torstai 17. huhtikuuta 2014

Treenit jatkuu Viilingissä!

Huh ja helpotus! Nyt ei tarvitse enää miettiä, että millä salilla sitä tulee treenattua jatkossa. Mullahan tosiaan oli pientä säätämistä ton mun kuntosalisopparin kanssa viime keväänä, kun mulla oli vuoden sopimus ja muutinkin kesken sen kesäksi Imatralle töihin. Onneksi saatiin se sovittua niin, etten joutunut turhasta makselemaan. Nyt keväällä irtisanoin mun kortin, koska en tiennyt että missä paikkakunnalla tuun olemaan töissä ja ne kesällä maksetut ja käyttämättömät kuukaudet piti käyttää.  Onni potkaisi ja pääsinkin Joensuuhun kesäks töihin! Se toki tarkoitti mulla, että haluan jatkaa Viilingissä treenaamista, mutta mietitytti et miten saan sen salisopparin jatkumisen sovittua. Ei nimittäin huvittanut maksella mitään liittymismaksua tai tehdä taas vuoden määräaikaista sopimusta. Toisaalta tajusin ettei se vuoden sopimuskaan mikään paha ois, kun sen alottais toukokuussa. Jos ensi kesänä oon muualla taas töissä, niin sen vikan kuukauden sais vaikka vuokrattua jollekin toiselle.

Viimeinen mohikaani...
Kävin eilen sitten varaamassa ajan uuden sopimuksen tekemiselle ja mulle lupailtiinkin, että sitä voi jatkaa ihan samalla tyylillä kuin ennen. Tänään kävin sitten sen allekirjoittamassa ja tosiaan toistaiseksi voimassa olevalla sopimuksella ja ilman mitään lisämaksuja. Voin sanoa, että tää on sitä hyvää asiakaspalvelua :) Oon kuitenkin kohta käynyt 2 vuotta aktiivisesti (yleensä 3-4 kertaa viikossa)  Viilingissä, niin kiva että hommat hoituu näin helposti! Ja tosiaan mun viime kesäinen muuttokin hoitui ongelmitta Viilinkin suhteen :) 


Tiistaina tosiaan pohdin Energyllä, että pitäisikö vaihtaa sinne. Hinta kun ois halvempi ja siellä on kyllä tosi hyvä varustelu. Aloin pohtimaan asiaa tarkemmin ja päädyin siihen tulokseen, että mieluummin jatkan tutussa ja turvallisessa Viilingissä. Siellä mun olo on tosi kotoisa, porukkaa ei ole yleensä liikaa paikalla, varustelu on tosi hyvä (ja koko ajan tulee lisää uusia laitteita!), asiakaspalvelu pelaa ja tykkään kans ryhmäliikuntaohjaajista tosi paljon! En sano ettei tätä vois jossain toisella salilla myös olla, mutta kotisali on aina kotisali <3 Lisäksi tuo välimatka oli kans yks iso juttu. Koska en ole luonnostani liikkuja, vaan olen tässä aikuisiällä kasvanut liikkujaksi, niin mietin sitä, että kynnys salille tai jumppaan lähdössä voi olla suurempi, kun välimatka on pidempi. Nyt täältä kotoa on helppo polkaista äkkiä salille ja jos jumppaan on lähdössä viime tipassa niin sinne ehtii. Otin tosiaan jumpat mukaan tuohon, vaikken jumpissa nyt hullun usein käy. Kuitenkin tykkään käydä kehonhuoltotunneilla ja välillä tykkään käydä muissa jumpissa irrottelemassa.

 

Liian usein saa muuten lukea kuntosalisopimuksista, mistä ei pääse millään eroon. Ja kyllähän mua mietytti, kun tein sen vuoden sopparin Viilinkiin. Mutta mulle se oli samalla sellainen varmistus, että siellä salilla ja jumpissa tulee käytyä, kun raha menee muuten hukkaan, kun vuoden sopimuksesta ei tosta noin vaan pääse irti.  Eikä kyllä kertaakaan oo tullut sellaista ongelmaa, että raha juoksee salille, mutta minä en käy siellä ollenkaan. Mikä on siitä hyvä, ettei rahan hukkaan menemisen ole tarvinnut olla  motivaattorina.  Ja tosiaan sain sovittua mun viime kesän muuton kanssa asian sillain, että se hyödytti mua ja kuntosalin pitäjää.

