perjantai 3. tammikuuta 2014

Aivan älyttömästi ruokaa...


…tai ainakin mun makuun :’D Mun suurin ongelma salitreenaamisen kanssa on ollut se, että vaikka treenaan enemmän ja teen ainakin omasta mielestä raskaita treenejä niin ruuan määrää en ole kauheasti lisännyt. Toki syön silloin, kun on nälkä, mutta no silti. Tuukka Heikkisen bunkkerivalmennus treeniohjelmien julkaisun jälkeen aloin miettimään, että pitäisikö kokeilla sitä ruokavaliota, kun se ilmestyy. Ruokavalion ilmestyttyä, se vaikutti mun mielestä ihan kivalta ja simppeliltä :) Eli mun mielestä ihan tavallista ruokaa, ei mitään ihme juttuja :D Pohdin tätä kovasti Antille ja Freyalle ja lopulta päätin, että aloitan tämän ruokavalion tammikuussa.  

Kuulostaa varmasti monen korvaan aika hassulta, kun itse olen aina liputtanut fiksun syömisen puolesta, en ole kauhean innostunut mistään dieeteistä. Kuitenkin lokakuun lihattoman jälkeen tajusin, että mikään ruokakokeilu ei ole kamalaa, jos se oikeasti itseä kiinnostaa.  Mua juurikin kiinnostaa testata, että saanko lisää buustia salitreeneihin ja kropan kehitykseen syömällä enemmän (hhaha, no aika varmasti, mutta kun en oikeasti osaa itse päätellä et mikä ois ns. riittävästi) ja kun tuo ruokavalio tuli bunkkeritreenien mukana niin mikäs siinä kokeillessa :D

Lähde: http://www.tuukkaheikkinen.fi/?p=368


Itse siis aion noudattaa tuota kokeneen ruokavaliota ja kuten jo ihan noita ruokia lukiessa niin en voi sitä kuitenkaan ihan 100% noudattaa, koska en syö punaista lihaa enkä kanaa.  Ruokavaliot on siis tarkoitettu 50-65 kiloisille sekasyöjä naisille (miehille on se omansa). Ruokavaliot ja ohjeet löytyvät täältä (klik).  Minulle tuo ruokavalio on pohja sille, että osaan syödä treenien raskauden mukaan.  Aamupala ja iltapala on ainoita, joita pystyn ohjeen mukaan syömään. Tai no koska tammikuu menee vegaanina niin maitotuotteet korvaan kasvispohjaisilla tuotteilla :) 

Aamupalaa

Aamupalaa
 
 
No ihan niin helppoa tää ei ole ainakaan alkuun ollut kuin kuvittelin, koska omaan makuun tuo ruuan määrä on aivan valtava. Oon esim. aamusin tottunut syömään rahkan ja leipää, kun nyt tulee syötyä iso lautasellinen puuroa ja rahka. Luentojen taas alkaessa varmasi luentoaamuina vaihdan puuron mysliin, jos ne menisi helposti rahkan seassa. Mutta jos sekään ei toimi niin syön kotona puuron ja sitten luennolle päästyäni rahkan tai sitten syön vaan pelkästään jommankumman :D Koska syömisessä menee aikaa! 



Lisäksi lounaskaan ei ollut mitenkään kauhean pikkuinen! Mulla oli koko päivän aivan täysi olo ja ihmettelin, että miten kukaan voi syödä näin paljon ruokaa :’D  Multa jäikin iltapala syömättä, koska olin herännyt niin myöhään, että meni syömisetkin myöhäselle. Että ruokien ajoittaminen ei mennyt eilen niin kuin Strömsössä. Mutta mä en aio ottaa tästä mitään hirveetä stressiä ja jos en jaksa noudattaa tätä niin ei se ole mikään maailmanloppu :D Sitten yritän vain itsekseni syödä tarpeeksi ;) Herkkujen suhteen aion noudattaa ruokavalion ohjeita, mutta jos on jotain bileitä (jotka on siis sellaset merkityksellisemmät) niin aion sallia herkuttelun ja alkoholin, kuten ohjeissa lukeekin niin satunnaiset lipsumiset eivät haittaa. Ja siis jos tulee olo, että on aivan pakko saada herkkuja niin sitten syön herkkuja :D Tosin en tiiä et miten voi herkut ees olla mielessä, kun on niin täysi olo. No ehkä tähän tottuu ja voihan tuota fiksata itselleen sopivammaksi jos tuntuu, että tää yltäkylläinen olo on ihan sietämätön ja eikä siihen millään totu. Mutta kyllä mua vähän ihmetyttää, et eikö näin suurista ruokamääristä muka sit liho :’D Mut oon itse tottunut syömään niin vähän et toki näin alkuun ihmetyttää.

