torstai 6. helmikuuta 2014

Järjen ääni?

Niinhän siinä kävi, että nuha jatkui kauemmin kuin odotinkaan, mutta siitä sitten lisää myöhemmin.  Alkuun aattelin kertoa tän viikon kivoista tapahtumista :)



Tammikuussa tuskailin mun hiusten kanssa, sillä juurikasvu alkoi olla melkoisen jäätävä! Mukavasti se kyllä piiloutui hiusten ollessa auki, mutta kun laitoin hiukset kiinni, niin tuntui että ainoastaan poninhäntä osa oli sellainen, ettei juurikasvua näkynyt. Päätin kuitenkin sinnitellä helmikuuhun asti ja tiistaille varasin Heinille hiustenvärjäys ajan. Viime kerralla väri ei vaalentunut mitenkään merkittävästi, mutta väri tasoittui. Latvoihin kun se musta väri on itsepintaisesti pigmenttejään juurruttanut. 

Kampaajalla käyminen on mulle kyllä ihanaa omaa aikaa! Musta on ihanaa istua tuolissa, lukea jotain hömppälehteä ja värjäyksen ajaksi Helinässä saa vielä teetä niin mikäs siinä ollessa! Tällä kertaa laitettiin raitaa ja pesuvaiheessa kevyt väri, joka kylmensi raitoja, ettei tukasta tule keltainen! 

Voinko sanoa jo olevani blondi?

Hiukset vaaleni nyt tosi paljon verrattuna edelliseen ja oon kyllä mielettömän tyytyväinen! Olin kyllä tyytyväinen lopputulokseen edellisenä kerrallakin vaikkei väri vaalentunut niin paljoa, oma vikahan se on, kun päästää tukan huonoon kuntoon ja hiuksia vaalentaessa edetään aina asteittain. Lämpöähän jäi vielä tuonne latvoihin, mutta nekin silti vaaleni kivasti! Eniten tykkään tässä tukassa nyt siltä, että nyt noi raidat näkyy selkeästi, elävöittää kivasti hiuksia! Antti ei ees kuulemma huomannut eroa mun hiuksissa, mutta no miehet.

Voin edelleen todeta, että oon löytänyt tähän mennessä mun elämäni parhaan kampaajan enkä oo koskaan aiemmin ollut näin tyytyväinen mun tukkaan. Ja tää ei oo mikään maksettu mainos, vaan musta on kiva kertoa hyvästä palvelusta muillekin esim. mun pari kaveria on käyneet mun suosituksesta Helinässä ja ovat olleet tosi tyytyväisiä hiuksiinsa sieltä poistuessaan. Hiukset on mulle tosi tärkee juttu ja itselle sopivan kampaajan löytäminen voi olla joskus vaikeaa! Itse voin vaan kiittää Freyaa ja hänen ihania hiuksiaan, että löysin tieni Heinin luokse. 

Mauno voisi opettaa poseeraamista vähän mullekin ;)

Kampaajalta kipitinkin Mauno hurmuria halailemaan. Ystävien lemmikit on aina hyvä tekosyy mennä kyläilemään. No kyllähän sitä Mariliitakin menin moikkaamaan ;) Oli kyllä ihan mielettömän kivaa <3 Puheenaiheet vaihteli eläinten kommelluksista oikealla tavalla suoritettuihin liikeratoihin. Aika kului ihan huomaamatta hirveää vauhtia, 4 tuntia meni aivan hujauksessa. Jäätiin vielä ulkona höpöttämään niin paljon, että Maunokaan ei enää jaksanut kuunnella meidän pulinaa. Oli tosi ihanaa Marilii ja sen varmaan tiedätkin <3



