tiistai 20. toukokuuta 2014

Kesän startti ja sijoiltaan meno

Nyt on kesä kyllä startattu kunnolla! Ihanaa kun aurinko ja lämpö hellii vaikka töissä tulee joskus tukahduttavan kuuma.  Kesän ekat rusketusraidatkin sain eilen ihan ilman auringon ottoa ;) Tarvitsi olla maastossa vaan sen 7 tuntia! Mä oon ihan tajuttoman huono oikeasti ottamaan aurinkoa, ainakin yksikseni :'D En silloin tiiä, että kuinka paljon pitäis lekotella jossain asennossa tai jos luen vaikka kirjaa niin onko se mun naaman edessä tai niska tulee kipeäksi jos joutuu sitä koko ajan jännittämään!



Kissatkin ovat nauttineet ulkoillessa lämmöstä ja lenkillä onkin kiva köllötellä, kun on niin lämmin. Ohi kulkijat varmaan kuvittelevat mut ihan pöhköksi kun istun itsekseni maassa, kunnes tajuavat että kissatkin ovat siinä ;) Kesän ensimmäinen terassikeikkakin tuli tänään tehtyä hyvässä seurassa! Oli tosi kivaa :) Ja juomana oli ihan sitä siideriä, vaikka truu fitnesspimut ei mitään siideriä lipitä ;) Ehkei me olla siis aitoja fitnessbeibejä förevah ;) Mutta oli ihan huippua ja mahtavaa, että blogin kautta tutustuu uusiin ihmisiin :)


 

Eilen tosiaan sitten starttasi voimaviikon viimeinen viikko, eikä todellakaan mennyt niin kuin Strömsössä! Tai siis kyykyn osalta kyllä! Ehkä tuli tehtyä vähän liian raskas lämmittely, koska vikoissa lämmittelysarjoissa alkoi tuntua aivan hemmetin raskaalta. Lähdin kuitenkin kokeilemaan sitä ykkösmaksimia ja päätin siis kokeilla 55 kiloa. Tuntui ettei meinannut nousta, mutta kyllä se sieltä nousi! En nyt tiiä, että oliko maailman puhtain tekniikka, mutta ainakin perseessä se tuntui ;)

Kyykyn jälkeen lähdin tekemään tavalliseen tapaan apuliikkeitä. Ekana vuorossa oli hauiskääntö mutkatangolla. Yleensä käytän rannetukia, mutta ne oli pukkarissa ja en jaksanut niitä sieltä hakea. Ajattelin muutenkin, että hyvähän se on vahvistaa ranteita välillä ilman niitä. Laitoin ihan tavalliset painot, en mitään suuren suuria.  Lähdin tekemään ekaa sarjaa ja vasemmassa ranteessa vähän tuntui, mutta aattelin että se on ihan normaalia, koska se on heikompi ranne ja siihen on koskenut aiemminkin. Kunnes…. lähdin tekemään vikaa toistoa ja vasen ranne kääntyikin mutkalle…. Laskin tankoa heti ja sanoin vaan au, au, au. Tajusin, että se oli mennyt sijoiltaan! Eka ajatus oli, että miten sen saan paikalleen. Onneksi se loksahtikin takaisin paikalleen itekseen ja käsi liikkui ihan normaalisti. Lopetin treenin heti siihen ja lähdin kotiin. Ranteeseen koski, mutta enemmänkin sijoiltaan meno oli ällöttävää kuin kipeetä. Kotona sitten isona tyttönä pillitin. Koko asia vaan inhotti, ällötti ja pelotti, että jos ranne menee uudestaan sijoiltaan.  Oli myös kurjaa ettei toinen ollut kotona lohduttamassa. 

Että siinä meni sitten tän viikon salitreenit ainakin näillä näkymin… Ranne ei onneksi ole turvonnut tai mitään, mutta se on vähän kipeä ja parempi sitä on lepuuttaa sitten niin kauan kun se on kipiä. Mutta ai kauheeta, ku mua inhottaa jos se menee uudestaan ! Yök, yök, yök! Miten mä uskallan enää treenata hauista? Muistakaa siis, että jos jokin liike sattuu, niin ei kannata jatkaa sitä niin kuin minä hölmö.



No tällä viikolla ajattelin sitten käydä jumppaamassa, siis sellaisissa jumpissa missä rannetta ei tarvitse rasittaa.   
 
