lauantai 23. marraskuuta 2013

Fiiliksissä

Lumi tuli ja lumi meni. Eipä se talvi tänne vieläkään saapunut :( Itseä ainakin se lumi edes helpottais kaiken tämän pimeyden keskellä, tois edes vähän valoa... Mutta hei, arvatkaa mikä muukin meni ;) No mun liikuntakielto!! Eilen kävin siis poistattamassa tikit ja sain terkkarilta luvan liikkua, kunhan salilla varois jotain venyttäviä liikkeitä!


Mähän olin aivan täpinöissäni ja salisuunnitelmat vaihteli sinne tänne :D Ekaks aattelin, että teen yksijakosta tän viikonlopun. Mutta sitten ongelmaksi tuli ne selkä- ja rintaliikkeet, niissä kun tuo selkänahka helposti myös venyy ja en halunnut ottaa riskiä, että arpi venyy. No sitten innostuin, että todellakaan mitään yksijakosta vaan haluan rääkätä lihasryhmät ihan puhki! Päätin sitten, että teen tällä viikolla jalat ja kädet, selkä ja rinta jää pois venymisriskin takia.

Ihan innoissani viestittelin Antin kanssa, että meen tänään sitten rääkkäämään jalkoja ja mietin liikkeitä, jotka ei sitä ihoa venyttäis. Jossain vaiheessa viestitellessä tuli sellanen fiilis, että ei ole edes sellasia jalkaliikkeitä, joissa iho ei selästä venyis! MRR! Totesinkin Antille: "No en mee salille ollenkaan, meen vaan zumbaamaan!"  Huom. oikein ohjattuna zumba on todella rankkaa. Alko turhauttamaan, kun tuntui että salille pitäis mennä vaan varomaan ja heiluttelemaan. Päätin sitten niin, että meen tekemään perjantaina kädet ja sunnuntaina sitten jalat. 



Antti lupas auttaa mua treenin suunnittelussa, että sitä venymis riskiä ei tulis. Olkapääliikkeet sit suunniteltiin sillain, että teen ne yksi käsi kerrallaan niin ei ainakaan tule molemmin puolista venytystä :P Halusin sellasen treenin, että kädet menee ihan spagetiksi!

Tällainen treenistä sitten tuli pudotussarja pelleilyt on omasta päästäni:

- Pystysoutu vuorokäsin kp 3x10
-Etuvipari kierrolla vuorokäsin kp 3x10
-Sivuvipari vuorokäsin kp 4x8
-Hammer kp 4x8
-Hauiskääntö talja 1x10 1x8 1x6
-Hauiskääntö mutkatangolla jonkinlainen pudotussarja 1x6 2x8 1x14 (halusin pumpata aivan loppuun niillä minipainoilla)
-Kick back kp 3x12
-Push down 4x8
-Ranskalainen punnerrus kp yhdellä kädellä epämääräinen pudotussarja 4x8

Hyvin kyllä muistui mieleen, että minkä takia en yhtään tykkää tuosta pystysoudusta, varsinkaan käsipainoilla tehtynä! Jostain kumman mulla alkaa koskea siinä vasemman käden kyynärpäähän! Toki siinä on varmaan tekniikassa sitten vikaa, mut välillä on ärsytttävää, kun on liikkeitä, jotka koskee olkapäähän tai kyynerpäähän ja en sitten niitä oikein voi tehdä.

Mutta olin aivan fiiliksissä salilla :D Alkuun vähän jännitti, että tuntuuko selässä mitään repeämistä, mutta pian se jännitys unohtu ja olin vaan niin flowssa. Voimat eivät kyllä tässä levon aikana olleet huvenneet minnekkään :)


Hammereitakin sain piiitkästä aikaa tehtyä 9 kilon käsipainoilla, vaikka ennen ne tuottivat suuria ongelmia! Toki nyt tein lyhyempiä sarjoja kuin normaalisti ja hammer oli ekanan haukkaliikkeenä, mutta kyllä siitä tuli silti hyvä fiilis :) Muut hauisliikkeet ei sitten menneet ihan suunnitelmien mukaan. Viimeksi kun tein haukkaa niin oli ihan super päivä ja taljassakin meni superisti ja nyt en jaksanutkaan täysiä sarjoja sillä isommalla painolla, mutta tästä ei ole muuta kuin ylöspäin matkaa ;) Mutkatankoa olen yleensä tehnyt aina ekana haukkaliikkeenä, mutta itsestä riippumattomista syistä se piti jättää vikaksi ja en sitten jaksanutkaan normaalisti niin päätin kokeilla pudotussarjaa. Ihan oikeaa siitä nyt ei tainnut tulla, mutta kyllä se tuntui hassulta, kun ihan pikkupainoilla sai vikojen toistojen kanssa taistella :D Loppuun sitten halusin pumpata niin kauan kunnes ei enää tanko nouse!


