tiistai 26. marraskuuta 2013

"Lievästi" innoissaan

Näinhän se on, että uusi viikkon on pyörähtänyt käyntiin ja samalla aivan uudet kujeet salitreenien puolella :D Rakas kolmijakoinen on jäänyt siis taakse ja nyt on aloitettu huhkimaan uuden nelijakoisen ohjelman kanssa!

No mistä ihmeestä sitten on kyse? Oon tehnyt omaan makuuni aika pitkään treenejä samalla jaolla ja samoilla liikkeillä. Vaikka se on ollut kivaa niin silti sitä on tullut kaivattua jotakin uutta tai jotain johdonmukaisempaa. Sitten eräänä päivänä bongasin BB-gymin sivuilta viikonlopputoivotukset Treenibunkkerin treenien muodossa. Tietenkin uteliaana menin heti asiaa tutkailemaan ja innostuin kokeneempien treenaajien treeniohjelmasta :)


Nettihän on aivan pullollaan erilaisia treeniohjelmia ja vinkkejä, mutta en siltikään ihan mistä tahansa treeniohjelmista innostu tai muutenkaan sellasia ympäri nettiä etsiskele. Toki olen kokeillut ja varmasti tulen kokeilemaankin blogeissa suositeltuja kivan kuulosia liikevinkkejä! Tästä innostuin sen takia, koska ohjelma vaikutti kivalle,mielenkiintoiselle ja monipuoliselle, esimerkiksi sarjojen toistomäärät vaihtelevat viikoittain ja kolmannen viikon jälkeen on vuorossa kevyt viikko :) Lisäksi se että bunkkerivalmentajana ei ole kuka tahansa liikunta-alan superammattilainen vaan Tuukka Heikkinen. Itse on tullut säännöllisen epäsäännöllisesti seurailtua Tuukan kisavuotta ja kyllä sitä voi sanoa, että mies tietää mitä tekee :)

Innostuin tästä niin paljon, että hehkutin asiasta Freyalle ja kappas kummaa, sain hänetkin innostumaan uudesta treeniohjelmasta :) Mikä olisikaan sen hauskempaa kuin aloittaa sama kuntosaliohjelma hyvän ystävän kanssa? Matkalla voi tsempata toista ja samalla yhdessä pohtia, että mikä tuntuu toimivan ja mikä ei.
Viime perjantaina höpötettiin kahvikupposten ääressä niin innoissamme tulevan viikon suunnitelmista, että hyvä ettei hypitty tasajalkaa innosta :D Treeniohjelmat löytyvät täältä (klik), jos joku haluaa niihin tutustua :)

Liian usein sitä tulee harmiteltua, että kun ei tullut otettua lähtötilanne kuvia, mutta mepä otettiin :D



Näitä kuvia katsellessa varmasti itsekukin saattaa miettiä, että miten oon voinut käydä salilla vuoden ja näytän silti noin luiperolta? No, valitettavasti en vain ole sellainen super kehittyjä ja tosiaan en ole kovin kummosemmin kiinnittänyt ruokavalioon huomiota. Mitä todennäköisemmin syön liian vähän lihastenkasvatukseen nähden, mutta sen kanssa aina ajottain yritän tsempata :) Mutta kuitenkin tässä on koko elämä aikaa muokata kroppaa ja oon tyytyväinen silti mun kroppaan, mutta ainahan voi olla tyytyväisempi ;)  Miettikää millanen laiheliini oon ollut ennen kuntosaliharrastusta :D



Eilen startattiin Freyan kanssa uusi ohjelma käyntiin rinta-olkapää treenillä:

-Penkki 2x10 nouseva
-Penkki 5x5
-Vinopenkki smithissä 3x8
Supersarja 1
-Ristitalja eteen 3x12
-Etunojapunnerrus 3x maksimi
Supersarja 2
- Pystysoutu kp 3x8
-Vipunostot sivuille kp 3x maksimi

-Vipunostot eteen kp 3x10
-Vipunostot taakse kp 3x10
-Vipunostot vinopenkissä kyljellään 2x15


Ohjelman mukaan penkkiä tehdään käsipainoilla, mutta koska ainakin itse haluan tällä hetkellä panostaa tuohon perus penaan niin sitten tehtiin sitä :) Ja se muuten sujui ;)
Mutta olipahan uuden ohjelman korkkaus! Ensimmäinen superssarja oli aivan kaamea :D Olin kotona pohtinut, että tekisinkö normaaleja punnerruksia ja päädyin siihen että juu teen, mutta ristikkäistaljan jälkeen ei ollut mun kohdalla puhettakaan, että olisin niihin pystynyt, joten naisten punnerruksilla tuli mentyä.  Tuon jälkeen kyllä rinta oli niin loppuun treenattu, että se kyllä riitti :D

