tiistai 18. maaliskuuta 2014

Kesä Joensuussa!


Viime viikolla oli jännä paikka, kävin nimittäin työhaastattelussa kesätöitä varten. Tarkoitus oli jännittää tämän viikon loppuun haastattelun tulosta, mutta tänään puhelin soikin ja ruudussa näkyi haastattelijan nimi. Vastasin jännittyneenä ja sain onnekseni tiedon, että sain kesätyöpaikan! Mikä mahtavinta, kyseessä on oman alan kesätyö ja paikkakuntana on vieläpä Joensuu! Mä saan asua kesän kotona! Oon nyt kahtena kesänä peräkkäin muuttanut (viime kesänä vielä 2 kertaa) ja ihan mieletöntä ettei tänä kesänä tarvitse muuttaa!
Kesätöiden hankkiminen on mulle stressaava asia keväisin, koska kilpailu on meidän alalla kovaa ja työnhakijoita on aina enemmän kuin töitä on tarjolla. Onnellinen saa olla, jos pääsee edes haastatteluun!


Ryhdyin hurjaksi ja kippistelin cokis zerolla ;)

Joensuussa asuminen tuo kyllä niin monta helpotusta elämään! Ei tarvitse maksaa kahden asunnon vuokraa, kissoja voi käyttää tarvittaessa tutulla eläinlääkärillä (tänä kesänä täytyykin käydä rokotukset uusimassa) ja mun ystävät on täällä! Viime kesä meni aika paljon yksikseen ollessa (onneksi oli kissat) ja tää kesä tuo sitten kivaa vaihtelua. Viime kesänä tehtiinkin Mariliin kanssa jo suunnitelmia, että jos oon kesän Joensuussa seuraavana kesänä niin käydään jokiristeilyllä ja käydään yhdessä treenaamassa yleisurheilua. Varo vaan Marilii, mulla on 2 vasenta jalkaa ;)  Ja nyt ne suunnitelmat mahdollisesti onnistuu <3

Lisäksi mun kuntosaliongelmaan tuli just ratkaisu! Viime kesänä mulla oli pieniä ongelmia mun sopparin kanssa, koska mun vuoden sopimus oli elokuulle asti, mutta muutin toukokuun lopusta elokuun loppuun asti Imatralle. Onneksi saatiin sovittua, että makselen kesällä ne kuukaudet ja sitten kun  irtisanon mun sopimuksen niin saan käyttää ne viime kesän käyttämättömät kuukaudet niin etten niistä sitten maksa. Irtisanoin tammikuussa mun sopimuksen, koska en ollut varma oonko Joensuussa kesää enkä halunnut sitten heittää hukkaan, mun kesällä maksamiani kuukausia. Oon siis pähkäillyt, että saisinko Viilingissä sovittua ettei mun tarvitse tehdä enää uudestaan vuoden sopimusta, jos joudun tekemään sopimuksen syksyllä. Nyt kuitenkaan mun ei tarvitse alkaa siitä vääntämään, vaan voin toukokuussa tehdä hyvillä mielin uuden vuoden sopimuksen, kunhan se vaan onnistuu sillain et jos ensi kesänä en ookkaan Joensuussa niin voin sitten irtisanoa sopparin sitten toukokuussa. Oliko tarpeeksi epäselvästi selitetty ;)  Mua on vaivannut tää kuntosali asia tosi paljon, koska tykkään tosi paljon käydä Viilingissä ja se on vaan niin mun kotisali. Se on lähellä, puitteet on hyvät, tunnelma on hyvä ja se ei ole liian iso eikä liian pieni sali. Joensuu on täynnä hyviä kuntosaleja, mutta niissä käydessä mulla ei ole samaa tunnetta kuin Viilingissä.

Kevään merkki, kun kisut kierivät laatoituksella ;)

Koska oon kesän maastossa töissä, eli joka päivä tulee liikuttua kilometritolkulla erilaisissa olosuhteissa, niin se tuo omat haasteensa liikuntoihin! Mutta oon nyt asennoitunut siihen, että liikunnan pitää olla voimavara eikä voimaa vievä vara. Mahtavaa olisi, jos voisin jatkaa tätä mun nelijakoista bunkkeritreeniä koko kesän. Mutta jos tuntuu etten yksinkertaisesti jaksa, niin vaihdan treenijakoa. Aattelin, että ekaks siirryn kolmijakoiseen ja jos sekin tuntuu liian raskaalle, niin sitten siirryn yksijakoiseen. Eikä tää haittaa mua ollenkaan, koska syksyllä pääsee sitten taas puurtamaan täysillä nelijakoisen kanssa ja voihan olla, että ihan hyvin jaksan liikkua entiseen tahtiin! Haluan pitää liikunnan mielekkäänä puuhana, enkä sellasena et jos työpäivän jälkeen tekee mieli nukkua x-asennossa kotona, niin silti raahaudun sitten yliväsyynenä treenaamaan. Juoksun suhteen oon aatellut, etten työpäivinä varmaankaan tee mitään 12 kilsaa pitempiä lenkkejä. HHM:lle menen fiilistelemään, en tavoittelemaan parhainta mahdollisinta aikaa. Tästä sanoin jo äitille ja äitikin sanoi ettei itse ole pakosti missään enkka kunnossa kesäkuuhun mennessä, niin sitten fiilistellään yhdessä. 


