maanantai 7. heinäkuuta 2014

Lomailija Oulusa

Niin se aika vaan kuluu nopeasti! Kesän alussa, kun Antin kanssa sovittiin, että tähän aikaan pidän loman ja matkustan Ouluun sitä viettämään, se tuntui ikuisuudelta! Aattelin ettei heinäkuu tuu ikinä! Mutta niinhän se oli, että lauantaina bussi suuntasi nokkansa kohti Oulua, kevyelle 7 tunnin bussimatkalle! Juna kun olisi ollut kalliimpi eikä junalla pääse suoraan Joensuusta Ouluun.

Perjantaina lomatunnelmissa ;)

  
En edes jaksanut harmitella matkan kestoa tai pituutta, koska oli ihanaa ajatella, että voin vaan istua ja olla bussissa! Ei tarvinnut miettiä, että mitä pitäisi nyt olla tekemässä. Suurin osa matkasta menikin nukkuessa!

Turvallisesti perillä ja parkissa ;)
Ei oltu lauantaille suunniteltu mitään sen suurempia suunnitelmia, mutta lähdettiin käymään opiskelukaverin luona saunomassa! Joku mielenhäiriö mulle iski sitten, koska ehdotin et mä voisin olla kuskina! Itsehän en ole vielä Antin ”uudella” Skodalla ajanut ja viimeksi taisin ajaa autoa joululomalla. Tykkään kyllä autolla ajamisesta, mutta kaikista kivointa on vaan istua kyydissä ;)

Alun jännittämisestä huolimatta ajaminen sujui oikein hyvin ja tultiinkin Skodan kanssa paljon paremmin toimeen kuin Wolkkarin kanssa! Ehdotinkin, että voisin joskus ajaa mökille jne, ettei tulisi niin pitkiä taukoja ajamisesta.




Koska perjantaina en ollut tehnyt perus töistäväsysammumistani sohvalle, niin olihan se pakko lauantaina toteuttaa ;)Mun oli tarkoitus vähän katsella telkkaria ja makoilla sohvalla. Sitten Korppu tulikin mun mahan päälle nukkumaan ja mähän nukahdin siinä saman tien :)



Sunnuntaille oltiinkin sitten suunniteltu käyvämme katsomassa kissanäyttelyä ja shoppailemassa Zeppelinissä. Antin äiti oli bongannut, että Kempeleellä oli kissanäyttelyt ja oli Antille vinkannut, että mua saattaisi kiinnostaa. Ja totta kai kiinnosti :) Oli kiva käydä katselemassa eri rotuisia kissoja ja seurattiin myös joidenkin rotujen tuomarointia. Omaan silmään se kissojen pyörittely ja venyttäminen ja vonuttaminen ei mukavalta näytä ja kyllä jotkut kissat maukuivat tai sähähtelivät. Toisaalta taas joissakin tuomaroinneissa omistajat pitivät kissoja sylissä ja kissat kävivät siinä pöydällä tuomarin edessä eikä niitä käännelty kuin pullataikinaa. Ei kyllä Korpusta ja Jäksönistä olisi näyttelyihin :'D Ne saisi varmaan hermoromahduksen, kun niin paljon haisisi eri kissat, Jäksöni kakkaisi varmaan häkkiinsä (ja olisi sitten ihan siinä itsessään) ja Korppu varmasti lopulta nappaisi tuomaria poskista kiinni, kun se ei siitä pyörittelystä tykkäisi. Mutta kyllä siellä huomasi, että osa kissoista oli kokeneita, kun ne vaan otti tosi rennosti koko tilanteen :) Rotukissoista Maine Coon on kyllä sellanen, että sellaisen jöllikän voisin ottaa. Jättiläiskissa! Mutta tällä hetkellä Korpun ja Jäksönin tehotiimi on riittävä <3 Tuskin kolmatta kissaa tulee jatkeeksi, en muutenkaan Korpun ja Jäken dynamiikkaa haluaisi sotkea.

Antti osti mulle synttärilahjaksi kissapipon tuolta näyttelyistä <3 Just sen mallinen pipo, mitä oon etsinyt ja siinä on vielä kissan kuva <3 Syyskelejä odotellessa, heh.



Mun oli tarkoitus katsella Zeppelinistä vähän kesävaatteita ja löysinkin kivan topin H&M:stä. Mutta sitten käytiinkin Stadiumissa ja Antti alkoi katselemaan itselleen juoksukenkiä. Mun omilla juoksukengillä alkaa kohta kyllä kilometrit paukkumaan ja mummo lupasi mulle uudet juoksukengät lahjaksi sponssata. Päätin sitten itselleni kans kattoa jotkut kengät. Mun oma juoksukengät on Asicset ja mun mielestä ne on olleet tosi hyvät, joten aloin katselemaan Asicsia. Myyjältä kyselin eri kengistä ja lopulta päädyin Kayanoihin. Arvoin niitten ja jonkun toisen mallin välillä. Kayanot oli paljon tuetummat ja ne soveltui paremmin pitkien matkojen juoksuun, kun ne toiset. Ja molempia kenkiä testaillessa Kayanot tuntui paremmilta! Tai toisilla ois voinut noita puolikkaita hyvin juosta, mutta itse olen kaavaillut kokeilevani vuoden päästä vähän pidempää matkaa, eikä sen takia viitsisi uusia kenkiä heti hankkia. Ja juu, väri on ihana <3




