lauantai 22. helmikuuta 2014

Ilman better bodiessejakin pärjää

Tänään jatkui taas ”entiseen” malliin isompien ruokamäärien mättäminen naamaan <3 Ennen suurimmalta viholliselta tuntunut jättipuurolautanen oli tänään paras ystävä. Tokikin loppuvaiheessa puuron syöntiä alkoi tuntumaan, että alan olemaan täynnä ja pitäis vielä syödä rahkaakin. Tykkään kyllä tosi paljon tästä ruuan mättämisestä :) Koen itse ettei siinä aina tarvitse olla niin pilkun tarkka. Suurimmaksi osaksi puntaroin ja mittailen ruokaa, mutta välillä sitä voi syödä vaan sillain että on mahdollisimman paljon ruokaa lautasella. Ja tänään todistui todeksi, että kun syö tarpeeksi kunnon ruokaa niin herkkujenkin välttely onnistuu ;) Söin peliä katsoessa sallitut karkit ja kotona en sortunut herkullisilta tuoksuviin poppareihin. Köh, tosin huomenna on  herkkupäivä, köh.



Tämän viikon tiistaina, kun treenivaatteiksi salille nappasin Lidlin vapaa-ajan/urheilushortsit ja halvmaran treenipaidan, tuli mieleen se että nykyään mulle itselle ei ole enää niin paljoa merkitystä millaiset treenivaatteet laitan salille, kunhan ne on mukavat ja ihan siistit (eli ei likaiset). Salilla käymisen aloittaessani treenivaatteilla oli enemmän merkitystä. Oli kiva ostella uusia vaatteita ja jos uuteen treenitoppiin tuli salilla kuluma niin se harmitti hirveästi :( Kyllähän salilla oli paljon varmempi olo, kun oli kivan näköiset treenivaatteet päällä. Eikä mun mielestä siinä ole mitään pahaa! Tärkeintä on, että tuntee olonsa salilla luontevaksi.



Mutta harmillisen monella tuntuu olevan käsitys, että salilla treenatessa pitää olla kalliit merkkivaatteet päällä. Vaatteiden pitää kirkua niitä kalliiden merkkivaatteiden logoja. Toki tällainen käsitys on yleensä niillä, jotka eivät aktiivisesti salilla käy tai sellaisilla joiden salilla on hieman ylevämpi meininki. Mutta onhan se kurja, jos joitakin jännittää mennä salille, kun ei omista mitään hc-salivaatteita. Oikeastihan tärkeintä on se, että ne vaatteet on yllä mukavat ja ne ovat sellaiset etteivät kanssa liikkujat häiriinny (puhtaat ja säädylliset).  Mulle on ihan sama millasia treenivaatteita kukin salilla käyttää, en halveksu niitäkään jotka on kokovartalo pukeutunut Better Bodiesin vaatteisiin! Oon mäkin halunnut ostaa kyseisen merkin vaatteita, mutta päätin käyttää sen rahan johonkin muuhun. Jokainen käyttäkööt sellasia treenivaatteita, jotka tuntuu itsestä hyvälle :)



Tänään jalkatreenissä palvelivat hyvin H&M:n juoksutrikoot ja halvmara paita. Jalkaprässi oli yllättäen yhtäkkiä mun paras kaveri tänään! Periaatteessa olisin voinut tehdä isommilla painoilla, mutta kun viime kerralla tarvitsin vikassa sarjassa pakkotoistoja, niin en uskonut, että tälle kerralle olisi voinut painoja lisätä. Ensi kerralla sitten korjataan tää asia. Ihan mukavaa huomata, että jalkaprässin kanssa mennään eteenpäin, eikä tarvis junnata koko ajan samoissa painoissa! 

Huippua on se, että saan mun treenikaverin pian takaisin! Oon nyt yksin käynyt salilla ööm jotain 3 viikkoa? Kyllä sitä kaveria siihen vierelle kaipaa tsemppaamaan maksimisarjoissa ja tarkistamaan tekniikkaa. Itseä tällä hetkellä hipottais kokeilla suorin jaloin maastavedossa uutta lukua, mutta yksin sitä ei huvita lähteä tekemään, jos tekniikka ei pelaakkaan… Tokihan sen nyt saattaa tuntea, jos tulee törkeä kissanselkä, mutta niitä pieniä virheitä on vaikea huomata! 

