torstai 6. maaliskuuta 2014

Edistystä

Tänään oli piitkästä aikaa aamutreenin vuoro. Yksin treenatessa, kun ei mielellään aikasin aamusta lähde salille ;) Unihiekat vaan pois simmuista ja salille! Tänään oli vuorossa viikon pisin treeni ja kyllähän sitä mietti, että miten sitä näin aamusta jaksaa. Treeniin alkuun alkoikin jo puhalluttaa tuskasta, kun jalkaprässi oli varattuna ja näytti uhkaavasti siltä, että jouduttaisiin käyttämään hackia. Onneksi Freyan tehdessä lämmittelysarjaa jalkaprässi vapautui ja päästiin alottamaan sillä.


Nyt alkaa näyttämään siltä, että mun vihasuhde jalkaprässiä kohtaan on muuttumassa takaisin rakkaudeksi.  Sen sadan kilon saavuttamisen jälkeen motivaatio lopahti koko jalkaprässiä kohtaan, kun sen tekeminen oli niin raskasta. Kehityskin tuntu jämähtävän paikoilleen ja tuntu ettei se millään edisty. Syksyllä piti kauheasti tsempata itteensä jalkapäivinä, kun ajatuskin jalkaprässistä hirvitti. Vielä bunkkeritreenien alussa teki mieli irvistellä, kun oli jalkaprässin vuoro. Nyt kuitenkin oon vihdoin ja viimein päässyt sen jumahtaneen kehityksen yli ja vaikka se onkin raskasta, niin ei tunnu siltä etten yhtään jaksais. Tekis mieli vähän asetella jotain tavoitteita jalkaprässin kanssa, mutta viimeksi tavotteiden saavuttaminen romautti motivaation niin ehkä vaan mennään tässä fiiliksien mukaan. 



Pieniä edistymisen askelia oli tänään myös suorin jaloin maastavedon parissa. Oon yleensä tehnyt 60 kilolla 6-8 toiston sarjoja. Viime kerralla 12 toiston sarja 55 kilolla ei tuntunutkaan enää niin kauhealta kuin ennen ja ajattelin, että ensi kerralla voisi kokeilla isommalla. Tänään sitten päätin kokeilla ja käytin varmuuden vuoksi vetoremmejä. Vaikka olisikin kivempaa tehdä ihan niillä omilla näppivoimilla, niin halusin käyttää vetoremmejä, että keskittyminen olisi liikkeessä eikä siinä tangon pitelyssä. Ja se onnistui! Aina tosiaan vähän jänskättää kokeilla isommissa liikkeissä isompia painoja. Tuo viikottainen toistomäärien ja painojen vaihtelu on kyllä niin huippua! Tuntuu, että kehitystä tulee nopeammin verrattuna entiseen treenityyliin!

Mutta taisi tuo isomman painon kokeilu taisi ottaa aika koville, koska hilavitkuttumien supersarjoissa mua alkoi oksettamaan ja pohkeiden sarjatauolla oksu tuli jo suuhun…. Onneksi sain sen nielaistua, ettei tarvinnut posliinijumalan puoleen kääntyä. 



Tänään kävi vähän hassusti, kun scottia tehdessä katsottiin tankoon merkittyä kilomäärää. Siinä luki 8 kiloa. Mä hölmö oon koko ajan luullut, et ne mutkatangot on 10 kilon painosia Vain ja ainoastaan sen takia, koska BB-gymillä se yksi mutkatanko painaa 10 kiloa :'D Olisi pitänyt ehkä kokeilla joskus sen 11 kilon tangon ja mutkatangon painoeroja…. No eipä siinä, nyt kaikki mutkatangolla tehdyt liikkeet on 2 kiloa vähemmän mitä oon luullut. Pieni palautus maanpäälle. Hyvä että selvisi nyt jossain vaiheessa. Aiemminhan noissa mutkatangoissa ei kilomäärää ole lukenut… 



Viime käsipäivänä jäi vähän harmittamaan, kun ojentajiin en saanut sitä samaa polttelevaa ja turvonnutta oloa kuin yleensä. Onneksi tänään korjattiin asia ja treeni meni taas perille. 

