torstai 10. huhtikuuta 2014

Pikkuhiljaa takaisin kuvoihin

Tällä viikolla päätin varovaisesti alkaa kokeilemaan, että onnistuuko se normaali treenaaminen jo, samalla päätin jatkaa massaruokavaliota. Tällä kertaa vaan asenne on vähän rennompi. Tai no on mulla aiemminkin ollut rento asenne, mut  nyt vielä rennompi ;) Käytännössä se tarkoittaa mulla sitä, että jos jääkaapissa ei olekaan juuri niitä aamu-tai iltapala-aineksia, mitä kuuluisi syödä, niin en ryntää kauppaan niitä ostamaan vaan syön sitä mitä kaapista löytyy. Ei se ole niin vakavaa, ihan kuin kutistuisin heti jos syön vahingossa vähemmän! Tauko ruokavaliosta ei ole tuntunut mitenkään super vapauttavalta, koska en ole muutenkaan kokenut tätä massakautta mitenkään liian sitovaksi koska mulla on liiankin rento asenne. Välillä tuli pohdittua, että mitä ihmettä mä nyt söisin? Et söisinkö samoja välipaloja kuin ruokavaliossa vai pitäiskö nyt syödä mitä huvittaa?

Sellanen muutos on muuten kans, että niitä dieettiviikkoja nyt tuskin tulee ollenkaan, koska mulla ehtii alkaa työt tässä välissä ja koska töissä tulee liikuttua tosi paljon, niin ruokaakin olis puputettava paljon!
Kevät tulee ja niin myös suoristettu tukka <3

 Foursquare tarjouksena sai kahvin kanssa ilmasen suklaamunan <3



Eilen sitten lähdin kokeilemaan ihan normaalia bunkkeriohjelman rinta-olkapäätreeniä. Ajatuksena oli, että jos koskee häntäluuhun, niin en tee kyseistä liikettä. Ja kyllähän se vähän jännitti.


Penkillä lämmitellessä ei tuntunut mitään kipua, mutta en kuitenkaan siihen kauheasti luottanut, koska lämmittelen aina kevyillä painoilla. Koska olen hölmö härkäpää, niin enhän mä sitten missään nimessä halunnut alottaa mitenkään rauhallisesti kevyemmillä painoilla vaikka edellisestä rintapäivästä taisi olla jo melkein 3 viikkoa! Aattelin kyllä positiivisesti, että litistyn tangon alle, mutta yllätyksekseni onnistuin tekemään penkkiä samoilla painoilla kuin viimeksi! Ainoastaan vikassa sarjassa jäi yksi toisto tekemättä, mutta ne on pikkujuttuja. 


No vaikka penkki sujui kivutta, niin olin ihan varma, etten vinoa penkkiä pysty tekemään ollenkaan.  Menin sitten asettelemaan itseni penkkiin ja tajusin, että se onnistuu kunhan pidän selkää sen verran kaarella, etten istu häntäluun päällä. Toki siinä voi miettiä että onko nyt ihan puhdasta tekniikkaa ja blaa blaa, mutta mieluummin tein sen niin kuin jätin kokonaan tekemättä.  Päivän voittajaksi kävivät punnerrukset. Niissä tuntui kipeältä häntäluussa, mutta kun vaihdoin naisten punnerruksiin niin ei enää sattunut. 

Rintatreeni kyllä sujui niin mallikkaasti, että tuntui ettei siitä taukoa olisi ollutkaan! Mikä oli tosi kiva juttu, koska aattelin että penkissä tankokin tuntuu liian raskaalle! Sain vinossa penkissä jopa lisättyä painoa viime kertaa verrattuna! Mutta kyllä mä yhden liikkeen kohdalla merkkasin treenivihkoon, että vähennä painoja. Ristikkäistalja ei mennyt sitten ihan niin kuin ennen. 

 
Olkapäätreeni sujui kans mallikkaasti, mutta olkapäitä on tullutkin tässä muutenkin treenattua. Viime aikoina on kyllä ollut kiva huomata, että pystysoudussa on alkanut pientä edistystä tapahtumaan. Samojen painojen kanssa on tullut junnattua aika kauan, mutta pikku hiljaa. 


