tiistai 17. joulukuuta 2013

Hällä väliä treeni

Viime viikolla mun oli tarkoitus vetää vielä viimeinen viikko täysillä ennen lomailua. Mutta kuinkas sitten kävikään ;) Lauantaina olin niin hölmö, etten ollut tarkistanut Fressin asiakaspalvelun aukioloaikoja. Kävin ensiksi Sellossa pyörimässä ja kurvasin sitten Fressin pihaan. No kas kummaa asiakaspalvelu olikin jo kiinni ja silloin on edes turha haaveilla, että pääsisi vierailijakortilla salille :D


No vähän lohdutti se, että olin kotoa jo lähtenyt liian myöhään, joten kaupoissa pyöriminen ei ollut pilannut mun salia :’D Koska en jaksanut alkaa metsästämään seuraavaa salia, joka olisi auki ja joka kuuluisi K-kuntokeskuksiin niin päätin vaan skipata koko salin ja lähdin hakemaan isoveljeä ja viettämään aikaa veljien ja tätini kanssa. Sunnuntaina mun oli tarkoitus käydä juoksemassa, mutta lauantaina tuli valvottua niin myöhään tädin kanssa ja piti ehtiä ajoissa Helsinkiin tapaamaan ystäviäni (koska lähdettiin laivalle) niin juoksukin jäi välistä. Olenpas tuhma ;)


Tänään kuitenkin oli vuorossa salitreeni, sillä olin sopinut yhteistreenin Hannan kanssa  Mulla on/oli vielä jäljellä ne liikuntailtapäivän saliliput, joten päätin hyöty käyttää ne hyvin ;)  Oltiin Hannan salilla Satsilla treenaamassa, mikä on oikein mainiopaikka salitreeneihin.
Koska mulla on nyt joululoman ajan salitreenien puolella hällä väliä treenit, niin meidän treenikin oli sen mukainen:

-Penkki 2x10 nouseva
-Penkki 5x5
-Vinoflyes 4x10
-Pullover 2x10 1x9
-T-soutu 3x10
-Pystypunnerrus kp istuen 2x8 2x5
-Etuviparit kierrolla vuorokäsin kp 3x12
-Etukyykky 5x5
-SJMV 1x10 2x8 2x5
-Istumaan nousu jumppapallon päällä
-Russian twist
 







Treeni siis koostui mun lemppariliikkeistä (paitsi etukyykky ;D), mutta ojentaja- ja hauisliikkeet päätin jättää kokonaan pois, koska ne saa muissa liikkeissä muutenkin ärsykkeitä ja ei jaksa niin kauheasti nyt hifistellä.
Penkillä aloitettiin totta kai ekana ja kyllähän se vähän jänskätti, että miten se sujuu, kun oon ollut niin kauhean väsynyt sen risteilyn jälkeen :D  Onneksi kuitenkin huoleni oli turha, sillä se sujui oikein mainiosti :) 35 kilolla meni vikassa sarjassa se 3 toistoa itse, mistä olen oikein tyytyväinen, koska Viilingissä vähän tuntui siltä etten tehnyt sitä viimeksi aivan rintaan asti, kun olin laittanut varmistusraudat vähän liian korkealle.


 
Kaikista lemppareimmat liikkeet mulla kuitenkin oli nuo selkäliikkeet, koska niissä sai vaan niin mielettömän hyvän tuntuman :) Ja vähän kyllä harmittaa, että bunkkeriohjelmassa noita ei ole mukana. Mutta onneksi jos niitä tulee liian ikävä, niin voihan välissä sitten treenata oman mielen mukaankin.  Hauskaahan treenien pitää olla eikä hampaat irvessä puurtamista! Ja wohoo! T-soudussa tein viimeisen sarjan enkkapainoilla! Huimalla 20 kilolla ;) Heh, tokassa sarjassa mun matikkapää taas vähän sekoili, mutta sainpahan keskittyä hyvään tekniikkaan ;)




Pystypunnerruksessa tuli kuviteltua itsestään vähän liikoja, kun ne 8 painot tuntuivat muka niin kevyiltä, hah :D Sainpahan opetuksen 9 kilon painoilta ja ei vikassa sarjassakaan kaseilla enää paljoa jaksanut. Jatketaan siis lisää harjoituksia ;)


 


Päivän yllättäjänä toimi etukyykky! Mulla on ollut jo jonkin aikaa kyykkymasennus, kun takakyykyn tekniikka ei pelitä, joten minkäänlainen kyykkäily ei kauheasti innosta. Otettiin sitten Hannan kanssa sellainen paino, jonka kanssa sai keskittyä tekniikkaan, mutta joka myös tuntui jaloissa. Mulle tuli kyllä tosi hyvä mieli, että etukyykyt sujuivat eikä tapahtunut sitä etukenoon menemistä ylös noustessa. Hah, ehkä alankin joskus tekemään vaan etukyykkyä ;)
SJMV:ssä näppituntuma oli tänään sitten se ongelma. Koska mulla oli jo 3 sarjaa alla, niin näpit alkoivat 60 kilon kanssa väsymään ja tuntui että tanko tipahtaa. Jeps, kai sitä pitää myöntyä, että vetonaruihin olisi totuteltava tai sitten pitää ostaa magnesiumia ;)