Tänään ei aamutreeni ollut piristävä päivän aloitus, vaan kotona olisin voinut nukahtaa suoraan sohvalle aamu-unille! Mutta kun ruokaa oli tehtävä niin ei auttanut alkaa tutimaan.

Oletteko te aina virkeitä aamutreenien jäljiltä vai iskeekö joskus treenin jälkeen kaamea väsymys?

10 kommenttia:

  1. Viimeeksi kun olin aamulla strengthissä, niin nukuin käytännössä koko loppupäivän kun väsytti ihan sikana :D Joten piristävä vaikutus siitä aamutreenistä jäi vaan haaveeksi! Muuten vähän kevyemmistä aamutreeneistä tulee pirteä olo yleensä koko päiväksi, vaikka aamutreenejä harvoin teenkin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin tuttu tunne :D Olin torstaina ihan hullun väsynyt ja oisin voinut torkkua vaan koko päivän ja nukahdinkin illalla sohvalle telkkaria katsellessa :') Ennen ku kävin RPM:ssä niin sieltä sain reippaan startin aamulle, mut jalkapäivä ei mulla ainakaan tee päivästä reipasta :'D

      Poista
  2. Mä käyn aina aamusin salilla ja siitä sitten kotiin tai kouluun. :) Ensin on tosi pirtee olo, mut 11 aikaan tulee hirvee uni ja ainakin viimeistään kun on lounaan syöny ni tekis mieli mennä pötköttää..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootpas kyllä reipas :) Väsymys ja syöminen on kyllä sellanen yhdistelmä et ois valmista kauraa nukkumaan :D

      Poista
  3. Mulla on yleensä salitreenin jälkeen aina semmonen hetkellinen jumitus kotiin tullessa, ettei meinais jaksaa mennä suihkuun eikä syödä eikä tehdä mitään, aivot jossain nolla-asennossa :D. Menee kyllä yleensä sit ohi kun sinne suihkuun jaksaa raahautua ja sitten energiaa riittääkin vaikka muille jakaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuttu tunne! Jotenkin sitä ei jaksais vaan tehdä mitään. Mieluummin vaan istuu aloillaan ja ihmettelee :D Tuo on kyl totta, et sitku alkaa toimimaan niin vireystasokin nousee :)

      Poista
  4. Mulla tulee pitkälti joka kerta jalkatreenin jälkeen niin suuri koomaväsymys, että oon nukahtaa istualteni pöydän ääreen. Joskus oon herännyt siitä pää pöydältä. :D Kertoo vaan, että on tehty kovin. ;) Muiden treenien jälkeen tommosta koomaa ei koskaan iske, jalkatreenissä on niin isot lihakset työssä, että se vaan kuluttaa paljon.

    Mä kanssa aikoinani kuvittelin, että meidän mutkatanko on 10kg, mutta jossain kohtaa selvisi sen olevan 8,5kg. ;) Ei muuta kun laskut uusiksi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi eiii :D Mutta en yhtään ihmettele, koska jalkatreenien jälkeen se väsymys on vaan niin jäätävä! Mulla se vaihtelee, et tuleeko se väsymys vai ei... Muistaakseni ku alottelin tätä bunkkeriohjelmaa niin vikan treenin jälkeen nukahdin heti sohvalle kotiin tultuani :')

      Jep, sit vaan uusiksi laskemaan :)

      Poista
  5. Haha, täällä taas yksi uuno lisää, joka ei ole tajunnut tarkistaa tankojen painoja. Mä oon kuvitellut, että kaikki mutkatangot on aina 7,5 kiloa (älä kysy miks). Minä vaan jotenkin järkeilin, että niitten on pakko olla, että saa sitten pikkuhiluja lisäämällä tasalukuja (15 kg, 20 kg, you know). Pitääkin vissiin ens kerralla selvittää, että mikäs se OIKEA painoa sitten onkaan :D Vaikuttaisi kuitenkin siltä, että oon heilutellut isompia painoja, kuin oon kuvitellut. Jee :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä oon automaattisesti kuvitellut et kaikki mutkatangot painaa 10 kiloa ku BB-gymillä YKSI mutkatanko painaa sen verran :')

      No mut se on vaan hyvä, jos oot isompia painoja tietämättäsi heilutellut ;) Mä oon luullut itsestäni liikoja pitkän aikaa :'DD

      Poista

Kiitos kommentistasi :)