maanantai 10. helmikuuta 2014

Sairastelun jälkeen

Tai no minkä sairastelun, ku pikkuisesta nuhasta/flunssasta oli kysymys :P Otin kuitenkin ihan varman päälle ja lepäsin koko viikonlopun, koska halusin sen nuhan pois enkä halunnut pitkittää sitä! Tänään tai siis koko viikonlopun oli ihan terve olo eli takaisin salille mars mars. Kuten monet tietävät niin aina ei lähde kipeilyn jälkeen treenit niin kuin Strömsössä. Keskiviikkonahan kävin testaamassa, että meneekö leuka ja silloin se meni, no arvatkaa vaan että mites tänään >:( Ihan toivotonta! Ei, noussut ei, ja alko kiukuttamaan ku justhan mä sen leuanvedon opin!



No, sen myötä aattelin, et koko treeni menee sitten päin sitä itseään. Litistyn penkissä tangon alle tai jotain muuta vastaavaa. Rinta-olkapäätreeni aloitti viikon, kuten tavallista. Alotin 2 treeniviikon alusta, sillä viime viikolla sain tehtyä vain yhden treenin siitä. Yllätyksekseni penkki sujui hyvin ja edistyin siinä taas. Ihan kohtahan menee 5x5 35 kilolla, saattaisi mennä jo nytkin, mutta etenen mieluummin hitaasti ja varmasti.
 


Rintatreeni sujui ihan älyttömän hyvin! Viime kerralla mulla oli smithissä tehdyssä vinopenkissä ongelmia, eipä se uuden smithin tanko ole niin kevyt kuin kuvittelin. Mutta nyt tein tutussa ja turvallisessa smithissä ja sain lisättyä painojakin. Pyrin myös keskittymään siihen, että pitkä sarja tehdään pumpaten. Mulla kun on tapana tehdä toistot yleensä rauhallisesti. Pitääpä siinä siis skarpata! Itse vaan pelkään, että liikeradat kärsii tai ei saa kunnon tuntumaa kohdelihakseen, mutta väärässä olin! Eihän se mitään huitomista tarkota kuitenkaan :P


Olkapääsupersarjojen lopussa mua alko huippaamaan, ku pidätin niin paljon hengitystä ja hengitin kauheen syvään. Muistakaa hengittää treenatessa! Multa tuppaa välillä se vähän unohtumaan :P

Kyllä siellä jotain pilkistää...
Mutta kyllä tänään tuli  kuritettua olkapäitä kunnolla. Supersarjan jälkeen käsipainoja paikalleen viedessä alkoi jo kivistämään. Oon kyllä sitä mieltä, että on kyllä paras olkapäätreeni ikinä tää bunkkeritreenin olkapäätreeni. Itse ku oon säätänyt olkapäätreenin kanssa ni oon laittanut kauheen monta liikettä, kun oikeasti siihen riittää ne napakat liikkeet ja se on siinä. Ihan kiva pumppi tuli taas olkapäihin.

Mites teillä sujuu treenit yleensä sairastelun jälkeen? Ihme tuo leuanveto, kun sen piti sit heti alkaa kenkkuilemaan :P Huomenna onkin Räkäposkellahiihto! Jos tänä vuonna ottaisin hippuisen rauhallisemmin ;) Onkos joku siellä huomenna hiihtelemässä? Mä ainakin oon kierroksia laskemassa :)

12 kommenttia:

  1. No eihän ne ekat treenit sairastamisen jälkeen koskaan luista ihan täysillä. Raskasta on rauta silloin (tavallista raskaampaa siis ;>). Mulla on sellanen käsitys, että treenit pitäisi muutenkin aloittaa kevyemmin sairastelun jälkeen...?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niinhän se on :D Oli vaan hassua ku leuanveto ei sujunut ja muut liikkeet taas sujui! Oot ihan oikeessa, että treenit pitäisi sairastelun jälkeen aloittaa rauhassa, mutta mulla oli kyseessä ainoastaan nuha, joten en koennut et pitää aloittaa rauhallisesti. Mä oon tosi ylihysteerinen nuhanki kanssa, koska en halua mitään vakavampaa itselleni aiheuttaa tai pahimmillaan pitkittää tautia,

      Poista
  2. Kyllä se leuka sieltä taas tulee :)! Sairastelun jälkeen treenit menee miulla yleensä hyvin, suhteellisen normisti... sairastelun aikana se on taas aivan kamalaa, mutta kun pitää olla itsepäinen :D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No toivotaan että menee! Muuten alkaa turhauttamaan ;) Yritäppä kipeänä ottaa rauhallisesti ettei tule sydänlihastulehdus. Sitten ei paljoa naurata :(

      Poista
  3. Moikka oletko syönyt ja treenannut bunkkeri ohjelmassa aloittelevan vai kokeen mukaan?
    Oletko hyvin jaksanut syödä kaiken ohjelman mukaisesti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon syönyt ja treenannut kokeneen mukaan, koska siinä ohjeessa oli, että vähintään olisi hyvä että on käynyt vuoden salilla. Eli koin, että voisin hyvin tehdä kokeneen treeniä, kun oon kuitenkin yli vuoden käynyt kuntosalilla, vaikka ihan lapsen kengissä tässä vielä ollaan ;)

      Mun pitää itse vähän soveltaa syömisen kanssa, koska en syö punaista lihaa enkä kanaa ja harvoin kalaakaan. Eli lounaan ja päivällisen proteiinit syön kasvikunnan lähteistä. Joskus myös herkuttelen, kun tuntuu että on sopiva tilanne ;) Mutta siis hyvin oon jaksanut syödä :) Ei ole tuottanut ongelmia, kun se tuntuu luontevalta ja helpolta!

      Poista
  4. mie olin hiihtämässä! tosin vaan aamusta, koska piti lähteä iltapäivällä töihin mutta ihan kivasti kerkesin kierroksia kerryttämään muutamassa tunnissa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. JEE! Hyvä Sanna :) Olitko 8 aikaan vielä hiihtämässä, missä joukkoeessa? Mä olin merkkailemassa kierroksia aamulla 8-10 :) Kyllä siinä kerkee mukavasti keräämään kierroksia, jos on reipas hiihtäjä ;) Itse oon kovin hidas :'D

      Poista
    2. joo mie alotin heti klo 7 aamulla ja olin puol yhteen. Kerkesin hiihtää reilussa 4 h:ssa 22 kierrosta :) Itseasiassa bongasin siut siitä taululta kierroksia merkkaamasta ja taisit muutaman kerran miunkin kierrokset laittaa ylös. Mein tiimi oli Isokoski ja olin se kenellä oli semmone "tyylikäs" sininen uikkari ja neonkeltasta päällä :D (tunnistatko tästä kuvauksesta? :D)

      Poista
    3. Tunnistan kuvauksesta ja siitä, että Isokoskea oli vaikea löytää sieltä paperilta :'D Mahtavaa, että panostit pukeutumiseen :)

      Poista
  5. Millainen on nykyään treeni viikkosi. Teetkö vain puntti treeeniä vai myös aerobistas?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pääosin se on sellainen, että käyn 4 kertaa viikossa salilla ja 2 kertaa viikossa teen aerobista. Joskus juoksen sen 2 kertaa viikossa, mutta jos haluan päästä jumppaamaan tai nyt talvella on liikaa pakkasta niin käyn jumpassa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)