Ojentajiin päätin tällä kertaa keskittyä kunnolla. Yleensä ne on viimeiset liikkeet ja yritän suorittaa ne nopeasti. Mutta tällä kertaa tuntui, että ojentajat oli ne, joihin sain parhaimman tuntuman! Kick backeissä tuntui alkuun, että hauis on tiellä kun kättä vei eteenpäin :D
Vikaksi koitin vielä pudotussarjaa, mutta se ei oikein toiminut :P Pitää käydä vähän tollasia juttuja Antin kanssa läpi :D

Ja jei! Tänään olkapäitä ja käsiä kivistää! Se on aika harvinaista mulle, että vaikka niihin saa treeneissä hyvän tuntuman niin sitten edellisinä päivinä ei tunnu missään :P (vaikka se ei olekkaan kehityksen tae).

Oli kyllä aivan mieletön fiilis palata takaisin taas salille 9 päivän tauon jälkeen. Joo, ei ollut niin julmetun pitkä aika, mutta itselle se oli! Iltasin nukahtaminenkin tuntui vaikealle, kun ei väsyttänyt yhtään nukkumaan mennessä ja eilen nukahdin kuin pikku vauva :) Vaikuttaako teillä liikkuminen nukahtamiseen tai unenlaatuun?

6 kommenttia:

  1. Jee! Mie olin ihan varma, että siulle tulee huippu treeni, sen verran fiiliksissä olit eilen sinne lähdössä :)

    Ja huomenna rääkätään sit jalat niin maan perusteellisesti! :D

    Miulla on nyt into jotenkin noussut koko ajan sitä uutta ohjelmaa kohtaan, eil malttais oottaa et päästään alottaa. Toivottavasti kädet kestää!

    Ja kysymykseesi: kyllä mie ainakin nukun paljon paremmin silloin, kun liikun säännöllisesti. Uni on syvempää ja tulee helpommin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin oli :D Salille pyöräillessä hymyilin kuin mielipuoli :D Ja niinhän me rääkättiin ;)

      Täälläkin ihan täpinöissään odottelen sitä uutta ohjelmaa :D Mieti kuinka siistiä et tehdään sitä yhdessä! Ja voidaan pohtia yhdessä et mikä toimii ja mikä ei! Toivottavasti tosiaan sun kädet kestää <3

      Joo, mä oon nukkunut nyt viikonloppuna tosi hyvin ku on tullut liikuttua :)

      Poista
  2. Oon ite itseasiassa miettiny just tätä, mutta mulla ei liikunta hirveesti vaikuta nukahtamiseen tai unenlaatuun. Oon kyllä noitten asioiden kanssa sellanen outolintu :P! Jos pitäis pientä taukoa liikkumisesta, niin kyllä se sitten varmaan pikku hiljaa taas vaikuttais nukkumiseen.

    Ja tervetuloa saleilun pariin :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eihän se tietenkään kaikilla vaikuta :) Mutta ite en ees tuota oo aiemmin ajatellut, mut nyt ku oli tällanen tauko ja huomasin et nukahtamisesta ei meinannut tulla mitään ni kiinnitin tähän huomiota :D

      Kiitos!

      Poista
  3. Jeeeee! Mahtavaa, että pääsit treenaamaan taas. Ja että menikin vielä noin hyvin <3

    Mulla treenit tuppaa venymään liian myöhäiseen ajankohtaan, joten nukkumaanmeno on aina yhtä taistelua, kun kroppa käy niin ylikierroksilla. Niinä harvoina päivinä, kun teen aamutreenin, uni kyllä maistuu illalla. Nyt kun on tullut koko viikko lepäiltyä, on unikin ollut jotenkin huonompaa. Iltasin kyllä väsyttää ja nukahdan melko nopeesti, mutta se uni on katkonaista ja nään hirveesti unia. Sitten aamulla taas väsyttää :D Eli reenaamaan pitäis varmaan päästä kohta, niin helpottuis ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä huippua :)

      Mua aina väsyttää treenien jälkeen yleensä niin paljon et jos tulee tehtyä iltatreeni niin sitten uni tulee kyllä ihan super helposti :D Mutta tuosta oon kyl kans lukenut ja kuullut et nukkumaanmenon ja treenin välissä ois hyvä olla aikaa ettei oo just ylikierroksilla nukkumaan mennessä.
      Voi harmi kyllä tuon sinun selkäs kanssa :(

      Poista

Kiitos kommentistasi :)