torstai 18. syyskuuta 2014

Balancen kautta treeniarkeen

Mä otan aina puolikkaan jälkeisen viikon liikuntojen suhteen aika rauhallisesti.  En halua lähteä liikkumaan sen jälkeen liian nopeasti liian täysillä ettei sitten sen seurauksena tule mitään rasitusvammoja tms. Voin kyllä ihan rehellisesti olla liian varovainen tän suhteen, mutta mieluummin liian varovainen kuin että lähden liian nopeasti kroppaa rasittamaan! Liikkua kuitenkin ehtii myöhemminkin koko sydämensä kyllyydestä :)


Olin miettinyt, että tällä viikolla voisikin käydä jollain kehonhuoltotunnilla ja mun onnekseni keskiviikkona olikin balancetunti tarjonnalla. Mun ilokseni Viilingissä on tänä syksynä tarjolla 2 balancetuntia viikossa. Keskiviikkoisin ja sunnuntaisin. Molemmat tunnit on vielä ilta-aikaan, joten balancetunneille voin ehtiä vaikka olisikin salin tai jonkun muun lajin treenipäivä :) Mä en yleensä harrasta tuplatreenipäiviä (koska en koe niistä olevan perusliikkujalle muuta hyötyä kuin psyykkistä jos jumpattaakin hulluna tai muuta), mutta voin kyllä käydä kehontuoltotunnilla ja tehdä sitä ennen jonkun muun treenin. 

Eilen oli myös uuden ohjelman julkaisupäivä Viilingissä, joten en ollut ainoa jolle ohjelma oli uusi. Hannan kanssa nähdessämme tuli puhuttua uudesta balancesta, eikä se ollut heti häneen iskenyt. Samoin Suvikaan ei ollut siitä alkuun kauheasti tykännyt (mitä heiaheiasta lukaisin), joten mulla oli aikamoiset ennakko oletukset esim. että tunnilla heiluttaisiin kauheasti. 
Kypärä päässä ja järki jäässä ;) Eiku suojassa!
Lämmittely oli mun mielestä aika ihan sellaista perus balancea, ei mitään ihmeellistä. Mutta mä sitten olin kyllä juminen muija!  Kun vähän kun liikku mihinkään suuntaan, niin tuntu että aina jotain paikkaa kiristi! Aurinkotervehdys vaihe taas oli erilainen verrattuina muihin ohjelmiin, jotenkin liikuuttiin paljon enemmän kuin yleensä. Mun mielestä se oli positiivista, koska yleensä aurinkotervehdys vaihe on aina niin samanlainen kaavaltaan :P

Jalkojenvoima oli sellainen, että aattelin et se saattaa olla mulle aika haastava, kun jalkoja rasitettiin puolikkaalla.  Ja kyllähän se tuntui jaloissa. Tasapainobiisi oli mun mielestä oikein kiva. Siinä oli sellasia liikkeitä mistä tykkäsin esim. puuliike :) Mutta, lonkanavaukset oli kyllä mulle pettymys :( Tykkään siitä yleensä tosi paljon, koska tuntuu et saan jalkoja avattua siinä tosi hyvin. Nyt tuntui etten saanut oikein tuntumaa ja äh. Toki varmasti syy oli ihan itsessä, mutta nyt ei ollut sellasia varmoja liikkeitä, joilla jalkoja saa avattua.  Coreosuudessa vatsoissa huijataan, että se olisi helppoa, mutta sitten se jatkuukin rankemmalla biisillä! Loppuosuudet oli ihan mukavia, ei mitään suurempia yllätyksiä tai harmituksia. Rentoutusosuus oli ihana <3

Korppukin ihan balanssissa

Balance teki kyllä hyvää ja oli hyvä fiilis olla pitkästä aikaa jumppasalissa. Tuli sellainen fiilis, että tästä se treeniarki sitten lähtee! Tai siis vaikka liikuin kyllä kesällä, niin nyt tuntuu että nyt pääsen siihen tuttuun tavoitteelliseen treenin pariin. Mulla ei ole nyt hirveästi kursseja, joten vapaa-aikaa on (pitäis käydä kysymässä gradun aihetta) ja treenejä pääsen suunnilleen tekemään silloin, kun huvittaa! Syksyn treenitavoitteena onkin päästä takaisin täysillä salitreenien pariin, mutta samalla harrastaa monipuolisesti aerobista liikuntaa. Jos jumpattaa niin käyn jumpassa ja käyn myös juoksemassa. Neljännen salitreeninkin voi jättää joskus välistä, jos tekee mieli tehdä jotain muuta. 



