tiistai 6. toukokuuta 2014

Välillä pitää muistaa levätä

Tänään mun oli tarkoitus mennä combattiin. En ole pitkään aikaan ollut combatissa ja nyt olisi vihdoin aikaa jumpata. Aamulla päätin kuitenkin jättää jumpan pois välistä, koska töiden jälkeen pitäisi kauhealla vauhdilla saada enkun esseetä valmiiksi. Päivällä sain kuitenkin tietää, että esseen palautusajalle on annettu armon aikaa, eli sillä ei olisikaan niin kiire. Aloin sitten pohtimaan, että sinne combattiin voisi sittenkin mennä. Sitten tuli se tuttu tunne, joka saa mut ajattelemaan että päivän liikunnat olisi hyvä jättää välistä. Ajatus liikunnasta aiheuttaa enemmän ”stressiä” kuin ajatus kotona lötköilystä. Päätin siis hyvillä mielin jättää jumpan välistä ja jäädä kotiin. Eilen oli sitä paitsi töiden jälkeen kauhea kiire, kun kävin salilla, tiskasin, laitoin ruokaa, ulkoilutin kissoja ja kirjoitin esseetä. Puuh.


Tän päiväinen jumpan skippaaminen oli melkoisen helppo päätös, sillä kyseessä oli tosiaan ns. vapaaehtoinen liikuntamuoto. Kaikki liikuntahan mulla on vapaaehtoista ;) Se ei ollut siis mihinkään ohjelmaan sidottua.  Mutta vaikeampi päätös olisi varmasti ollut, jos kyseessä olisi ollut juoksu tai sali. Kun noudatan saliohjelmaa ja juoksun suhteen mulla on jonkinlainen treenisuunnitelma. 



Tänä kesänä lepo ja sen muistaminen on todella tärkeetä. Varsinkin kun mulla on niiin fyysinen työ.  Ei ole edes mitään järkeä lähteä liikkumaan töiden jälkeen, jos olo on ihan kuollut. Se ei hyödytä mitään. Tässä tilanteessa niin on helppo ajatella, mutta siinä itse tilanteessa se ei aina ole helppoa, kun väsyttää mutta silti haluaisi lähteä liikkumaan. Yksihän paljon liikuntaa harrastavien ongelma on se, ettei muisteta levätä! Kuulostaa tosi hassulta, mutta kyllä siitä melkein jokapäiväisestä liikunnasta tulee samalla tapa. Kun vaikka väsyttää niin helposti tulee ajateltua sitä, kuinka hyvä fiilis siitä liikunnasta tuleekaan. Endorfiineihin jää koukkuun.

Mun tän kesän liikuntatavoitteita on tosiaan saada voimaa ja energiaa liikunnasta. Ei antaa sen kuluttaa mua loppuun. Töiden kannalta ravitsemus on myös todella tärkeää eli ruokaa pitää mätätä suuhun ihan kiitettävästi, että jaksaa.  Massakauden tavoitteet ja sen sellaiset jää enemmänkin sellaisena ajatuksena, että kunhan en laihdu hirveästi kesän aikana.  Tän kesän päätavoitteina on riittävä lepo ja energiaa tuottava ravinto.  

 


Postauksen kuvituksena on mun Sportsdirectilta tilaamani tuotteet. Toisin kuin muut niin mä tilaan sieltä yleensä vaan pari juttua, pointtina on et tilaan muiden kanssa että paketin toimituskulut saa puolitettua ;) En oikeasti osaa tilata ees 100 eurolla kerralla vaatteita ku oon niin pihi ja toisaalta mulla on kans liikaa vaatteita :'D  En oikein innostunut taaskaan treenivaatteista vaan tilasin tollasen kivan My litte pony-paidan ja legginssit. 

