lauantai 6. syyskuuta 2014

Aiaiaiaiai!

Perjantaina vihdoin koitti se päivä, jolloin mun tauko liikunnasta loppui! Flunssa on mennyt vihdoin ohi ja olen tässä melkoisen maltillisesti odotellut, että parantuisin kunnolla. Päätin aloittaa liikkumisen kuntosalitreenin parissa, koska siinä ei hengästy niiiin pahasti kuin aerobisessa liikunnassa ja ainakin huomaisi sitten että kannattaako jatkaa lepoa vai voiko taas liikkua.


3 viikon treenaamaattomuuden jälkeen oli tosiaankin tarkoitus aloittaa salitreeni ihan rauhassa eikä todellakaan alkaa tekemään treeniä millään ennätyspainoilla tai treenata tällä  viikolla erikseen eri päivinä eri lihasryhmiä. Eli tein ihan yksijakoisen treenin! Koitin etsiä Antin mulle tekemää treeniä, mutta kun en sitä löytänyt niin päätin sitten tehdä sen treenin, mitä Hannan kanssa tehtiin kerran talvella! 

Oletuksena oli todellakin, että voimia ei yhtään ole jäljellä ja vaikka suunnittelin tekeväni pienemmillä painoilla kuin normaalisti, olisivat nekin liian isot.  Penkissä lämmitellessä jännitti, että miten menee itse kunnon sarjat, kun lämmitellessä tuntui raskaalta. Yllätyksekseni  itse sarjat meni hyvin ja pystyin lisäämään niihin jopa painoa, mutta en tietenkään päässyt niihin normaaleihin sarjapainoihin. Fiilis oli kyllä hyvä, koska tollaset isot liikkeet on helposti sellaisia, että ne eivät tauon jälkeen suju sitten yhtään, ei edes minipainoilla. Ja penkki on ollut koko kesän yhtä alamäkeä.

 
Selkäliikkeet oli mun lemppariliikkeet kyllä perjantaina. Tein pull overia ja t-kulmasoutua. Niissä se tuntuma selässä oli ihan mieletön ja siitä tuli hyvä fiilis. Että ei selkäliikkeissä tarvinnut yhtään epäillä, että meneekö liike selälle vai käsille :) Joskus aikoinaan tuntui, ettei selkätreeneissä oikein tiennyt, että tekeekö ollenkaan oikein.  Päivän pahin haaste oli jalkaliikkeet ja niihin etenkään en varannut paljoa painoa! SJMV:tä tein sarjoja osittain mun lämmittelypainoilla ja oli silti raskasta. Etukyykkyä tein pelkästään 20 kilon tangolla ja se oli ihan hemmetin raskasta ja vikoissa sarjoissa tuntui, että en pääse edes ylös. Sarjat tehtyäni jalat tuntui kuin kovimmankin jalkatreenin jäljiltä, mikä tuntui tosiaan melko naurettavalta, kun en ollut tehnyt liikkeitä mitenkään isoilla painoilla!


Tänään kropassa tuntui siltä, että oisin tehnyt täyden salitreeniviikon. Joka paikkaan koskee, jalat ovat kuin pahimman jalkatreenin jäljiltä. Fiilis on kuitenkin mahtava :) Mä oon palannut treenaamisen makuun! Vaikka tuskin tuunkaan käymään salilla enää ennen puolikasta, niin tiiän et se salimimmi sieltä taas helposti tulee takaisin. Salilla käynti on vaan niin mun juttu! Vaikka sitä helposti parjataan ulkonäkökeskeiseksi touhuksi niin mua vetää puoleensa se onnistumisen tunne salilla, itsensä voittaminen, kehittyminen salipainojen parissa, kropan muokkautuminen treenien yhteydessä ja itse asiassa myös lihaksissa tuntuva kipu niin salilla kuin treenin jälkeen. Lajista josta ei itse pakosti piittaa niin kauheasti, on varmasti vaikea ymmärtää että miksi se on joidenkin mielestä niin mahtavaa. Mutta kun sen oman lajinsa löytää niin sen tietää! 

Tänään kävin juoksemasssa noin 5 kilsan lenkin ja juostessa tuntui ettei taukoa edes olisi ollutkaan! Jaksoin hyvin juosta, keuhkoihin ei tullut tunnetta etten jaksaisi mennä eteenpäin. Jalat olivat kyllä kipeät, mutta siitä huolimatta jaksoin tehdä lenkin loppupuolella yhden lyhyen vedon ja tuntui vaan että mä lensin! Kyllä siitä ensi viikon puolikkaasta tulee vielä jotain :)

Vaikka siihen sohvaperuna-Pia moodiin on ollut helppo sukeltaa näiden 3 viikon ajan, niin näemmä on helppo myös palata takaisin liikkuja-Pia moodiin :) Mites teillä? Onko tauon jälkeen helppo palata liikkumaan?

6 kommenttia:

  1. mä oon nyt flunssassa,ollut jo pari viikkoa,lepäsin edellis viikolla pari päivää ja otin pari päivää vielä kevyesti kävellen yms..la olin sitten midnight runissa ja juoksu kulki kuin unelma ja ennätyskin syntyi!mutta viime sunnuntaina iski flunssa uudelleen päälle,en tiedä onko uusi vai jälkitauti,mutta kyllä ottaa kupoliin..viime viikon yritin olla huomioimatta flunssaa ja juoksin(vähän lyhyempiä ja kevyempiä lenkkejä)ja kävin salilla yms..mies ja lenkkikaveri alkoi toppuuttelemaan,että nyt pitäis raaskia lopettaa treeni,mutta en uskaltanut kun oli niin hyvä flow..pe iltana oli jo huono olla silti kävin kevyellä 6km kävelyllä eilen illalla ja yö menikin yskiessä ja huonovointisena.tänään oon maannut ja voinut heikosti..huomenna lekuriin.ois voinut levätä ehkä jo aiemmin..tsempit juoksuun!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi kuitenkin ehdit parantua Midnight Runiin! Onnea ennätyksestä :)

      Sitä on kyllä välillä oikeasti vaikeeta ryhtyä lepäämään jos on nuhaa tai flunssan poikasta, varsinkin jos ei nouse kuume. Koita nyt parannella ittes ihan rauhassa!

      Kiitos :)

      Poista
  2. joo,nyt viikko saikkua ja pakkolepoa ,keuhkot rahisee ja poskiontelotulehdus..nyt lepäilen ja lueskelen teidän muiden liikunnoista..kyllä mäkin täältä jossain vaiheessa taas pääsen!mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt tosiaan lepoa, lepoa :) Liikkumaan pääsee kyllä taas, kun on parantunut :) Paranemisia ja mukavaa viikkoa sinullekin :)

      Poista
  3. Mä odottelen yhä omaa motivaatiotani :D

    ps. vinkkinä t-soutuun, kokeile laittaa toi kahva lähemmäs itseä eli levyn toiselle puolelle, niin sun ei tarvi vääntää ranteita tolleen väistääksesi levyä yläasennossa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan rauhassa odottelet! Aikamoinen kesä on sulla ollut !

      Kiitos vinkistä :) Pitää vaihtaa kahvan paikkaa! Antti on tuosta sanonut mutta en oo uskonut ku se ei oo noista ranteista sanonut mitään ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)