lauantai 18. tammikuuta 2014

Piloxing


Piloxing on ollut sellainen ryhmäliikuntatunti, jota mun on tehnyt mieli testata jo pitkän aikaa. Kesällä Fysioniskan tarjonnassa oli piloxingia, mutta en saanut aikaiseksi mennä sinne :P No Piloxing on nykyään Viilingin uutuusjumppa, joten sitä oli ehdottomasti päästävä testaamaan!



Piloxing on ryhmäliikuntatunti, jossa yhdistyy pilates ja nyrkkeily, siitähän se nimikin tulee :) Tunti on samalla myös tanssillinen, mutta onneksi kyse ei ole mistään vaikeista koreografeista.  Eli jos omistaa 2 vasenta jalkaa kuten minä, niin ei kannata ainakaan sen takia jättää kokeilematta piloxingia!

Ihan rehellisesti sanottuna.  Mä en odottanut, et piloxing olisi jotenkin hikiliikuntaa. Jotenkin se pilates siinä sai ajattelemaan, että meno on rauhallista. Olin totaalisen väärässä! Hirveetä tykitystä putkeen, vauhdikasta menoa ja musiikki ei pätkässyt missään vaiheessa. Lesmills tunneilla oon tottunut, et juomatauolle voi rynnätä biisien välissä, mut jos piloxingissa halusi juoda niin piti juoda kesken  kaiken. 
 

Mulla oli olkapäät ihan tulessa tunnilla! Nyrkkeilyosuuksissa keskityttiin siihen, että lyötiin mahdollisimman nopeasti ja se otti ihan hulluna olkapäihin! Tunnilla olin vähän sekaisin, että mitkä on niitä pilates osuuksia, mutta ne tais olla ne tasapainojutut :D Itse oon kerran käynyt pilateksessa ja me tehtiin siellä liikkeitä pääosin istualtaan tai makuultaan.  Yleensähän mä turhaudun tasapaino-osuuksissa ku en onnistu ja ihme ja kumma ensimmäinen osuus meni hyvin ja aattelin et täähän on helppoa! No loput ei menneetkään niin täydellisesti, mutta en siltikään turhautunut vaan aattelin etku sitä tasapainoa harjottelee lisää niin sitten kehittyy :) Mä olin tunnin paljain jaloin, mikä on mun mielestä ihan hyvää vaihtelua jaloillekin, että niitä tulee rasitettua muutenkin kuin aina pelkät kengät jalassa. 


Ainoa juttu mitä pelkäsin, että tuolla jauhetaan sitä ”Sleek, Sexy, Powerfull”-hokemaa (oon jostain lehdistä siitä lukenut), mutta onneksi sitä ei hoettu :D Olisin nimittäin saattanut ihan reippaasti revetä siellä xD
Mutta siis, tykkäsin kyllä piloxingista ja aion ehdottomasti käydä uudestaan :)


 
Tänään onkin sitten herkkupäivä :D Oon nyt ollut viikonloppusin nätisti ja syönyt karkkia sen verran, mitä bunkkeriohjeissa sallitaan (3 irtokarkkia päivässä saa ottaa ja itse oon tehnyt niin viikonloppusin niinä päivinä ku on tehnyt karkkia mieli). Nyt, kun meillä on tänään leffailta niin päätin olla tuhma ja ostaa irtokarkkeja enemmän kuin sallitaan ;) Mutta kun mun muutenkaan ei ole tarkoitus luopua karkeista vaan oppia enemmän siihen ettei tarvii aina vetää paha olo-övereitä :) Ja kun noi kirpeät remmi-irtokarkit on vegaanisia niin jee!

Ootteko testanneet piloxingia? Mitä ootte siitä tykänneet? Etsiikö joku muukin kultaista keskitietä herkkujen suhteen ;)

6 kommenttia:

  1. Eikö se kultainen keskitie ole se, että jos kukaan ei nää, niin sitä ei lasketa :D? Suurin syy miksi asun yksin kaiketi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhahah, en oo kyl koskaan kuullut tollasesta vertauksesta ;)

      Poista
  2. Mä oon pitkään halunnut testata piloxing-tuntia ja varmasti testaankin heti, kun pystyn! Kuulostaa niin kivalle. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ehdottomasti käydä testaamassa :) Se oli kyllä hauskaa :)

      Poista
  3. Minä luen aina säännöllisin väliajoin kaikkia tuntikuvauksia noiden ryhmäliikuntojen osalta.. ja monesti saatan miettiä, että "hei, toi vois olla kivaa". En kuitenkaan ikinä saa itteäni menemään niille tunneille :D Venyttelyssä kävin _kerran_ ja siihen jäi. Hups. Jospa otan tälle vuodelle tavoitteeksi sen, että kävisin edes kerran kuukaudessa jossain ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ainakin tehdä sellasia lajitestauksia ;) Et ei aattele et tästä pitää tulla säännöllistä vaan mietit et voisin käydä testaamassa tätä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)