perjantai 6. joulukuuta 2013

Maailma on minun, maailma on sinun

Onpas ollut tällä viikolla paljon kiirettä :D Tai no kiirettä ja kiirettä, mutta paljon kivaa tekemistä, joten en ole ehtinyt istahtaa postausta tekemään :P Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan ;) Nyt suunnattiin viikonlopuksi mökille rentoutumaan ja no köh köh, tässähän pitäisi ahkerasti tentteihin lueskella :P Musta tuntuu, että lötköttely ja kissojen ulkoilutus houkuttelee enemmän :D


No jos kuitenkin kertoilen tässä vielä viikon kuulumisia :D Keskiviikkona tuli käytyä 10 kilsan lenkillä. Oli niin ihana ja raikas talvisää <3 Mä vaan tykkään niin paljon talvella juoksemisesta, koska jotenkin ilma on niin raikasta ja maisemat on kauniit :) Toki liukkaus on miinusta, mutta kun varovasti menee niin ei hätiä mitiä ;) Itse onnistuin kerran liukastelemaan ja muuten sujui oikein mainiosti :) Sain mentyä vähän reippaampaa tahtia kuin tasaista löllöttelyä, alle tuntiin se 10 kilsaa meni, mistä tuli hyvämieli! En oo ihan jämähtänyt juostessani paikoilleni :) 

Oltiin taas kerrankin kavereita!

Torstaina oli vähän jännä päivä sitten :o Tai siis illalla olin menossa katsomaan keikkaa ja jalkapäivälle olin päättänyt sitten kokeilla enkan paukuttelua SJMV:ssä :D Siis oon niin naurettava jännittäjä, sillä jännitin koko luennon ajan et tuleekohan siitä mitään!
Ekaksi edessä oli toki jalkatreenin muut liikkeet ja jalkaprässin kanssa oltiin ihme ja kumma taas kavereita :) Tällä viikolla siinä oli vuorossa pitkiä sarjoja, mutta hämmästyksekseni jaksoin 95 kilolla tehdä 15 toistoa. Mikä on siis ihme, koska 105 kilolla ei mee kovin montakaan toistoa :P

Askelkyykkyjen jälkeen olikin sitten jännityksen paikka! Olin ottanut vetoremmit kaveriksi, koska en ollut varma et pysyykö isommat painot pelkillä näppivoimilla. Luvassa oli kaksi 6 toiston sarjaa, joten oli hyvä tsäänssi kokeilla isompia painoja :P 60 kilolla meni ensimmäinen sarja hyvin, tanko ei ees tuntunut painavan niin julmetusti, joten uskaltauduin kokeilemaan sitä 65 kiloa! 60 kiloa on siis mun sarjaennätys (ykkösmaksimia en oo kokeillut, eikä se sjmv:ssä kauheesti kiinnostakkaan :P). "Pienen" psyykkaamisen jälkeen tanko kätösiin ja menoksi! Painoi ihan hemmetin paljon ja käsiin koski! Mutta se meni ja sujui, ilman mitään vetoremmejä tai muita apuja :D Ja siis en tällä tarkota, että ne ois jotenkin pahasta, koska kyllä itsekkin jossain vaiheessa joudun niitä alkaa käyttäämään, mutta kun keväällä en jaksanut pidellä 60 kiloa yhtäkään toistoa niin tuntuu kivalta, että menee jo sarja 65 kilolla omilla näppivoimilla :)

Kuvasin videon tosta mun sjmv:stä, kun ei ollut treenikaveria tarkastamassa tekniikkaa. Tarkotuksena oli siis kysyä sitten Antilta, että meneekö nyt edes sinne päin. Aattelin nyt laittaa sen videon ihan huvin vuoksi myös tänne blogiin, jos jotakuta kiinnostais :D Huomautan kuitenkin, että tekniikkavirheet on käyty kotikoutsin kanssa läpi. Yläasennossa ojennan selkää, mitä ei sais tehdä. Tulee selälle liikaa painoa, liike pitäis tehdä olkapäillä eikä selällä. Plus video on näemmä väärinpäin että ketä kiinnostaa edes kattoa :DD Kummallista ku oikeinpäin sen kuvasin :DD Salin musiikki kuuluu sit myös taustalta ja teen 60 kilolla tuossa, kun 65 kilon videolla oli muita treenaajia taustalla. Jos siis haluatte epämukavasti käännellä päätänne :DD