Ja niin se nuha sitten. Sunnuntaina mulla oli kurkku kipee, jotin päätin levätä. Maanataina lepäilin vielä varmuuden vuoksi, kun oli nuhainen olo no niin tein tiistainakin. Eilen olo oli aamulla kuitenkin pirteä ja päätin käydä salilla tekemässä rinta-olkapäätreenin. En nyt sanoisi että oli mikään maailman fiksuin teko, kun nuha oli vielä päällä. Olo oli kuitenkin salilla hyvä ja painoja sain lisättyä ja sain sen yhden leuankin tehtyä, kun kauheasti on tullut pohdittua, että oliko se yhden kerran ihme. No illalla sitten vuosikurssin viimeisissä yhteisbileissä mua alko väsyttää kauheasti ja nuhainen olo paheni entisestään. Kotona kääriydyin peiton alle ja uikutin kuin pikkuvauva, kun olo oli niin inhottava. Että juu, olisi kannattanut levätä kokonaan nuha pois ja jättää salille menemättä. Älkää olko yhtä hölmöjä kuin minä. Tänään oonkin levännyt kotona ja meen salille vasta sitten, kun nuha on poissa! Toki tämä ärsyttää, kun ois niin kauhea motivaatio päällä! Alkoi ihan kauheasti kiukuttamaan tämä aamulla ja päätin tämän päivän pistää ranttaliksi syömisten osalta ja ostin jopa irtokarkkeja. Eli tänään oon syönyt liian vähän ja todennut et ostin liikaa irtokarkkeja, hhaha! Huomenna taas takaisin ruokavalion pariin :)

2010

2014

Tällä viikolla on tullut pohdittua paljon ulkonäköjuttuja. Tää kaikki lähti siitä, että yhtenä päivänä peiliin katsoessa selluliitti näytti taas ottaneen yliotteen mun reisistä. Alkoi turhauttamaan ja suututtamaan koko asia. Treenattu on ja oon myös pyrkinyt syömään terveellisesti, toki oon herkkuja syönyt, mutta en kuitenkaan ylettömästi. Sitten alkoi taas turhauttamaan, että mitä väliä nyt jollain selluliitilla on, kun muuten tykkään mun kropasta ja oon tällä hetkellä paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen!  No mikä sen parempaa kuin kaivella vanhoja kuvia vertailuun, ja kokeilla vanhoja vaatteita. Ensimmäisen yllä olevan kuvan löytäessäni tuli kyllä vähän hämmästyttyä, että millainen laiheliini olin yliopistoa aloittaessa. En ala tässä haukkumaan, että hyi hyi. Olin tuolloin tyytyväinen itseeni, ainoastaan kesäisin vaivasi reisiahdistus. Mutta onhan sitä muutosta tapahtunut, kun oon alkanut käymään salilla ja syömään enemmän ja proteiinipitoisemmin. Toki tän päivän kuva ei ole samassa valossa otettu ja ihan samaa asentoa on vaikea saada ja lisäksi mua pitempi kuvaaja ei osannut ottaa kuvaa muuten kuin ylhäältä päin ;) Ja vannon etten pullistellut ollenkaan vaan pyrin vain olemaan samassa asennossa kuin aiemmin otetussa kuvassa.
 



Kokeilin myös paria toppia, jotka on olleet mulle ostaessa vähän liian isoja. Kuka nyt ostaa itselleen liian isoja vaatteita? No sellanen joka ajattelee ettei se nyt niin iso oo tai huomaa sen vasta kotona. Monet hihkuu onnesta, kun ennen liian pienet vaatteet mahtuu ja mä taas hihkun onnesta, kun ennen liian isot vaatteet on nyt sopivia!  Eli eiköhän tässä olla ainakin parempaan suuntaan menossa, vaikka välillä tuntuu, et kehitys junnaa paikallaan. Vaikka nykypäivänä on ihailtavaa olla alhasissa rasvoissa, niin itse olen tyytyväinen, että oon päässyt edes tähän kokoon :) Luulisi, että noista kuvista huomaa, että kumpi näyttää paremmalta tai ainakin terveemmältä. Tai no onhan joidenkin ihanne keskitysleirien selluliitittomat ihmiset (mikä ei ole edes naurun asia enkä vertaa itseäni sellaseen, mutta jotkut voisi miettiä että mitä sanoo vaikka täytyy ylläpitää kaupallista imagoa).

