maanantai 3. maaliskuuta 2014

Tavoitteellinen maanantai

Näin kevyen viikon jälkeen on hyvä täyttää tavoitteita. Toisaalta ilman kevyttä viikkoakin olisin kokeillut penkin välitavoitetta. Tän hetken suurin penkki tavoite mulla on nostaa ykkösellä oma paino viimeistään elokuun lopussa. Toki se ei ole mikään niin pilkun tarkka tavoite, että maailma sortuu jos en siihen pystykään ;) Vaikka mulla on tavoite, niin silti mulle on tärkeämpää sarjapainojen kehittyminen ja nyt vihdoin ja viimein päätin tänään kokeilla virallista siirtymistä uudelle sarjapainolle. Ennen joulua lähdin kokeilemaan hidasta mutta varmaa siirtymistä 35 kilon sarjapainoon. Heinäkuussahan se oli mun uusi maksimi ykkös enkka. Helppoa tää ei ole ollut. Ekaksi meni vain pari toistoa itse. Välillä meinasin saada useamman sarjan, mutta sitten tuli tehtyä rumalla tekniikalla. Jalan irtoaminen maasta penkkiä tehdessä ei ole kaunista. 


Onneksi en ole kuitenkaan luovuttaja, sillä tiedän että vain kovalla työllä saa tulosta aikaan. Ja kyllähän siitä innostuu, kun huomaa että vähitellen alkaa mennä enemmän toistoja kuin edellisellä kerralla! Monet varmaan ihmettelee, että mitä hienoa nyt 35 kilon sarjapainossa sitten on? a) joskus olen ajatellut etten koskaan saa tehtyä noin ”isolla” painolla b) kesällä sen yhden toiston saaminen tuolla painolla oli työn ja tuskan takana.  Tänään lähdin siis koittamaan 5x5 sarjaa 35 kilolla. Ensimmäinen sarja ei lupaillut hyvää, mutta ei se kyllä mulla yleensäkään niin tee. Seuraavissa sarjoissa sujuikin paremmin ja yllättävän kevyesti tuo 5x5 meni! Viime penkkikerralla Minni neuvoi mua kokeilemaan leveämpää otetta ja tänään sitä kokeilin. Sain paljon paremman tuntuman rintaan kuin yleensä ja olkapääkin naksui ainoastaan ekassa sarjassa. Kiitos siitä hyvästä vinkistä :) Itse sitä on joskus vain niin sokea omalle tekniikalleen vaikka kuinka ihmettelee, että miten sitä voisi parantaa.



Treenikaveri on hyvä myös silloin, kun päästää itsensä iian helpolla. Itse arkailen lisätä painoja varsinkin niissä liikkeissä, joissa ei näe omaa tekniikkaansa peilistä. Toki tuntumalla voi hyvin pelata, mutta ainahan se oma tuntumakaan ei pelitä.  Nyt kun oon vihdoin löytänyt takaolkapäiden tekoon käsipainoilla sen oikean tuntuman, niin sitten mieluummin tulee tehtyä sillä mukavuusalueella.  Kun tuntuu jo niin tarpeeksi raskaalta. Tänään sitten Freya totesi mun tekniikkaa tarkkaillessaan, että ens kerralla mun kannattaisi kokeilla isompaa painoa, kun nyt näyttää menevän niin helposti. Itse ihmettelin, että muka helposti menee? Kauhealtahan se tuntui! Toisaalta taas kun miettii,niin ne vikat toistot eivät menneet ihan väkipakolla puristaen ja miettien, että meneekö vai eikö mene. 