Aikamoisen salapoliisitutkimuksen takana tänään oli et sain selville, että paketti oli tänään mennyt postiin. Ihmettelin, kun paketin seurannassa luki, että paketti on Tampereella ja sitä on yritetty toimittaa omistajalleen. Manasin jo koko DHL:n kuljetuksen, mutta sitten netistä selvisi, että ne paikkakunnat on seurannassa väärin ja ne oli tänään yrittäneet meidän kotiovelle pakettia tuoda. Sitten selvisi, että postin sivuilta voi etsiä paketin tietoja lähetyskoodin avulla ja sitten selvisikin, että paketti oli lähipostissa. Kauheaa luottamusta ei se ”paketti” mussa herättänyt kun  sen hain, koska kaikki tavarat oli pakattu muovipussintapaiseen säkkiin. Viime tilauksenhan Freya tilasi, niin en tiennyt et tilaukset tulee pussissa. Onneksi kuitenkin kaikki tuotteet oli pussissa ja ehjiä :)

Topista tykkäsin heti ja se oli sopiva! Legginssit taas oli alkuun vähän ööh, kun se kangas ei ollut sellaista mitä toivoin, kunnes tajusin että mun toisetkin legginssit on ihan samaa kangasta. Eli tyytyväinen olin tilaukseen jälleen vaikka paketti ei tullutkaan kotiovelle saakka. Pakettikortti olisi varmasti tullut eilisen postin mukana mut oon niin kärsimätön et piti selvittää asia tänään ;)

Muistatteko te aina kuunnella itseänne ja levätä silloin kun on tarpeen? Millaisia kokemuksia teillä on Sportsdirectista tilaamisesta?

6 kommenttia:

  1. Kyllä kroppa aika hyvin ilmoittaa kun on levon paikka :) mulla se on mennyt aina niin, että saan itteni revittyä säännölliseen tahtiin salille noin kolmen viikon ajan (neljäs on yleensä harvinaisempi) ja sitten vaan alkaa tökkiä. Ei varsinaisesti voimat lopu tai ole uupunut olo, ajatus salille lähdöstä alkaa vaan tökkiä ja sitten mulla onkin tullut viikon-kahden tauko, jolloin teen kevyemmin ja täyslepopäiviä on aika monta. Olen sitten tulkinnut sen niin, että jos ei kroppa ilmoita, niin vissiin korvien väli :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on sama, että yleensä se on korvien väli, joka ilmottaa että nyt lepoa! Mua alkaa sillon just ahdistamaan ajatus treenistä ja sitten jätän vaan väliin ku ei tunnu hyvältä :D

      Poista
  2. No ilmoitaahan se kroppa levon tarpeesta, jos sitä osaa kuunnella.. Mut kun kaikki ei osaa. ;) Paitsi sitten kun kroppa pistää pelin poikki. Hirveän fiksulta kuulostaa kyllä sun pohdinnat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en kyllä osaa minäkään aina :( Mutta joskus kyllä! Toivotaan että nää mun pohdinnat tapahtuu myös todellisuudessa :)

      Poista
  3. Oiiii, tuo ponipaita on niin ihana! <3 Innolla jo odotan iltaa, että saan oman osani paketista ;) Ja hoitomirrien kans ulkoilemaan sit :) Semmosessa pussissa ne sillonkin tuli, kun mie meille tilasin, muistaakseni! Siitä varmaan on aika lailla vuosi aikaa, kun muistelen että olit just Imatralle lähdössä. Mihin tää aika katoaa! :O

    Nojoo, hitsi kun miunkin teki mieli mennä sinne combattiin eilen, mutta kun tulin töistä, niin pää sanoi, että nyt lepäämään. Tässä on aika rankka viikko ollu henkisesti, jotenki on työpäivän jälkeen aina tuntunu, ettei oo yhtään energiaa jäljellä. Onneks tänään sain itteni aamusta salille ja kyllä se vaan teki hyvää. Vaikka olikin vaikea lähteä sieltä peiton alta liikkeelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on <3 Hyvä kissanulkoiluttaja olit <3 Mä oletin et ne tulee paketissa niin sen takia mun mielestä se pussi oli niin epäilyttävä :DD No joo, aika menee ihan hullun nopeasti!

      Olit kyllä kans fiksu, kun et mennyt combattiin! Sulla kuitenkin raskas päivä takana niin hyvä kuunnella itseään :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)