tiistai 28. tammikuuta 2014

Ihan pähkinöinä!


Eipä salitreeniin tarvitse mitään latareita tai treeniboostereita, kun on niin innoissaan kevyen viikon jälkeen!  Alkuun kyllä vähän jännitti, että miten menee. Meneekö heikommin vai paremmin? Vai meneekö ihan samalla tyylillä kuin ennen? Eilen tehtiin Freyan kanssa rinta-olkapäätreeni ja otettiin alkuun perinteisesti luulot pois penkin parissa. Nyt kun yritän hitaasti ja varmasti siirtyä sarjapainoissa 35 kiloon ja se ei oo ollut mitenkään helppoa. Alkuun meni pari toistoa, sitten vähitellen enemmän, mutta ei sitä yhtä täyttä sarjaa vaan ole tullut. Paitsi kevyellä viikolla, mutta koska se oli kevyt viikko, niin sitä ei lasketa. Eilen sitten meni se yksi täysi sarja ja ihan puhtaasti vieläpä :D Ilman tangon heilumista tai jalan maasta irtoamista ;)




Tuon jälkeen koko kroppaan levisi hyvänolon tunne ja olin ihan super innoissani. Oli ihan mahtavaa palata nyt taas kunnon treenaamisen pariin viikon keventelyn jälkeen :D Olisin oikeesti vaan voinut pomppia riemusta ylös ja alas, ku olin niin innoissani. No vinopenkki smithissä tehtynä otti luulot pois, mutta eipähän tullut ylpistyttyä liikaa ;)



 

Monessa liikkeessä sai kyllä eilen lisätä painoja verrattuna edelliseen ekan viikon ykköstreeniin. Se tässä mua ohjelmassa vähän häiritsee, ku mennään tällä 3+1 kierrolla ja toistomäärät vaihtelee joka viikko, niin välillä tuntuu vaikeelta tuo painokehityksen seuraaminen :P Onneksi on joitakin liikkkeitä, joissa toistomäärät on samat. Eilen tein muuten myös punnerrus ennätyksen ja alotin supersarjan taljassa, joten olin aika ihmeissäni tuosta enkasta! Huimat 10 punnerrusta, mutta kuitenkin!  Ei ollut muuten enää mikään kauhean mukava tunne rintaliikkeiden jälkeen. Rintalihaksia kiristi ja puristi ja se tuntui suorastaan epämukavalle, kun oli viikon saanut olla ilman tollasia tuntemuksia.



Olkapäätreenin jälkeen oisin voinut vaan itkeä ja valittaa taisin kyllä aika paljon valittaakkin, kun koski vaan niin vietävän paljon! Tulihan sitä painoa lisättyäkin ja uskallettiin ottaa takaolkapääliikkeeseenkin  isommat painot ja tuntuma oli edelleen aivan loistava! Oli ihan huippufiilis, kun ei kädet väsyneet vaan ne takaolkapäät :)  Eli ei sentään ollut vaan kerran sattumaa onneksi sen tuntuman löytäminen.
 

Eilen kävin myös ekaa kertaa tänä vuonna bodybalancessa! Monta kertaa on ollut tarkotuksena mennä balanceen, mutta sitten aina on tullut joki ”este” etten ookkaan mennyt :P Olkapäätreenin jälkeen kaikki krokotiilit ja kobrat oli aivan hirveitä liikkeitä! Tosin alkulämmittelyssä jo olkapäät huusivat väsymyksestä.  Tuolla kyllä huomas, että kuinka jumissa sitä ollaan. Siis niin monissa liikkeissä koski nivusiin ja mihinkään spagaattiin pääseminen ei todellakaan olis mahdollista vaikka kävisin 2 kertaa viikossa balancessa tän uuden ohjelman ajan. Ohjelmasta tykkäsin ja jostain kumman syystä ei tullut kauheasti kiinnitettyä huomiota musiikkeihin. Mikä toisaalta kertoo siitä, että ohjelma on niin hyvä, ettei musiikitkaan kiinnosta ;) Tasapaino oli kyllä paljon helpompi kuin siinä edellisessä vaikkei mulla tasapaino pitänytkään, mutta taas vatsaosuus oli paljon rankempi kuin viimeksi! Siltakaadot taas oli itselle sellasia, että tuli vähän sekoiltua, että kumpaan suuntaan nyt pitää kaatua. Oli kyllä balancen jälkeen niin ihanan rentoutunut ja kevyt olo :) Kyllähän sen eron huomasi, että vaikka viime keväänä kävin vaan kerran viikossa balancessa, niin se auttoi sentään jotain, koska en ollut niin jumissa silloin! Nyt tavoitteena olisikin käydä taas kerran viikossa balancessa, varsinkin ku niitä on nyt 2 kertaa viikossa tarjolla!

Mites teillä on liikunnat sujuneet yleensä kevyen viikon jäkeen? Itse ainakin uskon salin puolella tän perusteella siihen, että kannattaa käydä tekemässä kevyitä treenejä totaalilevon sijaan :) Mitäs mieltä ootte balancen uudesta ohjelmasta?

4 kommenttia:

  1. Miun piti mennä tänä iltana balanceen, mutta. Joo, tällä kertaa en keksinyt edes mitään tekosyytä, vaan olin vain menemättä :D

    Siitä se taas lähtee, ei tainnut olla huono ollenkaan tuo kevyt viikko! Jes!

    http://annamuntreenaa.fitfashion.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No sun kannattaa kokeilla, se on oikeesti kivaa :D Ei yhtään samanlaista ku esim. venyttelytunnilla!

      Ei ollut kyllä todellakaan :D

      Poista
  2. Kevyen viikon jälkeen sitä on sun sanoin ihan pähkinöissä! :) Mä oon niin tykästynyt bunkkeritreenien neljäteen päivään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Olo on ku pikkuoravalla ;) Se on kyllä kiva, nopea ja tehokas treeni :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)