Mutta jalkatreeni meni kyllä kivasti perille tänään! Pohkeiden teon sarjatauoilla koitin pysytellä pystyssä, kun jalkoihin ja pohkeisiin koski niin paljon! Käsitreeniin olin vähän ojentajan osalta pettynyt. Yleensä mulla polttelee ojentajiin ihan hulluna vikassa liikkeessä, mutta tänään sitä tunnetta ei tullut. 



Treenin jälkeen sitten hirveellä kiireellä muuntautumaan ihmisen näköiseksi ja suunnattiin Antin kanssa Bar Playihin kannustamaan Suomi voittoon. Ja niinhän se Suomi karvasi tänään paremmin kuin eilen!!! Limulla ja hyvillä paikoilla oli mahtavaa nähdä kuinka iso USA karvaantui pienen ja pippurisen Suomen edessä! Kyllä Playssa on tunnelmaa, koska olin siellä katsomassa vuoden 2011 kultafinaalia ja Suomi voitti ja nyt Suomi voitti olympia pronssia! MM-kisoja odotellessa! Heh, mä oon kyllä sellainen eläytyjä lätkää seuratessa. Hihkun ja huudan ja kiljun…Onneksi paikan päällä oli muitakin eläytyjiä ;)

Onko teillä treenivaatteiden merkillä väliä? Voivatko halvat vaatteet olla hyviä?

18 kommenttia:

  1. Miulle treenivaatteilla on silleen väliä että hengittävät ja hyvännäköset :). Hm:llä on kyl ihmeen hyvii treenivaatteita, miullaki on sieltä yhet salihousut ja pari toppii. Pumaa ja nikee löytyy eniten. Betteriltä miulla on yks toppi ku sattu olee tarjouksessa. Betterin pöksyt maksaa melkee 80e, järkkyy :o.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo on mullekin tärkeitä :) Siis vaikka mulle nykyään treenivaatteiden ulkonäöllä ei ole niin merkitystä verrattuna salitreeniaamisen aloittaessani niin kyl mielummin käytän kivan näköisiä treenitoppeja ku rönttötoppeja :D

      Mä oon kyl tosi yllättynyt, että H&M:n treenivaatteet on niin laadukkaita! Mun juoksuhousut on ihan parhaat :) Betterin hinnat on kyl tosi kauheet ja itse tulis varmaan ostettua varmaan huimalla alennuksella :P

      Poista
  2. Onhan ne Better Bodiesin ynnä muiden vastaavien brändien vaatteet kivannäköisiä, mutta takaako ne hyvät treenitulokset? Tuskin se lihas vaatteiden avulla kasvaa... :D Ite ostelen treenivaatteeni yleensä aina ale-myynneistä. Tuo vihree t-paita käy sulle muuten tosi hyvin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on totta ettei ne merkki vaatteet takaa hyvää treenitulosta! Mullakin on yleensä tapana ostaa alennuksesta treenivaatteita :) Kiitos :)

      Poista
  3. Mä oon myös sitä mieltä et jokainen tyylillään, kunhan käyttää ne joskus myös pesussa ;) Ite oon vähän vaihtelevasti liikkeellä, mut kalliita vaatteita en ostele. Kenkiin panostin, koska ajattelin et ne jos jotkut pitää olla hyvät. Just sain myös äidiltäni Davidin paidan ja kauhistelin kuin se oli ostanu sen sovittamatta, ku se oli sen verran hintava ja nyt se ei sovikaan sille.. Melkeen suutuin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on niin totta! Ei mua haittaa, jos joku on täysin pukeutunut merkki vaatteisiin tai rönttä vaatteisiin, kunhan ne ei esim. haise :D Mulla on sama kenkien kanssa, että niihin panostan. Kengät on kyllä oikeasti tärkeet ihan liikkeiden suorittamisen kannalta!