Ruokavalion suhteen sen verran, että bulkkaaminen jatkuu ja en aio todellakaan pitää mitään dieettiviikkoja kesällä vaikka se kuinka auttaisi hilaamaan jumittunutta painoa ylöspäin. Epäilen et oon kesän lopussa aika kuivan kesän orava, että tärkeintä on syödä aivan helvetisti, että jaksan hyvillä energioilla töissä ja liikkua vapaa-ajalla. Kunhan saisin pidettyä nää huolella kerrytetyt kilot! 

Tällä hetkellä olo on aika hemmetin onnellinen ja onnekas! Suuri paino on pudonnut harteilta ja voin odottaa tätä kesää rauhassa ja innoissani! Uusia työtehtäviä, uusia haasteita ja pääsen käyttämään mun oppimaani tietotaitoa! Lisäksi ystäviä, kissoja ja rakkautta <3

23 kommenttia:

  1. Jee, onnee paljon kesätöistä <3 :)! Helpottaa huikeesti suunnitteluja. Hööh,aattelin jo itsekkäästi että alottasit treenit sit Energyllä ku vaikutti siltä et se Viilinki juttu kusee :/ :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Niin helpottaa! Onneksi kuitenkin Energyllä se kertakäynti hinta ei opiskelijoille pitäis olla huima niin eiköhän päästä yhdessä treenaamaan ;)

      Poista
  2. Onneksi olkoon ansaituista töistä :)!

    VastaaPoista
  3. Niin huippua! Onnea vielä tätäkin kautta! <3

    VastaaPoista
  4. Hurjasti onnea kesätöistä ja vieläpä oman alan semmosista :) voin kokemuksesta sanoa, että taitaa olla ala kuin ala niin ainakin Joensuusta on vaikee löytää töitä. Itellä on tänä kesänä siinä mielessä hyvä tilanne, että nykyisen työpaikan kautta hommia riittää kesäkuulle leirien merkeissä ja näillä näkymin tää nykyinen homma on jatkumassa elokuussa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Joo, niin se menee, että täältä Joensuusta on kyllä todella vaikeeta saada töitä :( Hienoa, että sullakin on työkuviot kunnossa :)

      Poista
  5. Paljon onnea vielä hienosta uudesta kesätyöpaikasta! Helpottaa varmasti tosi paljon, ettei tarvitse muuttaa mihinkään! :) Teet treenien suhteen niin kuin parhaalta tuntuu. Varmaan alussa työt vie paljon mehuja, mutta eiköhän vähän fyysisempäänkin työhön sit pikkuhiljaa totu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Helpottaa kyllä tosi paljon, että ei tarvitse muuttaa! Se on aina niin stressaavaa! Joo, niin aattelin tehdä :) Ja se on kyllä totta, et alkuun työt saattaa viedä enemmän mehuja, mut sitten siihen tottuu!

      Poista
  6. Onnea vielä tätäkin kautta!!! :) Vitsit kun tosiaan eilen olin ihan fiiliksissä, kun kesken työpäivän vilkaisin puhelinta ja siun viesti oli tullut. Päivän paras uutinen :) Tulee huippu kesä! Hei pääsiskö mukaan jokiristeilylle...?

    Ja se on myös niin parasta, että voit jatkaa Viilingillä. Ja se vaan on niin totta, että kotisali on kotisali. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Freya ehdottomasti mukaan kans! <3

      Poista
    2. Ihanaa, kyllä ku oot niin iloinen puolestani <3 Ja kesästä tulee kyllä huippu! Ja ehdottomasti pääset mukaan jokiristeilylle, kuten Mariliikin sanoi <3

      Kyllä me Viilingin tytöt jatketaan treenejä yhdessä!

      Poista
  7. Onnea kesätyöpaikasta! Uskon, että helpottaa kovasti oloa, kun ei tarvi stressata tuosta asiasta! Ja mahtavalta kuulostaa myös mietteet tuosta työn ja liikunnan yhdistämisestä. Mun on aina niin vaikea mieltää sitä, että töissäkin rasittuu, eikä voi verrata itseään johonkin toimistotyöläiseen, jolla päivät kuluu istuen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Helpottaa kyllä tosi paljon! On tosi stressaavaa kyllä jännittää, että saako kesäksi töitä vai ei :S No ei todellakaan oo seisomatyö sama asia ku toimistotyö, jossa istutaan. Itse istuin viime kesänä töissä ja ei se kyllä fyysisesti rasittanut :D

      Poista
  8. Hihiii, onnea ihan hurjasti! Mä vaan pompin riemusta sun puolesta, kun kuulin. Ihan huippua <3 Tulee niin paras kesä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ootte kyllä vaan niin ihania ystävät <3 ja kesästä tulee ihan huikea <3

      Poista
  9. Onnea kesätyöpaikasta!!!:) Kiva, että tässä vaiheessa on selvät sävelet.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Joo, meillä nää työpaikat yleensä menee aika nopeasti keväällä et onneks tässä vaiheessa sain töitä!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)