Hilavitkuttimissa mulla on nykyään näemmä sellanen ongelma, etten meinaa saada etureisille tuntumaa! Tai siis kun nyt on ollut noita lyhyempiä sarjoja reidenojennuksissa, kun ite oon tehnyt normaalisti 15 toiston sarjoja niin on vaikeeta päättää sopivia painoja ja lisäksi oon vähän aliarvioinut mun etureiskojen kehityksen niin on tullut mentyä ehkä varmaan liikaa mukavuusalueella :P Mutta tästä lähtien lähen niitä sopivia painoja ettimään :)



Salilta sitten jumalattomalla kiireellä kotiin, ehostautuminen ihmisen näköiseksi ja ruokaa naamaan, koska illalla oli luvassa Haloo Helsingin keikka <3 Oon kuullut tosi paljon hyvää Haloo Helsingin lavaesiintymisestä ja puheet eivät todellakaan olleet puppua ! Ihan mieletöntä energiaa ja yleisön huomioon ottamista!
Nightin esiintymislava ei todellakaan ole mikään kauhean iso, mutta se ei näyttänyt menoa haittaavan ollenkaan. Oli kyllä mieletön fiilis ja multa meinas päästä itku, kun tuli Maailma on tehty meitä varten, koska mieleen tuli kesä, Imatra ja rakkaus. Jotenkin kesällä sitä osas aina pysähtyä niihin hetkiin <3




Koska tänään lähdettiin tosiaan mökille niin päätin suorittaa päivän salitreenin kotona :) Kun meillä on  punttipenkki ja painoja ja neljännen treenin pystyi hyvin tekemään kotona. Syy miksen lähtenyt salille oli se, että mulla menee salilla aikaa kaikkeen ylimääräiseen säätämiseen :'D Siis että etsin mun tavaroita hirveesti ja istuskelen pukkarissa ja hah :D
Leuanvetotankoa meillä ei ole, koska ei viittitty sitä porata paikalleen (kun ei sais seiniin tai ovenkarmeihin mitään porailla :P), mutta Antti näytti mulle sitten korvaavan liikkeen penkissä. Eli ihan suorana maataan penkissä ja kädet tangolla ja vedetään siitä sitten ylöspäin. Itse marisin alkuun ettei tästä tuu mitään ku en saa itteäni ees nostettua, mutta kun Antti totesi, että kyllähän mä sieltä nousen tarpeeksi niin lopetin marisemisen :D


Kotona en oikein treenivaatteisiin jaksanut panostaa, heh :D Alkuun vähän ärsytti säätäminen noitten painojen kanssa, kun piti laskeskella et kuinka paljon nyt tähän tulee ja blääh :D Ja lukkojen kiertäminen vei enemmän aikaa, kun sellasten nipsutin lukkojen kanssa. Mutta kun sain kunnon treeniflown päälle niin eipä nekään haitanneet ja Antti suoritti laskemisen.





Tänään sain muuten tehtyä vinoapenkkiä käsipainoilla 11 kilolla! En kyllä saanut sitä vaadittua 12 toistoa, mutta 9 toistoa meni :D! Viimeksihän tein kesällä noilla painoilla ja sen jälkeen on vinopenkkipainojen kanssa tapahtunut joku ihme taantuma. Hahha, ekassa sarjassa mulla oli eripainoset käsipainot käsissä, kun en tajunnut et ne toisen käsipainon kiekot oli ne pienemmät kiekot eikä ne isommat :'D

Vaikka treeni oli hyvä ja ei todellakaan tarvinnut jonotella omaa vuoroansa niin en kyllä ihan ole heittämässä salikorttia pois vaan aion kyllä ihan mielelläni kuntosalilla käydä ;) Koska siellä on sitä fiilistä ja omaa aikaa! Mutta on nyt hyvä muistaa, että jos aika tuntuu olevan kortilla niin kotona pystyy tekemään salitreenin, jos ei taljaa tarvita. Jalkatreenikin onnistuu, kun korvaa prässin takakyykyllä :D Nimittäin tossa punttipenkillä pystyy tekemään reidenojennuksia ja koukistuksia. Aika kiva!