Oottehan fiksumpia kuin minä ja lepäätte pöpönne pois! Itsellä on onneksi ollut tänään jo paljon parempi olo et toivottavasti tää menee nyt ohi!

18 kommenttia:

  1. Näytät nyt niiiin hyvälle ja hiuksetkin on tosi kivat! Itekin tekis mieli vähän raidoilla sävyttää ja elävöittää vaaleeta palmikkooni. :) Nuha kyllä turhauttaa ja saa aikaan kiukkukohtauksia. :D Lisäks se on välillä niin vaikee etukäteen tietää millon on jo "terve" treenaamaan. Varsinkaan jos ei oo ollu kuumetta. Nykyään pyrin olemaan melkein liian varovainen, kun pelkään kaikkia jälkitauteja ja flunssien pitkittymisiä. Mieluummin viikko kun neljä viikkoo maaten :D Voimia ja jaksamista nyt vaan, kyllä se pöpö lähtee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos :) Kyllä ne raidat kivasti elävöittää hiuksia ja mulla pääosin vaalennetaan hiuksia raidoilla et on niin sanotusti vähän luonnollisempi lopputulos ja tykkään kyl ku raidat oikeasti näkyy :)

      No niin turhauttaa ja juurikin sen takia menin keskiviikkona salille ku olo oli kuitenkin hyvä ja kuumetta ei ollut. Nuha on niin ärsyttävä ku on vaikee arvioida et pitäiskö nyt levätä kokonaan vai voisko käydä normaliisti treenaamassa!
      Sen vuoksi päätin nyt levätä kunnolla ettei tuu jälkitauteja tai tää nuha vaan pitkity jatkuvasti :P Kiitos!

      Poista
  2. Tosi kivasti piristää hiuksia nuo raidat :). Miulla on ferian liukuväri kaapissa odottamassa, pitäisi vaan saada aikaiseks läntättyy päähän. Hui ku oot ollu hoikka :o. Tai siis hoikkahan sie oot vieläkin, mutta paljon terveemmän näkönen nykysin. Tossa kuvassa missä on sininen reenitoppi päällä, nii huomaa että olkapää on saanu muotoo :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, itsekkin tykkään :) Sillon ku mulla oli musta tukka ni mietin tota Ferian liukuväriä, mutta ku sillon niitä ei löytynyt tummalle tukalle Joensuusta ni päädyinkin värinpoistoon xD
      Joo, niin oon ollut :P Ja onhan se kyllä totta, että oon paljon terveemmän näkönen nykyään eikä ihmiset ehkä aattele et oonpas laiha ku tapaa mut ekaa kertaa :'D
      Kiva, että muutkin huomaa et jotain muotoa on olkapäihin tullut vaikka itsestä välillä tuntuu ettei mitään tapahdu ku oon niin kärsimätön!

      Poista
  3. Hehee, sama, että hihkun, kun entiset liian suuret vaatteet onkin nyt sopivia. ;) Ja vaikka en mäkään ole missään rasvattomassa kunnossa (tai ne reidetkään ole enää niin sileät kuin ennen..), oon silti paljon tyytyväisempi kuin silloin, kun olin pienempi. Musta tuntuu, että ollaan aika pitkälti kuule kroppasamiksia! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan huippua, ku mulla ainakin ne liian isot vaatteet on olleet kivoja, mutta ei oo viitsinyt käyttää ku ei oo sopivia :( Nyt pääsee taas niitä käyttämään :)
      Joo, siis selluliittia kauhistellessani ni tuli mieleen et mitä sellasella on oikeasti väliä, ku oon paljon tyytyväisempi nyt kuin verrattuna aikaisempaan!