Penkin välitavoitteen lisäksi sain vihdoin ja viimein toteutettua tänään mun kehonhuoltotavoitettani. Kehonhuolto on mulla nykyään aivan retuperällä. Salin jälkeen ei huvita tehdä edes pika venytyksiä ja en ole jaksanut venytellä edes juoksulenkkien jälkeen.  Ei ihme siis, että viime viikon pohjejumien ja pitkän juoksulenkin jälkeen penikat huusi loppuviikosta hoosiannaa. Ja kesällähän mä sain tuota ongelmaa helpotettua juurikin venyttelemällä. Siispä varasin eilen itselleni paikan balancesta. Tänään oli vähän fiilis, että jaksanko sinne mennä, kun on tylsää rampata kodin ja Viilingin väliä…  No onneksi kuitenkin päätin balanceen mennä! Oon niin monta kertaa jättänyt sen välistä kyseisen tekosyyn takia. Se oli aivan ihanaa ja oli oikeasti ihanaa venyttää paikkoja kunnolla! Nykyään kehonhuollon puutteen huomaa salillakin. Mun lonkankoukistajat on aivan jumissa ja ne kirraa vastaan penkille tehtävässä askelkyykyssä. Jotain on siis tehtävä!  Viilingissä nykyään on tarjolla se 2 balancea viikossa ja nyt oiskin hyvä yritys alkaa käymään edes kerran viikossa balancetunneilla. Lisäksi mulla on kotona pilatesrulla, jonka avulla voisin sitten aukoa jumeja ja samalla venytellä kotona. Sitähän voisi tehdä vaikka telkkaria katsellessa! Mutta kun mielummin haluan istua sohvalla kultamussukoiden vieressä ;) No ehkä tämänkin tavoitteen kanssa on hyvä edetä hitaasti ja varmasti :)

Mitä tavoitteita teillä on tällä hetkellä? Onko isompia tavoitteita vai välitavotteita niin kuin mulla :)

6 kommenttia:

  1. Miulla on tavotteena saada kyykyssä oma paino eli about 50kg :). Viimeks tein muistaakseen 6x45kg:lla eli kyllä luulis ykkösen nousevan 50kg:lla. Isoissa liikkeissä aina jännittää lähtee kokeilemaan maksimii, iha siitäki syystä ettei mee paikat rikki :).

    Mie oon myös maailman laiskin venyttelemään. Ainoat venyttelyt mitä oon varmaan puolen vuoden sisällä tehny, kun viime jalkareenin jälkeen oli pakko venyttää takareittä ku oli nii tukkosen tuntunen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä varmasti menee kyykyssä sulla oma paino :) Heh, itse en oo kyykännyt kuukausiin :D No onneks voimaviikolla pääsee sitäkin tekemään ;) Se on totta, että jännittää kokeilla maksimia isoissa liikkeissä, ku tekniikan pitää pelata oikeesti kunnolla! Sen takia mieluummin kaverin seurassa kokeilen maksimeja :)

      Hyvä etten ole ainoa laiska venyttelijä :')

      Poista
  2. Musta olis aika siistiä nostaa penkistä oma paino ;) Se ei kuitenkaan oo ehkä kovin realistista vielä hetkeen, kun painoa on tällä hetkellä sen 60kg... Kyykkään jo oman painoni, seuraava etappi oliskin 100kg, mutta siihen menee tod.näk. yhtä kauan tai kauemmin kuin tohon penkkiin. Bunkkeritreenien voimakautta odotellessa, että pääsen kunnolla revittelemään kyykyillä! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ois! Mut ei mullakaan tällä hetkellä :'D Saa nähdä, että miten se oma paino tässä nousee et pitäiskö elokuun lopussa koittaa nostaa 60 kiloa... Tuntuu ehkä vähän utopistiselta et niin paljon nostais!

      Tavoitteita on hyvä olla ja vaikka niiden saavuttamiseenkin menisi kauan niin sitä tietää, että ahkeralla työllä ne voi saavuttaa :) Mäkin oottelen voimaviikkoa :D Tosin en kyllä kyykyn osalta ku en oo kyykännyt aikoihin :'D Mut siitä se lähtee taas!

      Poista
  3. Hyvä Pia!! Mie niin arvasin jo eilisestä instakuvasta, että siellä on taas penkkii kuritettu ;)

    Miulle tää koko meneillään oleva projekti on tavoite. Joka päivä aina pikkuisen eteenpäin :)


    annamuntreenaa.fitfashion.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, siitä ei ollut vaikeaa arvata ;)

      Se on hyvä tavoite se :) Ja parasta on aina mennä pikkuisen eteenpäin :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)