Tärkeintä tosiaan ois, että niitä asiakkaita kuunnellaan ja palvellaan hyvin! En tajua, että miten huijaaminen voi hyödyttää kuntosalia ollenkaan, koska se vaan karkoittaa asiakkaita, kun puskaradio lähtee liikeelle.  Toki ne asiakkaat, jotka ei omaa laiskuuttaan sitten käy salilla, niin se on asiakkaan vika. Mutta kun on saanut lukea juurikin siitä, että joku on esimerkiksi loukkaantunut muttei siltikään ole saanut irtisanottua sopimusta jostain kuntosalista, niin kyllä se pistää ihmetyttämään! Mullakin on lähipiirissä yhtä henkilöä huijattu. Että yhtäkkiä 3 kuukauden soppari olikin vuoden sopimus ja siihen vaadittiin hemmetisti puheluita ja asiakaspalvelussa käyntiä, kunnes asia saatiin selvitettyä. 

Minkälaisia kokemuksia teillä on kuntosalien asiakaspalveluista? Onko hyvä asiakaspalvelu pelannut vai oletteko tulleet huijatuksi? Nyt saa kehua suosikki saliaan tai antaa jollekin salille risuja!

6 kommenttia:

  1. Heips! En olekaan aikaisemmin kommentoinut, mutta jo jonkin aikaa kivaa blogiasi lukenut (jäänyt koukkuun ;) ) Olen käynyt nyt 4v Foreverilla (mulle aina Kaisla). Kävin ennen Viilingissä ja tykkäsin kyllä, mutta silloin tuntivalikoima oli suppeampi ja ohjaajien taso huononi mielestäni. Kaisla alkoi tuntua houkuttelevalta vaikka ehdin käydä Viilingissäkin kolmisen vuotta ja matka oli naurettavan lyhyt. Vaihtoon vaikutti suurelta osin Kaislan lapsiparkki, missä on ohjaaja paikalla lapsia varten (nykyisin ei lapset enää edes lähde kun pärjäävät kotona yksin). Lisäksi tuntivalikoima on ollut aina monipuolinen ja liittyessäni sain omaohjaajan, jonka kanssa päivitellään saliohjelmaa n. 3 kk välein (nykyisin ei kuulu enää samaan kkmaksuun). Asiakaspalvelu on ollut aina viimeisen päälle hyvää. Mutta totta, että tutusta ja turvallisesta on joskus vaikea lähteä. Itse innostuin salitreenaamisesta vasta Kaislalle siirryttyäni.

    Bunkkeritreenin ruokavaliosta kysyisin, kun en nyt muista oletko kirjoittanut asiasta, että onko ohjeissa olevat ruoka-ainemäärät kuivapainoja, esim. kaurahiutaleet aamupalassa/riisi päivällisellä/liha lounaalla?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että blogi koukuttaa ;) Hahha, mä puhun kans aina Kaislasta, ku Annan siellä käydessä se aina puhu Kaislasta.

      Jep, mä uskon että Viilingissä on varustelu tässä ajassa paljon parantunut, kun tässä 2 vuoden sisällä mitä siellä oon käynyt niin varustelutaso on parantunut tosi paljon :) Ryhmäliikuntalajivalikoima on kans laajentunut ja itse tosiaan tykkään ohjaajista :)

      Tuo lapsiparkki on kyllä Kaislalla varmasti ihan huima juttu! Käsitykseni mukaan ei Joensuun muilla saleilla taida lapsiparkkia olla? Ja kyllä tuollainen omaohjaaja kuulostaa huipulle :) Itse oon Kaislalla käynyt muutamia kertoja ja siellä on kyllä varustelu, ryhmäliikunta ja asiakaspalvelu ollut kohdillaan!

      Kaikki ruoka-ainemäärät ovat kuivapainoja :)

      Poista
  2. Annan blogin kautta sun blogisi löysin :) Varmasti on muutoksia tullut vuosien myötä Viilinkiin, mutta en kyllä Kaislaa vaihtais toiseen! Unohtui vielä edellisestä, että kehityksesi kyllä näkyy!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Juu, ei kyllä siitä omasta suosikki kotisalista millään haluakkaan luopua, kun siellä on hyvä olla :) Voi kiitos, kiva kuulla!

      Poista
  3. sulla on tullut tosi hyvin kehitystä:) olisipa mullakin:(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)

      Mulla kehitykseen on selvästi auttanut se, että nykyään syön enemmän kuin ennen ja uskon et tolla treenibunkkeiohjelmalla on ollut kans positiivista vaikutusta. Mutta tosiaan kyllä sitä kehitystä aivan varmasti sullakin tapahtuu :) Sitä ei pakosti aina huomaa ja jossain vaiheessa kun kehitystä tulee vähitellen moneen eri paikkaan kropassa, niin sit sitä alkaa itsekkin huomaamaan :) Tsemppiä!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)