Mutta mua kyllä oikeesti ällöttää, että jos se ranne menee uudestaan ja en saakkaan sitä paikalleen.... Onko teille koskaan sattunut salilla mitään loukkaantumista? Onko teillä mennyt joku paikka joskus sijoiltaan? Meneekö se helposti uudestaan :( ?

8 kommenttia:

  1. Hitsit, tuon ranteen kanssa. Inhottavia tollaset :( Mullakin on tosiaan sen kerran mennyt, eikä oo sen jälkeen pyörähtänyt uudestaan pois paikaltaan. Nilkkojen kanssa onkin sit ollut vähän eri juttu. Mulla pyörähtää ne ympäri harva se kuukausi ja näyttää kuulemma aika pahalta. Mutta se ei satu enää. On vissiin löystynyt nivelsiteet vähän liikaa?

    Lepoa nyt vaan ja sit jatkossa rohkeesti tekemään ja vahvistamaan niitä ranteita, niin ei mee uudestaan. Ja kyllä niitä tukiakin kannattaa ainakin penkkiä tms. tehdessä käyttää, kun siinä on jo sen verran isommat painot :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No se oli tosi inhottavaa, yöks :S Toivottavasti mullakin käy noin ettei uudestaan sitten mene! Huh, onpas inhottava juttu sun nilkkojes kanssa :o Onneks ei sentään satu!

      Joo, kyllä niitä ranteita pitää vahvistaa selvästi! Mä käytän kyllä penkkiä tehdessä aina tukia, pari kertaa oon tehnyt ilman, kun on unohtunut kotiin :P

      Poista
  2. Kyllähän se varmasti menee jatkossa helpommin sijoiltaan, jos on jo kerran mennyt. Auttaiskohan jotkut rannetta vahvistavat liikkeet? Ja jos positiivisesti ajattelee, niin mieluummin ranne kuin esim. polvi! Se on vieläkin kurjempi, jos jatkuvasti muljahtelee sijoiltaan!

    Mukavaa loppuviikkoa!

    P.s. Mä tuun muuten HHM:lle tarjoilemaan juomista teille juoksijoille. Katsotaan, onnistunko bongaamaan sut sieltä muiden juoksijoiden seasta. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin vähän epäilen, kun sellasta oon kuullut muilta, jos joku paikka on mennyt sijoiltaan. Mä aattelin et saattais auttaa, ku tuo ranne on muutenkin selvästi vähän heikko, kun se on aiemmin murtunut. Jotain painavia tavaroita kannellessa siihen saattaa alkaa sattumaan kans :S No juu, ranne on tosiaan siitä hyvä ettei se nyt niiin kauheasti haittaa, varsinkin ku on vasen ranne eikä oikea.

      Kiitos :)

      No ni! Toivottavasti molemmat bongataan sieltä toisemme :)

      Poista
  3. Huii kun kuulostaa inhottavalta tuo rannejuttu :( mäkin välillä pelkään tuon toisen ranteeni puolesta, kun se ei ihan normaalilla liikeradalla toimi vieläkään sen viimevuotisen murtuman vuoksi eli se on yhä hieman jäykkä. Sitten jotkut ääriolosuhteet, kuten leuanvedot ilman kevennystä ja maksimimaastavedot tuovat sille kovaa painetta ja vähän jännittää että miten se reagoi...

    Kuten Mariliikin jo sanoi niin vahvistavaa jumppaa vaan ranteille niin pysyy paremmin aisoissa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli kyllä aika inhottavaa :S Joo, mulla on just joskus teininä tuo ranne murtunut, joka meni sijoiltaan nyt :S

      Juu, aattelin alkaakin jumppailemaan sitä että vahvistuisi eikä näin kävis uudestaan!

      Poista
  4. Hui tuo oli kyllä tosi pelottavaa kun kerroit. Mut onneks se nyt meni paikoilleen ihan itsestään. Muistat vaan, että jos jotain sattuu, niin aina voi soittaa! Nyt vaan lepoa sille, niin kyllä se varmasti taas sitten toimii niin kuin pitää.

    Noh, omalla kohdallahan tuota on tullu tehtyä, että paikat epäkunnossa menee treenaamaan. Ja siitä voi joutua maksamaan kovankin hinnan, niinku nyt tiedän :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oli! Varsinkin ku se alkuun oli vaan vääntynyt eikä liikkunut minnekkään! Muistan <3
      Juu, tän viikon lepuutan sitä ja onneksi tosiaan se on nyt mennyt päivä päivältä paremmaksi :)

      Juu, pitää kyllä olla tarkkana ettei paikat kipeenä treenaa!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)