sunnuntai 6. huhtikuuta 2014

Lazy Sunday

No ehkei tää sunnuntai nyt niin laiska ollut, mutta kun heräät yhdeltä päivällä, niin tulee melkoisen laiska olo! Eilen oli tosiaan kavereiden kanssa grillikauden avaus ja ”kauniista” säästä huolimatta grillailtiin monta tuntia. Itse olin ihan Pepsi Maxin voimalla liikenteessä ja sen takia olikin melkoisen kummallista, että tänään tuli nukuttua niin pitkään! Menin perjantaina kuitenkin myöhempään nukkumaan ja heräsin lauantaina kuitenkin ihan inhimilliseen aikaan.

Savun hajuinen bussimatka
Pepsi Maxin ansiosta tämän päivänen salireissukin oli mahdollista ;) Bussin kanssa mulla ei ollut taaskaan onnea, joten jouduin kävelemään jälleen salille, kun Antti päätti mennä pyörällä viime viikolla mentiin autolla.  Matkalla tuli sitten mietittyä tätä tän hetkistä tilannetta liikunnan osalta ja kyllähän se pisti harmittamaan. Motivaatiota, kun löytyy mielettömästi ja treenit niin salin kuin juoksun osaltakin sujui tosi hyvin! Tarkoitus oli pian siirtyä voimaviikolle ja koska Antti voitti kuukausikortin Viilingille, niin mulla olis ollut tekniikkojen neuvojakin paikan päällä. Ajatus kesäkuun puolimaratonista ärsytti tosi paljon, mitäköhän siitäkin edes tulee?
 

Tällä hetkellä tilanne on sellainen, että pystyn tekemään liikkeitä istualtaan. Ainakin lauantaina sivuviparit istuen onnistuivat ihan ilman kipuja. Kotona kokeilin punttipenkillä mitättömillä painoilla penkkaamista, eikä se tehnyt kipeää. Tietenkin isommilla painoilla saattaa olla vähän eri juttu. Oman kehon painolla (eli ei tankoa eikä mitään) kokeiltu mave taas koski… Eli ensi viikollakin pitää soveltaa salilla. Eli tarkoituksena ois yskien potkaista bunkkeritreenit käyntiin, kuitenkin jättäen ne liikkeet pois, joita en pysty tekemään. Saa nähä, että jääkö jalkojen ja vatsojen treenaaminen kokonaan pois. Kun en pysty taaksepäin nojaten istumaan ja kyykyt eikä sun muut onnistu. Mutta onhan tää kyllä niin paljon parempi verrattuna viime viikkoon ja alkuviikkoon! Viime viikolla salilla parissa liikkeessä koski ja maanantain jälkeen ei koskenut ollenkaan! Kävelykään ei tee kipeää, joten ensi viikolla ois tarkoituksen käydä kävelyllä. Valoa on siis tunnelin päässä. Vähän vaan harmittaa, kun tuntuu että meidän yhteistreenien kannalta toi Antin Viilinki kortti menee vähän hukkaan, kun en pysty täyspainoisesti treenaamaan. 


Mutta salimatkan harmituksesta huolimatta, tänään oli hyvä salitreeni! Käsiä taas siis veivailtiin! Tänään oli taas hyvä muistutus siitä, että vaikka oon muka muistavinani, että kuinka monta toistoa sarjoissa tehdään, niin kuitenkin kannattais joskus vilkuilla sitä treenivihkoa. Koska huomasin mutkatangolla tehdyissä hauiskäännöissä sarjojen jälkeen, että mun ois pitänyt tehdä 15 toiston sijaan 12 toistoa. No eipä siinä mitään, sain ainakin kunnon hapotukset hauiksiin ja todistettua itselleni, että jaksan enemmän kuin kuvittelenkaan. Tänään oli kyllä tosi hyvä tuntuma ja siis se on hassua kyllä, että miten se tuntuma aina välillä vaihtelee. Keskiviikkona oli kyllä tuntuma kohdillaan, mutta ei todellakaan tuntunut yhtään samalta, kuin tänään!

