tiistai 25. maaliskuuta 2014

Tää on niin mun juttu!

Tänään suuntasin sitten salille tekemään olkapäätreeniä, enkä suinkaan mille tahansa salille vaan yliopiston kuntosalille! Mulla oli tänään 4 tunnin hyppytunti ja viimeinen luento loppui klo 18, joten kävin mieluummin tuolla hypyllä salilla, kuin olisin käynyt luentojen jälkeen Viilingissä. Yliopiston kuntosali on ihan mielenkiintoinen tapaus. Kyllä siellä pystyy treenejä tekemään, mutta osa laitteista on välillä rikki ja porukkaa on välillä liikaa verrattuna kuntosalin kokoon. Koska mun tän päivän treeni koostui ainoastaan käsipainoilla tehtävistä liikkeistä, niin yliopiston kuntosali riitti siihen.
  
Koska en siellä kehdannut kuvailla suuren yleisömäärän vuoksi, saatte ihailla pukkarin peiliposeja ;)



Koska oon tykännyt niin paljon bunkkeritreenien olkapäätreenistä, päätin tehdä sen sitten tänään. Mullahan jäi 3 viikko kesken viime viikolla, mutta päätin tehdä tänään 1 viikon mukaisilla toistomäärillä treenin. Alkuun oli vähän dilemmana, että millä lämmittelen, kun ei lämmittelylaitteita oikein voinut käyttää häntäluun takia eikä myöskään tehdä oikein mitään toiminnallisia harjoitteita. No onneksi kesällä ystäväni opetti mulle kiertäjäkalvosin jumpan, joka tehdään käsipainoilla. Lämmittelin siinä sitten 3 kierrosta yhden kilon käsipainoilla. 



Treenin alkuun alkoi vähän jurppimaan, kun mun tarvitsemani käsipainot oli varattu, mutta otin sitten kiltisti pienemmät käsipainot. Vaikka moneissa blogeissa on puhuttu viime aikoina sillä tuntumalla treenaamisella, niin kyllä mulle on tärkeetä et saan tehtyä treenin niillä painoilla millä on ennen saanut tehtyä. Toki oikealla tekniikalla ;) Vaikka se tuntuma on tärkein, niin kyllähän se pistää vituttamaan, jos voimat ei riitä sinä päivänä niihin normaaleihin painoihin! No tänään kuitenkin kyseessä oli se, etten saanut mun tarvitsemiani painoja. Mutta eipä se kyllä haitannutkaan, sillä tuntuma oli silti hyvä ;)

  


En kyllä voi vaan olla hehkuttamatta tota bunkkerivalmennuksen olkapäätreeniä! Mä vähän olin miettinyt, että kun teen olkapäät yksistään tänään, niin teen sitten jotain ekstraliikkeitä jos treenin lopussa tuntuu, että niitä tarvitaan. No ei todellakaan tarvittu ! Treeni meni olkapäihin niin hyvin perille. Siis se on vaan niin huippu fiilis, kun treenin lopussa kivistää ja koskee. Sillon tietää, että on tehnyt oikein! Tää tunne on mulle sen takia niin tärkeä, koska en oo ennen bunkkerivalmennusta kokenut olkapäissä samaa tunnetta.  Takaolkapäihin sen saanut tänään kauheen hyvää tuntumaa, mutta eipä se jaksanut jäädä harmittamaan, kun treeni oli muuten niin hyvä!



Treenin jälkeen tuli ihan huippufiilis ja olo et kyllä tää salitreenaaminen on vaan mun juttu. Siitä tulee niin hyvä mieli, kun saa antaa salilla kaikkensa ja olla hyvä siinä omassa jutussaan! Lisäks yks kanssa treenari kävi sanomassa mulle, et teen ihan kunnon painoilla enkä tee liian pienillä niin kuin monet naiset tekee. Heh, kyllähän se mieltä lämmittää, että en ainakaan näytä heiluttelevani minipainoja, vaikken yleensä mieti ees salilla, että miltä näytän :)

Musta ois kiva kuulla, että mikä liikuntalaji on teidän juttu? Ja miksi? Lajeja saa toki olla useampia!

