perjantai 11. huhtikuuta 2014

Jännä jalkatreeni

Jalkatreeni oli tosiaan sen suhteen tänään jännä, että en ollut varma mitä liikkeitä pystyn salilla tekemään tai pystynkö ylipäätään treenaamaan jalkoja. Kotona kokeilin oman kehon painolla liikeratoja, ja totesin etten ainakaan mitään sellaisia liikkeitä pystyy tekemään, missä pakaroita pitää puristaa yhteen. Sellaiset liikkeet nimittäin tuntui ikävältä häntäluuhun. Eli kaikenmaailman kyykyt ja maastavedot oli heti pois.
Treeni näytti tältä:

-Jalkaprässi 4x10
-Reidenloitonnut (s) 3x12
-Reidenlähennys (s) 3x12
-Pakarapotkut 2x8
-Reidenkoukistus (s) 3x12
-Reidenojennus (s) 3x12
-Pohkeet smithissä 3x15
-Scott-penkki 4x12
-Vasarahauis talja 3x6
-Ranskalainen punnerrus 3x6
-Push down 3x8


Tiistaina, kun kävin tekemässä rintaa ja olkapäitä, kävin myös istumassa jalkaprässissä ja kokeilin, että koskeeko se liikerata. Ei se koskenut, joten ajattelin että sitä voisi jalkapäivänä koittaa. Myönnän, että olisin voinut kyllä jättää jalkaprässin kokonaan pois tän päivän treenistä, koska kyllähän se tuntui, muttei kuitenkaan sattunut. Tyhmyydestä sakotetaan, eli saa nähdä koskeeko sitten huomenna häntäluuhun, kun se on nyt koko ajan ollut parempaan päin.  Toivotaan ettei koske!

Mutta tuntui kyllä hyvältä päästä treenaamaan jalkoja piiitkästä aikaa! En ole pitkään aikana tehnyt taljassa noita heilutteluliikkeitä, mutta ne oli juuri sellaisia ettei ne koskenut ja olihan niitä pitkästä aikaa kiva tehdä!  Jos ei reidenloitonnus ja –lähentäjä laite nappaa niin kannattaa kokeilla taljassa tehdä. Mä ainakin tykkään ja saan hyvän tuntuman taljassa tehtynä!
 

Pyysin Anttia kans vähän kattomaan joitain mun liikeratoja, koska joissain liikkeissä on tullut välillä mietittyä, että teenköhän nyt ihan oikein vai jääkö liikerata vajaaksi. Yksi liikkeistä oli reidenojennus ja viime aikoina on tuntunut, että en saa siinä kunnon tuntumaa etureisiin. Vähensin nyt varuiksi painoja ja Antti vielä neuvoi laittamaan sen jalkaosan vielä alemmaksi, että liikerata lähtee ihan alhaalta asti. Sitä ei tuossa laitteessa tajua, että se on ihan alimmalla tasolla, kun pitää nojata eteenpäin et se menee tarpeeksi alas. Tuli ihan kunnon hapotukset etureisiin ja jalat meni tarpeeksi ylös. Eli vähemmän painoa ja liikkeen lähteminen tarpeeksi alhaalta niin eiköhän hapotukset oo taas kohdillaan :)

Toinen liikkeistä sitten oli ranskalainen punnerrus tangolla. Antti kerto mulle yks päivä, että joku kanssa treenaaja oli kertonut, että hän oli kauan tehnyt ranskalaista punnerrusta väärällä tekniikalla ja Tuukka Heikkinen oli hänelle oikean tekniikan opettanut ja se sai mut miettimään, että teenkö itse oikein. Katottiin tekniikka ja se oli onneksi kohdillaan. Ihan hyvä mieli tulee sellasesta, että tulee tehtyä oikein :) Alkuun oli vaan liian vähän painoa ;)


Vaikka en bunkkeritreenien mukaista jalkatreeniä pystynyt tekemään niin tuli ihan mieletön fiilis, että pääsin vihdoin treenaamaan jalkoja ja pystyn treenaamaan salilla kunnolla! Jaloissa tuntuu jo nyt, joten ei ihan pelkästään tullut heiluteltua jalkoja salilla. Toki jalkojen treenaamisesta on sen verran, että niissä nyt tuntuis varmaan minkälainen treeni tahansa! 

Oikeesti mun oli tänään tarkoitus treenata selkä-olkapäät-rinta ja vatsat, mutta mun olkapäät ja rinta ei olleet vielä palautuneet tiistain treenistä ni oli pakko vaihtaa treenien paikkaa. 

Rentouttavaa viikonloppua <3 Itsekkin tajusin ottaa loppuillan rennosti, vaikka ekaksi aattelin, että olen nenä kiinni tenttimateriaaleissa tänään. Tajusin, että välillä on hyvä ottaa rennosti :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)