Seuraavassa supersarjassa meinasi käydä hassusti, kun pääteltiin että viparit pitää tehdä istuen, koska vikassa treenissä lukee, että viparit sivuille seisten ja tuossa ei puhuttu mitään seisomisesta. Mutta siis niin! Olin ihan että oonhan mä tehnyt vipareita sivuille 7 kilolla ja istuen tehdessä kyllä piti tiputtaa painot 4 kiloon eikä todellakaan tullut tehtyä mitään julmetun montaa toistoa ennen kuin kädet ei enää meinanneet nousta :D

Oli kyllä ihan huippua aloittaa tää uusi ohjelma yhdessä Freyan kanssa ja parasta on jakaa tää innostus toisen kanssa <3


Tänään on muuten olkapäät olleet tosi kipeet ja rinnassakin tuntuu eilinen treeni. Toki se on uuden ohjelman tuottamaa lihaskipua, mutta jotenkin eilen tuntu, että treeni meni tosi perille!

No tänään sitten treenit jatkui selkä-vatsa treenillä:

Supersarja
-Alatalja tangolla 4x12
-Ylätalja eteen tangolla 4x10
Pudotussarja
-Kulmasoutu kp 3x10 + 3xmaksimi

-Vatsarutistus taljassa 4xmaksimi (15-20)
-Lantionnostot penkissä 3xmaksimit (15-20)
-Vartalonkierrot levypainolla 3x15-20

Tänään kohtasin pitkästä aikaa pahimman viholliseni! Ylätaljan eteen tehtynä. Mullahan on siinä ollut ongelmana se, että joko alkaa sattumaan olkapäähän tai sitten kyynerpäähän ja tuntuu ettei sitä kunnon tuntumaa oikein saa. Päätinkin tänään aloittaa pienellä painolla ja suurentaa sitä vähitellen jos koen sen tarpeelliseksi. Kas kummaa! Olkapäähän ei koskenut kertaakaan ja pääsin samoihin painoihin kuin rusettikahvalla tehtynä. Ihmeiden aika ei siis ole ohitse :D Nimittäin ylätaljan tekeminen oli kivaa!



Uutuutena oli sitten se pudotussarja. Vähän siinä pohdittiin, että mitkä olis hyvät painot, mutta saatiin onneksi valkattua sitten sopivat :D Oli muuten mielettömän kamalaa ja ihanaa! Aina kun vaihtoi pienempiin käsipainoihin niin tuntui siltä, että otti entistä painavemmat käsipainot :D Iski kyllä selkään oikein kunnolla!

Tässä uudessa ohjelmassa vatsat eivät ookkaan sitten enää mikään pakollinen paha vaan niitä sitten tuleekin treenattua, jos haluaa ohjelmaa kunnolla noudattaa. Oon kerran aikasemmin kokeillut vatsarutistusta taljassa ja lopetin sen sillon kesken, kun en siitä kauheasti tykännyt. Kämmeniin koski se narun puristaminen ja tuntuii ettei vatsaan saanut kunnolla tuntumaa. Tänään sitten hokattiin, että sen liikeen siinä pitää olla pientä eikä suurta, sitten tuntuu kunnolla!



Muut vatsaliikkeet kyllä oli kivoja, että eiköhän ihan tule niitä kaikkia kiltisti tehtyä :D Paitsi vikassa treenissä odottaa hooveri! Nouuu!!

Mutta nyt on vaan jotenkin tosi kova innostus ja motivaatio salitreenejä kohtaa :D Ihan kuin ei olisi aikasemmin ollut, mut nyt tekee vaan mieli hihkua ja pomppia, kun oon niin innoissani! Kaksi ekaa treeniä on olleet tosi kivoja ja oon saanut niissä hyvän tuntuman, joten eiköhän kaksi vikaa treeniä mene samalla fiiliksellä!
Oon kyllä varmasti kokovartalo jumissa loppu viikosta, koska jalkoihin koskee edelleen, olkapäät on ihan jumissa, rintalihakset on hellänä samoin vatsalihakset ja selkää alkaa tässä kivistämään. Mutta loppujen lopuksi, love it <3

Ootteko te aina tosi innoissanne uusista treeniohjelmista? Onko joku muukin lähtenyt noudattamaan bunkkerivalmennusta :)?

