sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Kun peilikuvallensa sokeutuu

Vaikka kuinka oon ajatellut, että onhan tässä kehitytty viime kesään verrattuna. Mutta silti perjantaina huomasin, että onhan tässä itse tullut myös sokeuduttuaan peilikuvalleen. Marilii laittoi mulle facebookissa yhden kesällä otetun kuvan ja kommentoi, että oon kyllä saanut lihasta kesästä lähtien. Itse en osannut kuin asialle naurahtaa, koska en osannut ottaa sitä tosissani.

Mariliin lähettämä kuva viime kesältä.


Aloin kuitenkin asiaa miettimään. Onhan tässä painoa tullut kesästä lisää. Eihän se kaikki voi olla normaalipainoon palaamista ja läskiä? Päätin siis katsella vanhoja ja viime aikoina otettuja kuvia. Kuvista sen eron yleensä hyvin huomaa. Oon yleensä omista vertailu kuvistani tarkka. Mieluiten kuvat olisi samassa paikassa otettu ja samassa asennossa. Nyt päätin kuitenkin ottaa vähän rennommin ja kuvat on eri paikoista ja eri asennoista otettuja. Iik!

Kesä 2013









Talvi/kevät 2014










Kuvia katsellessa kyllä tuli itselle mieleen, että kyllähän sitä on jotain sitten kesästä saatu aikaiseksi! Kesällä musta tuntu, että lihasmassaa on tullut lisää, mutta suurimmaksi osaksi kyseessä taisi olla enemmän lihaserottuvuudesta kuin lihasmassan kasvusta. Mä en kuitenkaan kesällä itse tajunnut laihtuneeni, vaan oletin että lihasmassa on kasvanut. Salipainot kun kesällä menivät myös eteenpäin. Nyt kesän jälkeen kehitys on tuntunut olleen hitaampaa vaikka totuus saattaa olla se, että kehitystä on tapahtunut, mutta en sitä vaan itse huomaa. 


Toisaalta taas vaatteetkin kertovat totuuden. Viime kesänä liian isot farkkushortsit eivät enää tipu jalasta. Päätin myös piitkästä aikaa kokeilla mun lakkiaismekkoa. En saanut vetoketjua millään kiinni lopusta. Eikä selkäosa mennyt millään oikein kohdalleen vaan oli jotenkin ihan vinossa. Ajattelin, että ehkä en itse mekkoa saanut kiinni, mutta eipä se mennyt Antinkaan avustamana. Toki oon käyttänyt mekkoa viimeksi vuonna 2011 ja silloin vetoketju meni ongelmitta kiinni ja selän kohdalla mekon kanssa ei ollut mitään ongelmia. Nyt oli todettava, että selkä on leventynyt sen verran, ettei mekko ole enää sopiva. Lisäksi katsellessani kirpparille sopivia vaatteita, osassa vaatteista kyllä huomasin, että yläkroppa on kasvanut.

Jalat ja peppu on kyllä mulla edelleen sellasia, että niistä tuntuu, ettei mitään kehitystä koskaan tapahdukkaan. Vaatteista on vaikeaa huomata, kun käytän suurimmaksi osaksi legginssejä. Ja en kauheasti kuvaile mun jalkoja tai pyllyä ku ei niitä huvita missään julkaista. Tai siis pyllyä nyt ei missään nimessä, mut jalkojen kuvaamisessa tuntuu vaan huijaukselta jännittää jotain reisilihaksia, ku ei ne normaalisti näytä yhtään sellasilta.

Sokaistutteko helposti peilikuvallenne vai huomaatteko kehityksenne helposti :)?

