perjantai 27. joulukuuta 2013

Rentoilua


Kuten aikaisemmin uumoilinkin, niin minun jouluuni ei kuulunut osaksi liikunta. Suurimmaksi osaksi siihen on kuulunut löhöily, telkkarin katseleminen, muiden kanssa jutteleminen ja syöminen ja taas telkkarin katsominen. Ja arvatkaa mitä? Se on ollut mun mielestä aivan ihanaa! Aatonaattona eli maanantaina kävin kyllä juoksemassa 15 kilometrin juoksulenkin, mutta siihen on sitten liikunnat jäänyt, koska muuten täällä Oulussa on ollut liian liukasta ja salille ei ole tullut mentyä.



Eikä mulla oo käynyt pienessä mielessänikään, että voi ei, miksi minä en nyt ahkerasti liiku? Mikä tekosyy se joulu on? No mulle se ei ole tekosyy vaan kerrankin aikaa, jolloin voin oikeasti ottaa rennosti ja antaa mielen ja kropan levätä. Välillä olen pohtinut, että miten edes jaksan arkena liikkua niin paljon. Miten edes jaksan käydä salilla 4 kertaa viikossa? No, arkihan nyt ei ole tällaista löhöilyä ja on aivan ihanaa nollata ajatuksiansa salilla tai lenkkipolulla keskellä arkea ja kyllä mä nautin myös lomallakin liikkumisesta, kun siihen on hyvä mahdollisuus! En lähde uhmaamaan jäätä ilman nastalenkkareita tai yritä vonkua kyytiä salille, kun olisi muutakin tekemistä. Haluan liikkua sillon, kun se tuntuu hyvältä ajatuselta, enkä sen takia että on velvollisuus!
 




Joulupyhät tuli siis suurimmaksi osaksi vain löhöiltyä sisällä. Oon käväissyt kyllä kissojen kanssa ulkona, kerran käynyt koiran ulkoilutuslenkillä mukana ja eilen käytiin vähän kävelemässä Koiteleen koskella. Oli muuten ihan pirun jäistä, ihme kun selvittiin kaikki kaatumatta :D 



Tänään lähdettiin kuitenkin sitten Antin kanssa vihdoin liikkeelle ja siitä mä tykkäänkin tässä kaupunkijoulussa :) Ei ole niin pitkä matka esim. kaupoille, eli pääsee välillä vähän näkemään muita ihmisiä ja tekemään muutakin kuin ravaamaan sohvan ja ruokapöydän väliä ;) Ei sillä, että en siitä löhöämisestä nauttisi!  Oon kyllä niin henkeen ja vereen kaupunkilaistyttö, mutta eipä se mua haittaa, koska se ei tarkoita sitä etten maalla pärjäisi ;) Lähdettiin Antin kanssa Oulun Edeniin pulikoimaan! Ei suinkaan missään urheilumielessä vaan ihan rentoilumielessä. En kyllä tiiä ketään, joka menisi varta vasten kylpyläpuolelle urheilemaan :D Oli ihanaa vaan lillua ja viettää kahdenkeskistä aikaa <3 Heh, ja kyllähän sitä lapsi pitää välillä olla, kun aaltokoneen toisella kierroksella mentiin lautalla kellumaan isompien aaltojen luokse ;)



Pulikoimisen jälkeen sitten vähän pika snäkkiä ja kauppoja kiertelemään :) Suurimmaksi osaksi kierreltiin elektroniikkaliikkeitä, mutta kyllä kurvattiin heti ensimmäiseen vaatekauppaan, mikä osui sopivasti matkan varrelle ;) Yhteenkään urheiluliikkeeseen ei eksytty, koska keskustan top sport oli suljettu vesivahingon vuoksi ja mua ei edes kiinnostanut katsella urheiluvaatteita, koska mulla on niitä omaan makuun riittävästi. Heh, kai niitä voi joskus olla :D Tai sitten ei ole vaan sellaisia must have urheiluvaatteita kävellyt vastaan.

 
Niin hurjasti käytiin vaatekaupoillakin, että käytiin Gina Tricotissa! Kyseistä puljuahan ei Joensuusta löydä, tosin en ole Bikbokin saapumisen jälkeen sitä kauheasti kaivannutkaan :D Löysin uuden kivan topin ja pipon! Mun entinen pipo lähtee takaisin pikkuveljelle, joka oli sen itselleen ominut, kun olin sen kotikotiin unohtanut. Nyt itsellä ei ole sitten sellaista venyttynyttä ja vonuttunutta pipoa :D


Loppu päivä vietettiin sitten Antin kavereita tavaten ja oli oikein mukavaa :) Huomenna ois ehkä suunnitelmana käydä salilla.  Toisaalta menoa ja meininkiä tuntuu olevan niin paljon, että mieluummin jättäisin salin kokonaan välistä kuin käydä kiireen keskellä vääntämässä treeniä. Riippuu nyt vähän miten menee suunnitelmat :) Mutta oikeiden salitreenien pariin palaan maanantaina aivan innosta puhisten!
 
Tää oli nyt tällainen hei olen hengissä ja laiskottelen lomalla-postaus :D Mites teidän joulu ja loma on sujunut? Itsellä jatkuu suklaadietti ainakin vielä sunnuntaihin asti ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)