lauantai 15. helmikuuta 2014

Meni vähän myöhäiseksi


Tällä viikolla treenipäivät vähän vaihteli Räkiksen takia ja siksi, että juoksu on taas mukana treenikuvioissa. Joten jalka-käsipäivä siirtyi siis torstaista tälle päivälle. Tänään oli vähän sellainen päivä, että oli vaan niin paljon tekemistä ja liian vähän aikaa. Priorisoiminen tuntui hankalalta, varsinkin kun söpöläinen kisuliini halusi nukkua mun kanssa vielä aamunokoset.



Oikeastaan suuremman hankaluuden aiheutti se, että tän päivän treeniin piti varata se 2 tuntia aikaa, että ehtii tehdä sen. Sen takia salille lähtö tuntui hankalalle, kun tuli koko ajan mieleen et mulle tulee kauhea kiire! Päätinkin sitten, että teen muut hommat ekaksi ja vasta sen jälkeen lähden salille. Olinpa sitten salilla klo 22 aikoihin :P  Ja siis rehellisyyden nimissä, jos mua ois kauheasti väsyttänyt niin olisin suunnannut kotiin, enkä salille! Olo oli kuitenkin sen verran virkeä, että ajatus treenistä maittoi. Lisäksi oli mukavaa ajatella, että salilla tuskin olisi paljoa porukkaa eli treenin saisi tehdä rauhassa.


No eiköhän siinä käynyt sitten niin, että juuri niistä parista kanssa treenaajista, jotka mun lisäkseni salilla oli, niin yksi meni jalkaprässiin silloin, kun mun oli tarkoitus siihen mennä.  En viitsinyt alkaa tehdä treeniä eri liikejärjestyksessä, koska jalkaprässissä oli tänään vuorossa pitkiä sarjoja ja ne on mun mielestä aivan kauheen raskaita ilmankin että on tehnyt muita liikkeitä alle. Jalkaprässin vaihtoehtona on sitten hack-laite ja päätin sitten tehdä sillä pitkät sarjat, vaikka inhoon koko vempelettä.
 




Hack on vaan niin mielettömän raskas! Mä en todellakaan voi laittaa siihen paljoa painoa, tänään huimimmat painot oli 15 toiston sarjoissa 7,5 plus kelkka. Ja se oli aivan hirveetä ja vikoissa toistoissa tuntui, että pääseekö sieltä ylös. Merkkasin kyllä treenivihkoon et ens kerralle hackiin vähän lisää painoja, kun selvisin kuitenkin sarjoista. En voi muuta sanoa, että kyllä sitä ihailee niitä, jotka tekee isoilla painoilla hackissa ihan oikealla liikeradalla. Ne nytkytykset jättipainoilla on sitten omaa luokkaansa ;)


Vaikka minipainoilla menin niin silti kyllä tuntuma oli hyvä ja hackin jälkeen jaloissa tuntui.  Eli tästä lähtien, kun jalkaprässi on varattu niin sitten vaan menen hackiin jos se on vapaana, hyvähän se on myös tehdä välillä eri liikkeitä, mutta toisaalta taas haluaisin päästä jo edistymään sen jalkaprässin kanssa!


Vähän sitä tuon jalkatreenin kanssa jännitti, että mitä siitä oikein nyt tulee, kun viime viikolla ei nuhan takia tullut treenattua. Onneksi kuitenkin sujui hyvin ja jopa näppituntuma ei ollut mulla kadonneet eli tanko ei meinannut tippua suorin jaloin maastavedossa :) Pohkeetkin ihme ja kumma jaksoivat enemmän toistoja kuin viime kerralla pohjeprässissä. Ei kyllä se silti paljoo naurattanut. Teen muuten pohjeprässissä nykyään niin, etten pidä niistä kahvoista kiinni ettei tuu vahingossa autettua käsillä toistoissa. Viimeks ku oltiin Antin kanssa tekemässä jalkoja Viilingissä niin se neuvoi mulle tosta.


Scottia tehdessä oon huomannut et välillä kärsivällisyys meinaa mennä sitä kehitystä toivoessa. Mä kun oon tottunut tekee niin et jos tuntuu et vois alkaa siirtyä isompaan sarjapainoon niin otan vikaan sarjaan isomman painon ja teen niin monta kun pystyn (tavoitteena kuitenkin saada ne sarjan toistomäärät). Ei ehkä se fiksuin tapa, mut näin mulla on vähitellen sarjapainot nousseet. Bunkkeritreeneissä kun toistoja ei tulis jättää väliin niin sitten ton scotin kanssa meinaa välillä turhauttaa, ku tuntuu ettei se edisty. Penteleen pitemmät sarjat. No eiköhän se tästä pikku hiljaa, maltti on valttia!



Tänään kävi taas niin, että käsiä tehdessä jalat alkoi kramppaamaan liikkeissä, joissa piti seistä. Sellasta se on kun jalat ”pitää” tehdä ekaks. Voisihan sitä joskus kokeilla huvikseen tehdä ne toisinpäin. Mähän ennen treenasin ojentajat ja jalat samana päivänä ja tein ekaks ojentajat ja sitten vasta jalat eikä siinä ollut mitään ongelmaa. Toisaalta ei tääkään nyt mikään ongelma oo tehdä toisinpäin.

Salilta poistuin puol kahdentoista maissa. Heh, eli aika yötreenaamiseksi se meni. Oon kyllä joskus aikaisemminkin ollut tekemässä jalkatreeniä kymmenen maissa, että ei tää onneksi ihan uusi juttu ollut muttei kyllä toivottavasti oo tulossa myöskään tavaksi! Salille en tosiaan ois mennyt, jos oisin ollut yhtä väsynyt kuin treenin jälkeen.
 
Onko teillä joku kellon aika, joka on jo liian myöhä treenille? Vai kuunteletteko omia tuntemuksianne?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)