Onko joku muu lähtenyt nyt massakaudelle?  Hyvä näin kesää kohden ;) Kai noihin ruokamääriin jossain vaiheessa tottuu?


12 kommenttia:

  1. Mmmmhhh.. Ruokaa.. MMMHHHH..

    Kyllä niihin määriin tottuu. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ruoka <3 Tosin torstaina ruoka tuntui enemmän viholliselta kuin kaverilta :'D

      Mutta kyllä nää muut päivät on olleet selvästi helpompia!

      Poista
  2. Hahah, ei siihen määrään välttämättä totu ;) Jos koko ajan joutuu ahtamaan ja alkaa ahdistaa, niin kyllä niitä muutoksia kannattaa tehdä. Oma järki päässä ja niin ees päin. Mutta kyllähän toi sun pähkäilysi ja ruokavaliosi järkevältä kuulostaa. Toivottavasti toimii! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, olit mun mielessä ainakin aamupalan aikana et mitä jos tähän ei vaan totu :'D
      Oon kyllä samaa mieltä, että fiksuinta on kuunnella itseensä. Jätin esim. maidon (tässä kuussa kauramaidon) pois, koska en tykkää vaan maidosta (en siis ees siitä oikeasta) niin turha sitä on alkaa väkipakolla juomaan :P

      Poista
  3. Eiköhän tuohon totu. Niin itselle ainakin kävi, kun lisäsin ruokamääriä. Pian tuli jopa nälkä, kun aineenvaihdunta lähti paremmin käyntiin. :) Mutta tiedän tuon tunteen, että lisäykset tuntuvat aina valtavilta! Kaikki on kuitenkin suhteellista, ja jollekin toiselle tuo määrä on täysin normaali.

    Mähän olen ollut jonkinlaisella "massakaudella" jo jonkin aikaa. Nyt on päässyt vähän kyllä lipsumaan. :/ Voiskin ottaa tästä sun tekstistä tsemppiä myös itselle, ja alkaa taas kunnolla panostaa riittävään syömiseen! :)

    Tsemiä uuden ruokavalion kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siltä ainakin nyt tällä hetkellä kans itsestä tuntuu :) Tuo ensimmäinen päivä vaan oli pahin ku tuntu et oli koko ajan täynnä. Jep, joillekin mun ruokamäärät on normaaleja tai jopa pieniä! Itse ku oon tottunut syömään niin vähän ni tuntuu itselle nää lisäykset tosi isoilta.

      Jee, tsempataan molemmat nyt tässä :)

      Kiitos!

      Poista
  4. Voi Piiuska, kyllä niihin ruokamääriin tottuu :) usko pois. Aineenvaihdunta hurahtaa käyntiin ja pian huomaat, ettet voikaan enää olla syömättä paljon. Jännä kokeilu, innolla odotan tuloksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siltä onneksi nyt kans vaikuttaa :) Joo, itsekin odotan mielenkiiinnolla tuloksia et tuleeko tilalle ihraa vai lihasta :D

      Poista
  5. En oo kokeillut mitään tällaista, mutta rahkaa kaksi kertaa päivässä kuulostaa siltä, että se voi jossain vaiheessa tulla ulos korvista. Eli aina mietityttää jos rahkaa ja raejuustoa pitää syödä tosi paljon, koska itse ainakin aina kypsähdän niihin, vaikka oliskin erilaisia yhdistelmiä.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäki aattelin vielä viime vuoden keväänä et rahkaa 2 kertaa päivässä on liikaa mut nyt syksyllä aika useana päivänä söin rahkaa 2 kertaa päivässä eikä ainakaan sillon tullut vielä korvista ulos :) Onneks näin alkuun on soijajogurttia rahkan korvaajana ;)

      Poista
  6. No huhhuh mikä määrä safkaa aamupalalla, jumalaton puuro JA rahkaa :D kuulostaa miunkin korviin paljolta vaikka paljon olevinaan syönkin! Eikun tsemppiä, eiköhän rupee treenipainot siullaki nousee kunnolla ;)
    Muistan viime keväänä tuskailleeni ruokamäärän kanssa pari viikkoa, sitten siihen alkoi tottua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin on! Sen takia syön puuron sellasina aamuina ku on aikaa ja sit syön mysliä (ku se on vaihtoehto puurolle) sellasina aamuina ku ei oo aikaa mättää sitä puuroa ääntä kohti :D Toivottavasti lähtee nousemaan ;)

      Juu, eiköhän tähän totu :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)