      Heh, no oisin minäkin kauhistellut jos mun äiti ois ostanut kalliin merkkipaidan ja se ei olis ollutkaan sopiva! No onneksi äitisi pystyi paidan antamaan sulle, että ehkä se oli vahingossa epäsopiva ;)

      Poista
  4. Mun mielestä myös treenivaatteiden tulee olla ennen kaikkea mukavat päällä. En jaksa olla turhan tarkka ulkonäön suhteen. :)

    Muutkin saa mielestäni pukeutua salille just niin kuin tykkää. Joskus jotain asuvalintoja tulee kyllä hieman ihmeteltyä, lähinnä just toimivuuden kannalta, eikä ulkonäön. Esim. jos jollain on farkut jalassa. Ja sit kerran balancessa oli nainen lyhyessä farkkuhameessa. Sillon kieltämättä saatoin katsoa vähän pidempään.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama. Toki on kiva, että vaatteet ei nyt inhon puistatuksia herätä :D

      No on mun mielestä kyllä hassua, että joku käyttää liikkuessa farkkuja tai hametta :P Koululiikunnassakin on jo opetettu ettei farkuissa urheilla.

      Poista
  5. Musta on kyllä kiva, jos treenivaatteet miellyttää silmää. Jos nyt muutenkin haluaa pukeutua kivoihin vaatteisiin, miksi sitten treenivaatteiden pitäisi olla jotain kulahtaneita ryntsävaatteita, niissä kuitenkin viettää aikaa ja muutkin ne näkee.:) Ei välttämättä reikäisessä kauhtuneessa t-paidassa treenaaminen oo välttämättä sen enempää tosissaan treenaamista kuin niissä betterbodies-kuteissakaan mut onhan nää mielikuvat olemassa.:DMusta SOC tai H&M on olleet ihan ok merkkejä edullisiksi merkeiksi. H&M:n topit - hmm, ehkä hinta-laatu -suhde on hyvä, mulle kuitenkin ihan riittävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis onhan se kiva, että ne vaatteet miellyttää silmää :) Kyllä mäkin käytän sellasia treenivaatteita mitkä on mun mielestä kivan näkösiä :) En esim. laittais salille mitään yli isoa t-paitaa, koska se ei näyttäis mun mielestä kivalta eikä olis mukavan tuntuinen.

      Eikä mun mielestä todellakaan treenivaatteet määrittele sitä, että kuinka kovaa ihminen treenaa :) Kyllä oon nähnyt kovaa treenaavia niin BB:n vaatteissa ja ihan sellasissa ei-merkki vaatteissa.

      Mä oon noista merkeistä kyllä tykännyt ja taitaa mun kaikki treenivaatteet olla H&M:n ja SOCin :) Mun mielestä niissä on kaikki kohdillaan!

      Poista
  6. Ihana Pia miulla on ollu sinnuu jo niin ikävä! <3 Tää treenikaveri tulee todellaki takaisin! :)

    Miullekin jossain vaiheessa treenivaatteiden ulkonäöllä oli enemmän merkitystä kuin nyt. Mutta kyllä mie edelleen tykkään eniten olla semmoisissa vaatteissa, jotka tuntuu hyvältä ja joissa on vähän itsevarmempi olo kuin joissain toisissa. Jotkut merkit vaan on sellaisia, että tykkään niiden tyylistä, niinku vaikka Nike ja BB. Mutta ne on vaan niin kalliita, varsinkin viimeksimainittu, joten tuntuuhan se rahanhaaskuulta... Viimeset treenivaateostokset onkin ne henkkamaukan, josta sain topin, pitkähihaisen ja trikoot samalla hinnalla ku vaikka BB:llä sais just ja just yhden topin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja mulla sua <3

      Siis mulla on sama eli alkuun niillä oli tosi paljon merkitystä et olo oli itsevarmempi salilla, nyt edelleen on kiva et vaatteet näyttää kivoille mut nyt ne ei oo niitä, jotka tekee sen itsevarman olon salilla.