Tänään oli sitten taas aikamoinen höpöttelymaratoni, kun Marilii kävi tänään meillä kylässä! Viime kerralla Korppu tyytyi olemaan hieman enemmän vieras korea ja pysytellä omassa ylväässä seurassaan kun ensiksi oli nuuskinut Mariliin tavarat, mutta tänään sitten oli vieras koreus tiessään. Mariliin istuutuessa pöydän ääreen Korppu hyppäsi muitta mutkitta Mariliin syliin rapsuteltavaksi. Se on vähän sellainen kisuli, että ekalla tapaamiskerralla se on hieman ujohko, mutta myöhemmin se onkin sitten tunkemassa syliin karvoineen kaikkineen. Korppu on meidän perheen sylivauva <3 Jacksonilla oli ollut jotenkin rankka päivä, kun se päätti vaatteiden tarkastamisen jälkeen nukkua kauneusuniansa ;)
 

Tein meille niin fitnessherkkua että ;) Eli paistelin vohveleita ja syötiin niitä oikein hillon ja kermavaahdon kanssa!!!! Olin kyllä pohtinut, että tekisinkö jotain terveellisempää herkkua Fastin proteiinireseptivihosta (Viilingistä niitä sai ilmaiseksi), mutta totesin että koko vihkonen on huijausta ja se lähti paperinkeräykseen. Siis oikeasti! Miten joku kakku, keksitikkari tai muu vastaava on terveellisempää, kun siihen laitetaan proteiinia? Siis oikeasti mitkä ne tikkaritkin oli, että niihin meni sikana suklaata, mutta kaiken pelastaa proteiinijauhe! Ei kiitos mulle, mieluummin teen hyvällä omallatunnolla oikeita herkkuja.


Kun Marilii onnistui lopulta meiltä lähtemään. Oli muuten hankala tehtävä ;) Lähdin itse käymään salilla. Tänään oli selkä-vatsapäivä. Yllätin itseni viime viikolla siitä, että haaveilin että pääsisin treenaamaan selkää ylätaljassa. Mikä on aika kummaa, kun se ei oo aina ollut mun suosikki vempele. Kyllähän se taas alkuun mietitytti, että mitenköhän nyt taas menee, kun selkätreenistäkin on taukoa. Oli kyllä kivaa ja se helvetillinenkin kulmasoutu pudotussarja ja maksimisarjakin sujui, vaikka sitä manasin etukäteen jo. Meni kyllä vähän hammasta purren, mutta niinhän ne välillä menee ;)

Vatsojen kanssa jouduin sitten säätämään. Taljavatsoissa häntäluu painautui ikävästi taljaa vasten niin tein sitten vatsoja eritavalla. Lantionnostovatsat onnistui suureksi ihmetyksekseni, mutta normaaleja russian twistejä en voinut tehdä. Kokeilin sitten Mariliin neuvomaa kikkaa ja menin selkäpenkkiin väärinpäin tekemään vinoja vatsoja ja se onnistuikin mainiosti!
 
Eli ainakin näillä näkymin treenit onnistuu ihan hyvin :) Saa nähdä sitten jalkapäivänä, että pystynkö tekemään mitään! Mutta jos en pysty niin ei sitten vaan voi. Aattelin nyt tehdä tällä viikolla sen 3 treeniviikon ja ensi viikolla on sitten kevyt viikko. Sitten toivon, että voin aloittaa voimaviikon! Harmittaa kyllä hemmetisti, jos se ei onnistu :( Mutta ehtiihän sitä myöhemminkin ja tärkeintä on nyt, että liikkumaan pystyy :)

4 kommenttia:

  1. Jee! Kiva, että pääsit jo treenaamaan! Varmasti vaatii vielä vähän soveltamista, mutta parempi sekin, kun ei mitään. :) Ja iso peukku tolle vikalle lauseelle. Oikea asenne! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on :) Oon kyl tosi tyytyväinen, että treenaamaan pystyy taas :) Joo, kyllähän se varmasti kiukuttaa, jos en pysty voimaviikolle siirtymään, kun haluan. Mutta pitää tosiaan pitää mielessä, että tärkeintä on se, että pystyn liikkumaan :)

      Poista
  2. Hihihi. Ai mitenniin oli lähteminen vaikeeta? Ihan yhtä helposti onnistui, kuin sultakin viimeks kun meillä kävit ;) <3 Tuli jo Korppua ikävä. Tui tui! Onneks ME sentään nähdään vielä tiistaina, niin ehkä siitä kolmesta viikosta sitten selviää :)

    Kiva, että mun vatsavinkistäni oli hyötyä. Ja vielä kivampaa on se, että pääsit taas treenien makuun. Jeeee! Iso peukku sille! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei oo kato helppoo ;) Just kun on lähdössä, niin sit tulee vaan jotain vielä mielenkiintosempaa juttua ja ei malta millään lähteä ;)

      Onneksi Korppua voi tulla sitten katsomaan, jos liian kova ikävä yllättää :) Onneks tosiaan nähdään ennen vielä sun reissua! Huh ajatella jos ei nähtäis :o

      Siitä oli, vaikka aattelin et muut treenaajat pitää mua vähäjärkisenä, ku menin väärinpäin selkäpenkkiin :D Jep, tää on mahtavaa, ku pääsee vihdoin treenaamaan <3

      Poista

Kiitos kommentistasi :)