Tänään oli myös hauska huomata kehittymistä kesästä. Kesällä tein siis vielä ranskalaista punnerrusta käsipainolla seisten. Silloin 10 kilolla ei vikoissa sarjoissa sitten millään mennyt täysiä sarjoja. Nyt en ole siis pitkään aikaan kyseistä liikettä tehnyt, paitsi nyt tässä parin viikon sisällä ja nyt ne kaikki sarjat menee ihan kokonaisina ja ihan ilman käsivarsien levittämistä ;)

Kädet meni kyllä treenistä tosi kipeäksi ja uikutin vaan kotiin lähtiessä kiireessä, kun koski vaan. Mulla oli kauhea kiire bussiin, jolla pääsisin kotiin. Kädet täristen kaadoin vettä sheikkeriin. Palkkarin päätin sitten juoda vasta bussissa, kunnes pysäkillä huomasin, että bussi ei tuukkaan mun aikatauluihin sopivasti vaan kävelyreissu kotiin oli edessä. Siinä mukavasti join palkkaria kävellessä suloisen keväisen koiranpaskan hajun leijaillessa nenässä. Oksennus meinasi tulla. Ihanaa, kun on kevät <3

Millos teillä alkaa grillikausi? Itse tosiaan grillailin toppatakki päällä :D Katsotteko te aina tunnollisesti treenivihkosta toistomäärät vai menettekö välillä kyllä mä muistan-mentaliteetillä. Mulle on käynyt ihan turhan usein, että teenkin liian vähän tai liikaa toistoja, kun en tarkista määriä treenivihosta ;)

8 kommenttia:

  1. no mä just pe ja la muistelin ihan väärin :D olin kirjoittanut päivyriin jo ne mitä pitää tehä, ja vilkuilin sinne joka välissä ja kirjailin painoja, ja SILTI pari liikettä meni ihan väärillä toistomäärillä :D oho

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle on käynyt kans niin, että oon kattonut vihosta painot ja tehnyt silti väärillä painoilla xD Voi elämä!

      Poista
  2. Mulla tekis niin mieli grillailla, mutta odottelen, että joku kavereista pitää grillibileet :D Olen todella surke katsomaan reenivihkosta yhtään mitään...joskus unohdan sen olemassaolon (ja paristi se on jäänyt salille...).

    Mua sattui ko luin sun juttua, mietin kipua ja mavea :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sun pitää ehdottaa jollekin kaverille grillibileitä :) No jos muistaa hyvin kaikki treenit, sarjat ja toistomäärät niin eipä se treenivhko oo pakollinen :)

      Mä kokeilin vaan siis oman kehon painolla eli en millään painoilla. Ylösnoustessa häntäluussa tuntu sellasta painetta ettei juu kannata.

      Poista
  3. Täällä toinen unohtelija, hei. Vaikka oisin just katsonut siitä vihkosta, että montako toistoa pitää tehdä, niin saatan silti tehdä väärin. Varsinkin ne 12 tai 15 toiston sarjat on jotenkin kauheen vaikeita :D

    Tsemppiä muru, kyllä se siitä taas lähtee. Pikku hiljaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ne on vaikeita! Ja samalla myös 10 tai 12 toiston sarjat! Niissä menee ihan sekasin :D

      Onneks oot oikeessa <3 Kiitos <3

      Poista
  4. Mulla se on just ehkä toisinpäin :D. Muistan treenipainot ja toistot ja sarjat jne. mutta sitten "normaali elämässä" unohdan yksinkertaisetkin asiat. Nousen tuolista seisomaan ja mietin, "pitikö mun mennä johonkin?" :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä tuttua mulle kans :') Lähden hakemaan jotain ja sit en edes muista, että mitä piti hakea :D!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)