Päivän treenin keksittyäni tuli vähän aavisteltua, että se olisi aika pitkä ja kyllähän siihen meni vähän yli 2 tuntia :’D No onneksi Hannakin sanoi, ettei se tuntunut kuitenkaan niin pitkälle, kun treenattiin eri lihasryhmiä! On aina ilo treenata kaverin kanssa, joka tekee kaikkensa salilla :)Treenin jälkeen käytiin saunassa ja ai että se on kyllä niin huippua!  En ole mikään himosaunoja, mutta mun mielestä on parasta käydä treenin jälkeen saunassa! Onneksi keväällä koittaa taas BB-gymeily niin saunaankin pääsee salitreenin jälkeen aina välillä :) Oli kyllä omasta mielestäni tosi kiva ja huipputreeni ja treeniseurakin oli tosi huippua :)! Meidän on ollut tarkoitus nähdä Hannan kanssa tässä aiemmin, mutta mun visiitit Espoossa ovat olleet niin lyhyitä, ettei olla keritty näkemään :)
 

Otettiin kyllä sitten vahinko takaisin ja käytiin treenin jälkeen vielä kahvittelemassa :) Saatiin vaihdettua kunnolla kuulumisia, kun salilla nyt ei niitä ehdi kauheasti pölöttämään. Ja ilmeisesti molemmilla on samoja juoksutapahtuma suunnitelmia, että jospa jossain tapahtumassa törmäiltäisiin ;) Se Vantaan tapahtuman joukkuetarjous olisi ainakin täällä voimassa ;) Ja hyviä vinkkejä sain myös vetoja varten, joten tiedänpä nyt uusiakin tapoja tehdä vetotreenejä :) Jee! Kiitos Hanna seurasta vielä kerran! Oli tosi kivaa!




Vaikka tämä postaus ei näytä kokevan koskaan loppuaan, niin mun on vielä aivan pakko jakaa tää! Sain muutamia viikkoja sitten sähköpostia Fitfashionista, että olin voittanut Elovena tuotepaketin arvonnassa johon en edes muistanut osallistuneeni.  Vastasin sähköpostiin pari päivää myöhässä, koska blogin sähköpostia ei ole tullut luettua kovinkaan usein. En saanut viestiini vastausta eikä pakettia kuulunut viikonkaan päästä, joten päättelin että voittoni oli mennyt jollekin muulle, kun olin myöhästynyt. Ulisin jo Antille, että kun kerrankin voitin jotain, niin en sitten saakaan palkintoa. Ihana Antti lupasi käydä lohdutukseksi ostamassa mulle puuroa, mutta totesin että ei se nyt niiin vakavaa ole ;) Eilen kuitenkin sain iloisen yllätyksen, kun Antti ilmoitti, että mulle oli tullut kotiin iso paketti ja annoin luvan aukaista sen. Sieltä paljastuikin 3 paketillista Elovena puuroja :D JES! Oon vaikka kuinka kauan nyt jahkaillut, että pitäisi kokeilla, että oonko edelleen kyllästynyt puuroon, mutta en ole kuitenkaan puuroa ostanut. Nyt mulla onkin erimakuisia puuroja, joita sitten sopii vaihdella, kun joku maku alkaa kyllästyttämään ;)

Välttelettekö te niitä liikkeitä, joissa tuntuu ettei tekniikka oikein pelaa vai otatteko rohkeasti härkää sarvista ja opettelette sen tekniikan? Oletteko yhtä innoissanne arvonta voitoista kuin minä, heh eilen tuntui kuin olisi ollut jouluaatto :D

4 kommenttia:

  1. Pia, sun kanssa oli kyllä tosi kiva treenata! Ja hitsit, miten oot kehittynyt, oot ihan huikee :) Mut hyvä tsemppi oli päällä treenissä! Olis kyl huippua juosta Vantaalla yhessä, joten mikä ettei, I'm in! :D 17.5? ;) Kiva muutenkin, jos törmäillään jossain tapahtumissa kans! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, kuulla :) Sun kanssas oli myös tosi kiva treenata, oli kyllä tosi kivaa! Kiitos :)
      Hei jee, mahtavaa ois kyllä jos mentäis Vantaalle yhdessä :) Koska itse en kyllä extreme runiin halua yksin mennä, kun esteillä saattaa alkaa jänskättämään ;) Juu, tuohon aikaan se saattaapi olla?

      Poista
  2. Siis rupeetko käymään bb-gymillä? :)

    VastaaPoista
  3. Otettiin viime keväänä poikaystävän kanssa mulle 10 kerran kortti BB-gymille, että voitaisiin käydä tekemässä yhteistreenejä ja se oli niin kivaa, että sama ois ensi vuonna suunnitelmissa :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)