      Niin aika varmasti ollaan :) Saa vaan haaveilla hyppyrihauiksista, ku on pitkänmalliset lihakset :P Mä saan kyllä nähä aika helvetisti työtä siihen et mun kroppa ois lähelläkään sitä kuntoa ku sulla, senkin muskelimimmi ;) Mun lättäpylly vaan nyyhkyttää kun kyykkypyllyn rinnalla ;)

      Poista
  4. mä ainakin otan ilon irti näistä sairasvapaista ja pitkästä viikonlopusta, eli makaan sohvalla, makaan sohvalla, ja makaan vielä vähän sohvalla. Kera hyvien leffojen ja köh köh herkkujakin taitaa olla ;D Mietin että ehkä hyvä että tuli flunssa, luulen että olisin muuten lähtenyt treenaamaan liian aikaisin ajatellen mun kipeää olkapäätä! Saapahan sekin nyt levätä kunnolla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hhahah, tätä sun kommenttia lukiessa aattelin et jos sittenkin vaan popsin niitä irtokarkkeja tänkin päivän ;) Mut siis eilinen oli sellanen rönttöpäivä ja tänään on kiva palata takaisin rutiineihin!

      No ehkä ihan hyvä, että joudut nyt lepäämään ettei olkapää mene pahemmaksi!

      Poista
  5. Mäkin just tein inventaariota vaatekaappiin ja tosiaan hypin ilosta, kun osa vaatteista oli liian pieniä. :) Parit liian isot vaatteet säilytin ajatuksella "joku päivä nää ei enää roiku mun päällä".

    Kivat hiukset ja tykkään enemmän tosta uudemmasta kuvasta! Paranemisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jeee! Hyvä Suvi :) Kyllä ne isommat vaatteet vielä joku päivä sopii ;)

      Kiitos ja mäkin kyllä tykkään enemmän tosta uudemmasta kuvasta vaikken alakkaan parjaamaan et hyi olinpas laihaläski (enkä tarkota et sä tekisit niin vaan tarkotan et se on nykyajan surullinen trendi et haukutaan edellistä ulkomuotoaan eikä mietitä esim. et monet ihmiset saattaa olla sen kokoisia mitä itse on ennen ollut). Kiitos :)

      Poista
  6. Selluliittia tai ei niin ite ainakin tykkään muutoksestasi lihaksikkaammaksi ja luulen että tykkäis tää herrakin joka näitä kommentteja laukoo ;) siltähän pitäis oikeen kysyä mielipidettä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kummassakin kunnossa on (ollut) selluliittia että ehkä kyseinenkin herra tykkäis nykysestä kunnosta. Kiitos :)

      Pitäisköhän oikeasti joskus kysyä oikeasti herralta, että mitä mieltä se on, kun tavallisella kuntoilijalla on sitä selluliittia :D

      Poista
  7. Looking good!! :) Eikä ainoastaan siun ulkonäkö oo muuttunut parempaan suuntaan, vaan myös siun itsevarmuus, joka oikein huokuu nykyisin <3 Rakas Pia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihana Anna <3 Toivottavast nähtäis mahdollisimman pian <3 Ja kyllä sen itsekkin huomaa sen paremman itsevarmuuden, en oo niin "osaankohan mä mitää" ku sillon meidän ekoissa yhteistreeneissä :D

      Poista
  8. Kun luin tunnisteet nopeasti niin katoin, että siinä luki "hauikset" :D mut se olikii "hiukset" :(. Mutta hyvältähän ne näyttää, kuin myös ulkonäkö muutos :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eiii :( Sori, en oo hauiksille tehnyt omaa tunnistetta ;) Kiitos!

      Poista
  9. Oon Annan kanssa samaa mieltä! Toi itsevarmuus, positiivisuus ja energisyys joka susta paistaa tietysti hienon ulkonäkömuutoksen lisäksi on huimaa ja ihanaa katottavaa! :)

    Pöh, täällä kans on kurkkukipuilua ollut ilmassa. :( Höh. Toivon että menee nyt ohi... oli myös pari viikkoa sitten tällainen parin päivän tukkoisuus. Ärsyttävää! :S Mut terkkarikaverini sanoi, että sitä on nyt paljon liikkellä! Toivotaan et meil menis pian ohi! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voo kiitos <3

      Voi kurjuus :( Tukkoisuus ja kurkkukipu on kyl inhottavaa ku ei koskaan tiiä et tuleeko kipeeksi kunnolla vai ei :( Paranemisia sullekin <3

      Poista

Kiitos kommentistasi :)