Shoppailujen piti jäädä siihen, mutta käytiin sitten kattomassa Verkkokauppa.comista tabletteja, kun niitä oli aika edullisen hintasia. Oon jo vuoden päivät marissut, et pitäiskö mun ostaa tabletti ja kun läppärin kantaminen paikasta toiseen on niin raskasta ja blääh. Ostin sitten Lenovon tabletin ja ainakin näin alkuun se on vaikuttanut ihan passelilta mun käyttöön!  Pystyy hyvin somettamaan ;) Eipä enää reissuissa tarvii olkapää kipeenä raahata läppäriä, eikä automatkoilla mun tarvitse marista että on tylsää ;)




 
Koska alkupäivä vietettiin sisätiloissa, niin loppupäivä oltiin sitten ulkona! On kyllä kelit kohdillaan nyt lomalla ;) Kissoistakin oli niin mukavaa, että ne viihtyi mielummin puskassa :'D



Lomaviikko tulee sujumaan siis aika rennolla meiningillä! Salilla en aio käydä ollenkaan, koska en jaksa pyöräillä niin ”pitkälle”. Tänään kävin juoksemassa ja lenkistä tuli lyhyempi kuin olin suunnitellut, mutta eipä se haittaa! Pomppelehdin iloisena metsäpoluilla ja lönnöilin rauhassa! Suunnitelmissa liikuntojen osalta siis olisi tällä viikolla luultavimmin kahvakuulailla ja käydä juoksemassa. Herkkuja taas syön ainakin 100 kiloa ;)

Mitäs muilla lomailijoilla on suunnitelmissa? Tai mites muuten lomalla? Liikutteko enemmän vai otatteko rennommin?

8 kommenttia:

  1. Ihana loma-Pia ;) <3 Heei, minkälaista juoksumatkaa oot vuoden päästä harkinnut? ;) Kayanot on varmasti hyvät. Ite oon tykännyt DS Trainereista, ne tosin ei oo niin tuetut, mutta mulle ei oo tullut niistä vaivoja. Onneksi. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Oon aateloi sitä Tampereella olevaa 33 kilsan matkaa! Uskoisin et Kayanot on hyvät ku ne on Ruotsissa tosi suositut! Mulla on niin vaivaiset jalat et ihan varuiks halusin hyvin tuetut :)

      Poista
    2. Joo, kayanot on Asicsen "lippulaivamerkki", että takuulla on hyvät ;) Oi, Pirkan hölkkä on takuulla hyvä tavoite, jei!

      Ps. Olis niiin kiva nähä! Tuuthan ainakin katsomaan Vaarojen maratonille, voitais siellä treffailla ;) Ellet pk-seudulle ole tulossa kesän aikana!

      Poista
    3. No uskon, että ovat hyvät :) Joo, kiva kokeilla vähän uutta haastetta :) Pitää vaan ehkä vähän ens keväälle vähän hioa enemmän noita juoksu ja salitreenejä!

      Ois kyllä varmasti kiva käydä kattomassa Vaarojen Maratonia! Oon tulossa 21 päivä elokuuta pk-seudulle, kun 22 päivä on Cheekin konsertti! Voitais sinä viikonloppuna treffailla?

      Poista
  2. Mä jo instassa ihailin tota sun grillauskuvaa ja nyt oli ihan pakko tulla vielä tänne kommentoimaan: sun koivet näyttää niiiin hyvältä! Oot saanu niihin tosi paljon muotoa lisää :)

    Ja kuulostaa just siltä, että oot muistanut nauttia lomasta. Nautihan vielä lisää <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 Ehkä oonki saanut jalkatreeneistä jotain irti ku välillä tuntuu ettei mun jalat kehity yhtään :"D

      Ehdottomasti oon nauttinut ja pyrin vielä viikonlopustakin nauttia :)

      Poista
  3. Sulla on huippu asenne täällä blogissa! Ei liian niuhottaa ja mopo ruuankaan suhteen vaan oman mielen mukaan! Jeesh siitä tykkään ja sillä asenteella mennään vielä pitkälle? Onko maraton suunnitelmissa? Täällä lukenut "kateellisena" sun juoksubloggailuja. Itselläni ois unelma osallistua johonkin juoksutapahtumaan. 2 k5km siism oon jaksanut juosta mut en sit tiedä miten paljon enemmän maratonhaave edellyttää treenaamista ja tuleeko kuntosali sitä vai meneekö ne ihan sekaisin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Mukava kuulla että mun fiilis ruuan suhteen välittyy blogista :) Eiköhän tällä pötkitä vielä pitkälle ;) Mulla on tällä hetkellä suunnitelmissa Pirkan hölkkä vuoden päästä. Se on 33 kilsaa ja kuulemma aika rento tapahtuma :) Jos se ihan ongelmitta luonnistu niin koko maratonia vois harkita :) Eipä tässä oo kiirettä koko matkalle ! Maratonia varten treenaamisesta en oikein kauheasti tiedä, suosittelee vilkasemaan Sporttaillaan blogia :) Hanna on juossut useamman maratonin ja tietää aika paljon maratonille treenaamisesta :) Mulla ei kuntosali harrastus oo haitannut puolimaratonille valmistautumista, jalkatreenit on pitänyt rytmittää vaan silloin ettei jalat oo ihan tukossa juoksemaan lähtiessä! Tsemppiä treeneihin :) Maltilla ja juoksusta nauttien omat tavoitteet saavuttaa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)