Nyt sitten onkin kaikki tän viikon treenit pulkassa ja siltä se tuntuukin :D Ensi viikolla onkin sitten viimeinen ehjä salitreeni viikko ennen joululomaa, jollon salia tehdään vähän fiiliksen mukaan ja sillon kun kerkee!

Hyvää itsepäisyyspäivää <3 Ollaan onnellisia, että meillä on itsenäinen Suomi :) Itse olen nautiskellut linnan juhlien ja herkkujen lomassa tästä hienosta päivästä. Ja nyt tämän jälkeen ryntäänkin katsomaan Tuntematonta sotilasta! Mites teillä on itsenäisyyspäivä sujunut? Onko jollakin muullakin kuntosalilaitteita tai tarvikkeita kotona? Tuleeko niitä käytettyä vai pölyttyvätkö nurkassa?

14 kommenttia:

  1. Mä oon sitä mieltä, että kotoa on hyvä löytyä edes jotain treenivälineitä. Kahvakuulatkin auttaa jo kummasti, jos ei jaksa tai ehdi salille lähteä :) Jos meillä ois kotona enemmän tilaa, niin saattais tänne penkki jos toinenkin eksyä - tangoista puhumattakaan :D Kyllä mä silti mieluummin treenaan salilla. Tulee ihan erilainen fiilis, eikä tuu pidettyä turhia taukoja ja pystyy keskittymään pelkästään siihen treeniin.

    Haha. Mä muuten syytän sua siitä, jos huomenna on niska jumissa. Pitihän se video tietty katsoa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No on kyllä hyötyä et on jotain treenivälineitä :) Itse kesällä kahvakuulailin paljonki ku en salille päässyt :) Ja salilla tosiaan on kans sellanen tietty fiilis muutenkin ;) Itsellä ei kyllä mennyt muuten turhia taukoja ku noitten painojen vaihtamiseen :'D

      Voi ei :S Mä voin tarjota sulle niskahieronnan ;)

      Poista
  2. Haloo Helsinki on mahtava livenä! <3

    VastaaPoista
  3. Petran kanssa samaa mieltä, Haloo Helsinki livenä on ihan huippu! :)

    Ja kiva toi treenipenkki! Saa tehtyä kunnon kotitreeninkin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon teidän kanssa samaa mieltä :D

      Niin on :D Hyvin sai ihan salitreenin tehtyä!

      Poista
  4. Hei mulla on kuntosalilaitteita kotona ja ei pääse pölyttymään! :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sulla ne ei todellakaan pölyty :D

      Poista
  5. kiva kun oli video! sais varmaa hyvän videopätkän siitäki, missä asennoissa ihmiset tota tuijottaa. itehän nousin sohvalle seisoo ja katoin pää alaspäin :-D hihiii. eli kiinnostava se oli!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä ettei ollut ihan turha, mut en yhtään tajua et miten se tietokoneella oli ihan väärinpäin ja en tajunnut et miten se käännetään :S
      Hahhah :DD No siitä sais kyllä hyvän kollaasin! :DD Onneks et tippunut sohvalta!

      Poista
  6. Haloo Helsinki oli kyllä huikee! :) bongasin muuten siut sieltä keikalta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli :D Heh, toivottavasti et joutunut kärsimään mun surkeasta lauluäänestä ;)

      Poista
  7. Miä kävin exän kaa toissa kesänä kattomassa Haloo Helsinkiä ja se oli maanantai ilta ja pieni yleisö, mutta silti ne veti todella hyvin :)! Yks parhaimmista (ja ainoista) live bändeistä mitä oon nähnyt :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haloo Helsinki varmasti vetää aivan mahtavalla sykkeellä keikka paikasta tai yleisön määrästä riippumatta :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)