lauantai 26. huhtikuuta 2014

Epävarmuutta

Mulla ei oo salin puolella pitkään aikaan ollut epävarma olo. Toki välillä on tullut joissain liikkeissä mietittyä, että menikö nyt ihan oikein, mutta sellaista epävarmaa oloa ei ole ollut. En tokikaan ole kulkenut salilla nokka pystyssä, että handlaan kaiken.  Tietynlainen nöyryys on aina salilla ollessa mukana. Mutta nyt voimaviikolla sellainen saliuran alussa oleva epävarmuus on löytänyt tiensä takaisin.

Lisää harjoitusta....
Voimajutut on mulle ihan uutta, perus bodaaminen tuttua ja turvallista. Onhan toki mulle kyykky ja penkki tuttuja liikkeitä, mutta silti. Kyykyssä syksyllä ainakin tekniikassa oli jotain pielessä. Ylösnoustessa menin liian etukenoon ja senpä vuoksi tämän viikon kyykkypäivänä tuli kauheasti pohdittua, että meneekö oikein, no teenkö nyt ihan väärin, äääh… Mutta tänään vasta se epävarma olo kulminoitui kunnolla. Koska mave-päivä. Oon tehnyt ainoastaan suorin jaloin maastavetoa ja sen tekniikka on ihan tuttu ja mun mielestä jonkin verran mulla ihan hallussakin. Mave kun taas ei ole ihan sama juttu.  Ollaan kyllä Antin kanssa kotona katottu tekniikkaa ja tänään ennen salille lähtöä käytiin sitä vielä läpi meillä kun on kotona tanko. 



Mutta salilla mulle tuli ihan hölmö olo. Meneekö tää nyt yhtään oikein, teenkö nyt kunnolla, apuaa? Peilistä koitin vilkuilla selän asentoa, Freya katsoi pari mun suoritusta ettei tule kissanselkää tai muutenkaan selkä ole tuhannen tulimmaisen mutkalla. Tänään oli 2 toiston sarjat ja se ensimmäinen toisto tuntui alkuun aina takkuselle ja toinen meni paremmin. Vikoissa sarjoissa kyllä tuntui menevän jo paremmin :) Mitä nyt kuvia katsellessa oon liian ylhäällä ja pyllyn pitäis olla alempana. Mutta en ees tiiä mistä kohtaa tuo liike on menossa, mutta silti pitäis alempana olla.  Näyttää ehkä enemmän suorin jaloin maastavedolta. Olis pitänyt ennemminkin videoida suoritus.  Mutta vaikka tänään ei pakosti mennyt niin kuin Strömsössä, niin silti liike tuntui aivan eriltä verrattuna suorin jaloin maastavetoon.  Liike ei mennyt takareisille vaan tuntui pyllyssä ja selässä…. Mutta pitää kyllä harjotella ja ois hyvä käydä vaikka sellaisen kaverin kanssa tuota mavepäivää tekemässä, joka maastavetoa itse salilla tekee.



Tokihan helposti tulee tällaisia epävarmoja fiiliksiä salitreeneistä, kun menee aivan täysin eri laitaan niistä tutuista ja turvallisista treeneistä. Toisaalta se tekee mun mielestä ihan hyvää, tajuupa taas et on ihan lapsen kengissä vielä ihan kaikissa näissä salijutuissa. Onneksi maanantaina Freya tulee mun kanssa salille, joten se voi tsekata etten kyykyssä mene liian etukenossa.