      Tuo on myös totta, et joidenkin merkkien vaatteet vaan miellyttää silmää eniten :) Vaikkei ajattelis et ooh juuri tuo merkki! Musta on ihan kauheeta, että miten merkkien nimillä vaaditaan sitä hintaa, kun esim tietää et Niken kenkiä tehdään halvalla kehitysmaissa. Ja esim. BB:n laatukaan ei oo aina sitä parasta...

      Poista
  7. Tärkeintä on, että treenivaatteet on mukavat päällä, sopivat ja hengittävää matskua! Ulkonäkö on sit plussaa, mut en valitse toppia sen mukaan, miten se istuu tiettyjen shortsien kanssa tms. Värit ja mallit antaa sinällään puhtia treeneihin, mutta tärkeintä on, että vaate tuntuu hyvältä päällä treenatessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo oli tosi hyvä pointti Hanna :) Juuri näin mäkin aattelen! Toki ehkä vähän mietin etten esim. ostanut pinkkejä treenishortseja ku mul on useampi pinkki treenitoppi etten oo ihan kokovartalo pinkki x)

      Poista
  8. NIIN allekirjoitan! Salilla treenataan ensisijaisesti, ei hifistellä vaatteilla, eri asia on kuvaukset :D Onhan se kiva ja silmää miellyttävää, kun on nätit kuteet, mutta se on ihan sama, kun on vaatteet päällä. Toki jotku läpinäkyvät leggarit voivat vähän pistää silmäkulmaan, mutta olen niin uppoutunut aina treenaamiseen, että nekin unohtuisi kyllä :)

    Ihana blogi sinulla!

    -Jenna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä :) Kun pääasia on salilla se treenaaminen :) Kivat vaatteet on hyvää plussa siihen treenin päälle! No kyllähän sitä saattaa kiinnittää huomiota, jos jollakin on mielenkiintoiset vaatteet päällä, mutta sekin unohtuu ku keskittyy omaan treeniin :)

      Kiitos :)

      Poista
  9. Miulla on treenivaatteita oikeestaan laidasta laitaan. Jonkin verran löytyy ihan merkkivaatteita, yleensä trikoihin ja shortseihin panostan enemmän. Paidoissa löytyy niin merkkivaatteita, vähän halvempaa H&M ja SOC-laatua sekä just tuommosia tapahtumista/leireiltä/SM-kisoista saatuja ja ostettuja perus T-paitoja. Harmittaa tosin kun suurin osa noista paidoista ei oo teknistä materiaalia mutta haluun käyttää niitä silti koska niillä on tunnearvoa :)

    Urheilen melkein joka päivä niin tartten myös paljon reenivaatteita. Tällä oon perustellu aina uusien oston :D ja miulla vaikuttaa myös laji siihen millasia vaatteita käytän. Täytyy sanoo että kävelyssä käytän aika usein just noita merkkivaatteita (hyvä materiaali ja istuvuus), salille menee halvemmatkin merkit ja salibandyreeneissä nuo vanhimmat t-paidat saa käyttöaikaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä kilpailijan kohdalla treenivaatteet on vähän eri asia (jätetään nyt bodylajien kisaajat nyt tästä ulkopuolelle) kuin tavallisen tallukan vaatteet. Tai siis kilpailutilanteissa on varmasti ehdottoman tärkeää, että vaatteet on sopivat, istuvat, kestävät ja tosi hyvät teknisesti. Toki tavallisella tallukallakin on tärkeetä, että vaatteet sopii ja tuntuu hyviltä ja kestää, mutta kisatilanteessa vaatteetkin saattaa vaikuttaa. Tai ainakin olettaisin, että huonolta tuntuvat vaatteet saattaa häiritä suoritusta.

      Toki myös halvat vaatteet on hyviä, mutta ehkä tajuat mun pointin et minkä takia mun mielestä urheilijoiden treenipukeutuminen varsinkin kilpailuissa on asia erikseen :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)