14 kommenttia:

  1. No kyllähän sitä kehitystä on tullut hurjasti! Saat olla ylpeä itsestäsi!

    Ja tuohon viimeiseen kysymykseen: Mä olen ainakin ihan umpisokea, kun itsestäni on kyse! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Kyllä tässä koitan tosiaan olla ylpeä :) Se vaan, kun tuntuu että kaikki on ollut niin sanotusti liian helppoa! Tai siis kun salilla on kivaa ja bulkkaaminenkin on ollut kivaa niin ei tunnu, että ois niin kauheasti työtä tän eteen tehnyt vaikka hemmetistihän siellä salilla on tullut aikaa vietettyä :)

      Sitten vaan kuvia ottamaan :) Niistä sen kehityksen aika hyvin näkee! Tai sitten mittanauha :)

      Poista
  2. Siulla on hyvät jalat! Jalkojen kehityksen suhteen siun pitäs ehdottomasti kytätä ennemmin muotoa kuin kokoa, koska juokset pitkiä lenkkejä ei jalat pääse kasvamaankaan hirveesti! Juoksu on yllättävän kuluttavaa kuitenkin, ja jalat hitaat kehittymään! Mutta oon aivan varma että peppu on pyöristynyt ja reisiin on tullut muotoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mä oon ajatellut, että mulla on vaan tällaset tikkujalat :') Mutta tuo on kyllä totta, että kun juoksua harrastan niin pitäis kytätä enemmän muotoa eikä sitä kokoa! Ja oon kyllä sitä mieltä, että on tuo pylly varmasti vähän pyöristynyt ja jaloissa jotain muotoa on :)

      Kiitos tosiaan tästä mielipiteestä niin tiiän nyt et mitä sitten jaloissa tsekkailla, jos tuntuu ettei ne etene ollenkaan :)

      Poista
  3. No kyllä on saatu aikaiseksi tosiaan, ihan selkeitä eroja! Hienoa Pia!!
    Ja kyllä sille peilikuvalle sokeutuu. Siksi onkin hyvä ottaa paljon kuvia, niistä sen eron konkreettisesti huomaa, kun on jotain mihin verrata. Mä yleensä vaan korkeintaan aavistelen, että jotain oisi voinut tapahtua, mutta kuvista sitten huomaa sen viimeistään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Siis ku on ihan huvittavaa, että vaikka painoa on enemmän ja lihastakin tullut enemmän niin silti tuntuu ettei peilikuva eroa kesästä! En tokikaan ole niin "kireä" kuin kesällä, mutta muuten! Kuvien ottaminen helpottaa kyllä kehityksen seuraamista vaikka välillä tuntuu hölmöltä :'D Mä oon vielä niin tarkka, että jos oon vähän eri asennossa, että huijaako se asento, mutta ei se nyt niinkään mee! Nyt päätin ottaa vähän rennommin ;)

      Poista
  4. On toi hartioiden seutu ainakin kasvanut! Hyvä PIA! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sinne sitä kehitystä oonki just toivonut ja lisää vaan ;) Kiitos :)

      Poista
  5. Hihii <3 Kiva, että toi kuva inspiroi sua. Ja noi kuvat todella osoittaa sen, mitä minäkin sanoin. Kyllä sun kroppa on muuttunut ihan hurjasti! Vau! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se inspiroi <3 Oli ihan pakko alkaa sinä päivänä kuvia tsiigailemaan, et oonko oikeasti niin sokee etten oo huomannut itse kehitystä :) Kiitos <3

      Poista
  6. Ps. mun ryhtini tossa ekassa kuvassa on kyl ihan huikee :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No heh, kuule ei sitä nyt aina voi ryhdissä olla :)

      Poista
  7. Yläkropassa varsinkin ihan huikee ero ja onhan se pyllykin ihan selkeesti pyöristyny! Vau :)

    Musta kans tuntuu, että kädet ottaa edes vähän treeniä vastaan, mutta jaloissa (varsinkaan takalistossa) ei tapahdu niin mitään muutosta, Juoksun lopettaminen ei kuitenkaan ole edes vaihtoehto (kesää kohti lenkit lisääntyy), joten täytyy vain uskoa hitaaseen kehitykseen :D Tai edes siihen, etteivät koivet kuihdu entisestään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      No ihan sama täällä! Vaikka mulla edelleenkin on kädet aika pulkannarut niin niihin nyt on jotain tarttunut, kun taas jalat ja takalisto ei tunnu kehittyvän vaikka kuinka niitä salilla rääkkää :'D Ja sama täällä ettei todellakaan oo mielessäkään, että juoksemisen lopettais! Hahha, hidas kehitys on parempi kuin ei kehitystä ollenkaan ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)