Mutta on tällä viikolla onneksi jotain, mistä en oo ollut epävarma! Kävin nimittäin perjantaina Helinässä Heinillä hankkimassa kesätukan :) En tiiä ehdinkö kesällä työaikojen puitteessa kampaajalle, joten mun mielestä oli hyvä käydä tässä välissä laittamassa hiukset kuntoon. Nyt projekti blondi on valmis ja  hiukset on sen verran vaaleat mitä oon tavoitellutkin :) Tää vaalennusprojekti on ollut varsin kivuton sen jälkeen, kun Heinin kanssa tää aloitettiin! Yhteensähän tähän meni vuosi, kun miettii siitä mun kotona otetusta värinpoistosta. Missään vaiheessa välimuoto tukka ei  tuntunut välimuodolta, vaan oon aina tyytyväisenä poistunut Helinästä. Oon kyllä mielettömän tyytyväinen tähän lopputulokseen! Oon aiemminkin vaihtanut hiustenväriä (ihan kampaajalla) mustasta vaaleaan ja viimeksi tulos oli niin kellertävä joo en käyttänyt kyl ollenkaan hopeashampoota etten kyllä siitä oikein tykännyt ja palasin takaisin mustaan tukkaan. Nyt tukka ei ole kellertävä ja just niin vaalea ku oon haaveillut :) Ja tässä aion pysyä eikä paluuta mustiin hiuksiin oo, koska oon pitänyt mun hiuksista paljon enemmän sen jälkeen, kun mustasta päätin nyt toistamiseen päästä eroon. Ainakin oon vannottanut kaikille kavereille et jos alan haaveilemaan tummemmasta tukasta niin kieltävät mua tekemästä hätäisiä päätöksiä ;) Mutta joo, oon tosi tyytyväinen mun kesätukkaan <3

Missä tilanteissa tunnette olonne epävarmaksi liikunnan parissa?

4 kommenttia:

  1. Tuo tukka on kyllä nyt tosi kiva :) Näytät ihan hunajaiselta <3 Tuossa kuvassa kun näkyy vielä paremmin ku eilen salilla kun se oli kiinni.

    Nuo epävarmuuden tunteet salilla on niiiiin tuttuja! Ei niitä ole enää onneksi niin usein kuin alkutaipaleella. Mutta ainakin miulla aina kun kokeilen jotain uutta liikettä, tulee hirmu epävarma olo, että teenkö oikein. Siun varmaan tosiaan kannattaa vielä tsekkauttaa tuo mave jollain, jolla on siitä oikeesti kokemusta. Miulla kun ei oo, niin tosiaan pystyin vaan kattoo että se selkä on suorassa. Ja tosiaan 2 toiston sarjasta on muutenkin vähän vaikee nähdä sitä, miten se paketti pysyy kasassa. Näytitkö Antille noita kuvia? Jos näytit, niin mitä se sanoi?

    Se oli muuten eilen tosi hyvä kun tulit tsekkaa miun askelkyykyt! Heti meni paremmin kun sain pumppaustekniikan kohdilleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos muru <3

      Joo, alkutaipaleella ne tunteet oli niin yleisiä! Muistan, kun sinne äijäpuolelle meneminenkin tuntu niin epävarmalta ja nykyään se on taas ihan normi juttu! Uusien liikkeiden tekeminen kyllä aiheuttaa mulla kans epävarmuutta, kuten tästä postauksesta ilmeneekin :P
      Joo, niin aattelin tehä ettei tarvi aina mave päivinä murehtia et meneekö yhtään oikein! Mut tärkeetä oli et katoit ettei mun selkä oo tuhannen mutkalla!
      Antti sano et alempana sen mun pyllyn ois pitänyt olla ;)

      Kiva kuulla :) Mulla itselläkin välillä se pumppaustyyli unohtuu!

      Poista
  2. Hihi. Minä tsekkaan sun maven ja sinä opetat mulle suorinjaloinmaven. Deal? ;) Toi sun tukkas näyttää kyllä niin upeelta! Sopii tosi hyvin toi vaalea sulle! <3

    Ja mitä epävarmuuteen tulee, niin mulla se on päivästä kiinni. Välillä testaan uusiakin juttuja ilman, että jännittää yhtään.. ja välillä taas tulee epävarma olo niitä perusjuttuja tehdessäkin, jos kroppa ei jostain syystä tunnu "omalta". Että on siis jumia tms., joka haittaa tekemistä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käy ;) En oo kyl mikään maailman paras ope :'D Kiitos <3

      Toi päivästä kiinni on kans kyllä tuttua! Joskus ihan tututkin liikkeet aiheuttaa ajatuksia, että meneekö tää nyt niinku pitäis mennä..

      Poista

Kiitos kommentistasi :)