12 kommenttia:

  1. Vitsi sä näytät hyvältä!
    Mun juttuja ovat:

    1)Laskettelu (entinen kilpalajini)
    2) Kuntosali (onhan se vana hauskaa ja samalla haastavaa)
    3) Nyrkkeily (just mun luonteelle sopiva laji :D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Oo, jännää tuo laskettelu kilpalajina :) Tai siis monet tutut vaan harrastavat laskettelua, mut kilpalajina on myös varmasti aika siistiä :) Vaikka en itse osaa enkä uskalla lasketella :')

      Kuntosali ja nyrkkeily <3

      Poista
  2. Aikas messevä käsivarsi!

    Mä oon ikäni etsinyt tuota omaa lajiani ja kyllä se vissiin kuntosali sitten on, jos sitä voi lajiksi sanoa :) Painonnostoakin tuli kokeiltua sen yhden kurssin verran, ja oli kyllä aikas jänskää, joskin todella paljon tekniikkaa ja harjoitusta vaativaa. Mutta voimanosto tuntuu kans sellaiselta omalta jutulta, tulee niin miehinen ja vahva olo ja sit niillä painoilla on kiva miästellä haha :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, sillon kun sitä jännittää ;)

      Mulla on sama, että sitä omaa lajia on tullut kauan etsiskeltyä ja ihan mahtavaa, että se on vihdoin ja viimein löytynyt :D
      Voimannosto ois kyllä tosi mielenkiintosta kokeilla, saa nähdä et sitten jos ja kun pääsee sinne voimaviikolle niin innostuuko siitä ;)

      Poista
  3. Haha, mä en oo vieläkään uskaltautunut sinne yliopiston salille. Mä en totta puhuttuna edes tiedä, missä se on :'D

    Ai mikäkö on mun juttuni? No salitreeni. Mutta sellaisella painonnosto- ja voimanostotwistillä, että saa välillä treenata liikettä, eikä lihasta <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä meidän pitää uskaltaa yhdessä ;) Se on Auroralla piilossa, oli tosi vaikee löytää se, ku ekaa kertaa kävin :D

      Sali sali <3 Ja nuo twistit kyl kuulostaa niin sun jutulta :) <3

      Poista
  4. Mä olen kans hyvillä mielin alkanut tehdä kiertäjäkalvosinjumppaa olkapäiden treenauksen yhteydessä sen jälkeen, kun luin siitä Fitfashionista, kiva ylipäänsä että sain tietää siitä, koska mulla on joskus ollut joku olkavamma kiinnostaa kaikki millä sellaisia voi ehkäistä.

    Mitä omaan juttuun tulee niin tosi vaikea sanoa, ehkä koen koko ajan olevani matkalla jutusta toiseen siinä mitä tulee juttujen löytämiseen, on juttuja joista pidän ja on juttuja joista pidän vielä enemmän. Paha.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tein kesällä ja syksyllä kiertäjäkalvosin jumppaa olkapäätreenin yhteydessä, sitten se vähän jäi :P Mut hyvä sitä tosiaan ois tehdä, koska sillä ehkäisee olkapäävammoja :)

      Mutta sekin on hauskaa, kun löytää monia eri juttuja, jotka on kivoja :) Toki tollasissa tilanteissa niitten monien kivojen lajien harrastaminen saattaa tulla ongelmaksi, jos aika ei riitä!

      Poista
  5. Oh kuinka nätisti piirtyy olkapäät!

    1.Kuntosali
    2.Jooga

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Jooga on kyllä kans tosi kivaa! Itse harrastin aikoinani astangajoogaa ja sitä ois kyl kiva kokeilla joskus uudestaan, koska siinä oikeasti huomas kuinka tasapaino ja liikkuvuus parani :)

      Poista
  6. Pitkällisen (lue: reilu 20 vuotta kestäneen) hapuilun jälkeen oon niin onnellinen, kun löysin salitreenin <3 Siinä on vain joku käsittämätön taika, kun onnistui saamaan pauloihinsa myös tämän entisen vannoutuneen sohvaperunan! Ehkä se, että ei tarvii ainakaan kilpailla ketään muuta kuin itseään vastaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookkin ihan huippua, kun se oma laji löytyy <3 Mulla just se on siinä salitreenissä, kun ei tarvitse kilpailla ketään vastaan on se juttu! Ja kun voi itsensä voittaa salilla :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)