20 kommenttia:

  1. Tarvis itekkin tota pudotussarjajuttua kokeilla, kun kaikki sitä kehuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa kokeilla :D Kun sen tekee oikein niin se on niin ihanankamalaa että <3

      Poista
  2. Ihanan innostunut Pia! :) Vaikuttaa kyllä tosi hyvältä ja tehokkaalta tää treenijako!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oon kyllä ihan innoissani ja täpinöissäni :DD Ainakin tää alku on ollut tosi lupaava :)

      Poista
  3. Kuulostaa niiiin hyvältä ja innostus tosiaan välittyy! :) Mä jään innolla oottelemaan kehityskuvia, ne on kivoja! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No eiks kuulostakkin :D Oon ihan super innoissani ku on uudet treenit ja tuolla bunkkerivalmennuksen sivuilla kaikki on selitetty niin, et todellakin on sellanen kuva et on tehokasta kun tekee oikein :)

      Kehitystä odotellessa :D Ainakin Freyan kanssa pohdittiin maanantain treenien jälkeen et jos olkapäät ei tästä lähde kasvamaan ni ei sit millään !

      Poista
  4. Innostus tosiaan välittyy tänne asti! Tsemppiä uuden ohjelman kanssa! Mulla on muuten sama ongelma ylätaljan kanssa. En vaan saa tuntumaa oikeaan paikkaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Onhan siinä vähän säätämistä ku on nelijakonen ku kolmijakosessa pysty paremmin sovittelemaan treenipäivien kanssa! Kannattaa kokeilla ylätaljan kanssa eri kahvoja! Mun ratkaisu tohon ongelmaan on ollut se rusettikahva! Ei satu ja selkään saa tuntuman ja sen kanssa treenaamisen myötä myös tuo tavallinen tangolla tehty ylätaljan ongelmat on näillä näkymin korjaantuneet :)

      Poista
  5. Innostus tosiaan välittyi tänne asti <3 Mä oon niin pihalla omien treenieni suhteen, että uus ohjelma saattais olla se potku persukselle, mitä nyt kaipaan. Jotain jo suunnittelinkin, mut pitää silti miettiä vielä uudestaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oon kyl niin innoissani :D Kyllähän uudesta ohjelmasta saa lisäpotkua treeneihin :)

      Poista
  6. Oli todellakin innostusta täynnä postaus, teki mieli mennä salille ihan itsekin :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huomenna vaan salille rynnistellen ;)

      Poista
  7. Miun intoapuhkuva treeniyståvå! <3 Ihana oot!

    Huhhuh, tosiaan on ollu melkoinen startti! Kyllä harmittaa, kun miun treeniviikko jää vajaaksi näiden jalkojen takia, mutta ei kai sille mittään voi. Tuo rintasuperi oli kyllä aivan älytön. Ihanan älytön :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä oot <3

      No mutta eipä niitä jalkoja kannata tällä viikolla treenata, kun ne on niin jumissa! Tekis treeni vaan hallaa :S
      Se oli kyllä hirveen ihanan älytön :D

      Poista
  8. Mä aloittelin kanssa Tuukan ohjelman seuraamista, mutta sitten tulinkin kipeeksi ja treenit jäi hetkeksi tauolle :( Mutta pian taas!!! Jalkatreeniä en tosin vaihtanut, kun tykkään omastani niin hirmusesti! <3 :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kurjuus noita sun flunssia :( Mut hei ku palaat treenien pariin ni kerro ihmeessä, että mitä mieltä sä oot noista treeneistä ja liikkeistä :)! Kiva kuulla muidenkin mielipiteitä tästä!
      No hei, mitä sitä hyvää ja toimivaa vaihtamaan :)

      Poista
  9. tarkoittaako 3 x 12, 6, 8 että ensimmäinen sarja on 12 toistoo, toinen 6 toistoo ja kolmas 8 toistoo? Vai 3 x 12, 3 x 6 ja 3 x 8 niin että nuo kaikki tehdän? vai valitaanko vain noista kolmesta toistomäärä minkä haluaa tehdä ja sitten toistetaan 3 kertaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itse tutustuin parhaiten tuohon kokeneempien treenaajien ohjelmaan ja siinä ainakin ohjeissa sanotaan että viikoille on omat tavoite toistomääränsä. Eli 3x12, 6, 8 tarkoittaa sitä, että ensimmäisellä viikolla sitä liikettä pyritään tekemään 12 toiston sarjoja, toisella viikolla 6 toiston sarjoja ja kolmannella viikolla 8 toiston sarjoja. Ja sitten neljännellä viikolla on kevyt viikko, jollon sarjat menevät 3x4 toistoilla ja sitten sykli aloitetaan alusta :)

      Treeniohjelmien alla on tosi tarkat kuvaukset ohjelmasta tuolla Tuukan sivuilla :)

      Poista
    2. okei kiitos vastauksesta!!:) muutetaanko painoja kuitenkin toistomäärien mukaan?

      Poista
    3. Ole hyvä :) Juu, painoja muutetaan toistomäärien mukaan :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)