Näin perus pirkkona voi treenata tavoitteellisesti, mutta sen ei tarvitse olla niin vakavaa! Syksyn tavoite on tosiaan monipuoliset hyvän mielen treenit, kuten aina ennenkin :) Kohta mä lähdenkin bamittelemaan! 

Oletteko käyneet testaamassa balancen uuden ohjelman? Mitäs tykkäsitte? Mitkä teidän syksyn treenitavoitteet ovat?

9 kommenttia:

  1. Mä oon käynyt nyt kaksi kertaa balancessa ja tokalla kerralla meni jo huomattavasti paremmin, kun tiesin, mitä on tulossa :) Mä en vaan ite tykänny kauheasti niistä aurinkotervehdyksistä, kun niissä on niin kiire ja tuntui, että just kun pääsin johonkin asentoon, niin taas vaihdettiin. Mutta eiköhän niihinkin totu! Ja vatsabiisi on kyllä tosi kova tässä ohjelmassa verrattuna aiempiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se kyllä vaikuttaa uuden ohjelman alussa fiiliksiin, kun kaikki jutut on ihan uusia!

      Musta oli aurinkotervehdyksissä ihanaa, kun jotenkin oli nyt ihan erilaista :) Kyllä alkuun tuntui, että oli kiire, mutta sitku pääs mukaan ni ei ollutkaan niin kiire :)

      Vatsabiisi oli kyllä rankka!

      Poista
  2. Tavoite on lisää massaa grrrr.... :D

    Mä jo katoin et sulla on ratsastuskypärä päässä ja odotin jotain heppajuttuja :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehah, mä katoin samaa ja scrollasin jo alaspäin, että missä on kuvat Piasta hevosen selässä. :D

      Poista
    2. Tiina, niin mullakin mut se ns. sivutavoite ;)

      Hhaha, voi teitä :D Mä kerään vielä rohkeutta ratsaille pääsemiseen! Oon kyllä sopivan tallinkin jo katsonut ;)

      Poista
  3. Mä en ehtinyt käydä siellä balancessa kuin kaks kertaa, enkä oikein saanut jutun juonesta vielä kiinni. Se vaikutti kyllä kivalta. Harmi, kun nyt ei pääsekään sitten balanceen enää, kun tuli vaihdettua salia. Mut pääsen hot-alueelle venyttelemään. Sekin kuulostaa vallan buenolta ;)

    Ja mitä tulee syksyn treenitavoitteisiin, niin.. noh, on varmaan käynyt selväksi: monipuolista, monipuolista. Ei muulla sitten niin väliä :DD

    Hei muuten, mennäänkö yliopiston liikuntapäivänä Treetopiin? Voisin lähtee uudestaan, kun oli niin kivaa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei se kyllä ihan heti aukeekkaan. Mä tarvitsin muutaman kerran, kunnes pääsin jutun juoneen kiinni :) Kunhan siellä käy venyttelemässä niin se on varmaan ihan huippua :)

      Monipuolisuus on mahtavaa :)!

      No joo! Saat sitten kannustaa mua siellä, kun jähmetyn johonkin puun latvaan :'D

      Poista
  4. Mä pääsen toivottavasti sunnuntaina kokeilemaan taas tätä balancea, ja saa nähdä, tykkäänkö sit enempi, kun tietää vähän, mitä on tulossa. Aurinkotervehdykset ei iskenyt, eikä ne lonkanavaukset. Tasapaino oli muistaakseni aika lyhyt. Vatsat oli kyllä kova, siitä pidin ;) Ja lopusta mulle jäi sellainen hätänen fiilis, mutta en muista enää tarkemmin.. loppurentoutuksen musa oli ihana! :) <3

    Voi toki vaikuttaa, että viereisessä salissa oli combat käynnissä, joten musat oli liian kovalla balanceen, että peittyis muut melut. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lonkanavaukset oli kyllä mulle pettymys, ku en saanut sitä tuntumaa yhtään :( Mun mielestä tasapainon lyhyydessä ei oo mitään vikaa ;)

      Kyllä se melukin vaikuttaa! Meillä oli kerran RPM viereisessä salissa ku oli venyttely ja se toisen ohjaajan puhe ja musiikki kuulu kauheen selvästi ja oli vaikeeta koittaa rentoutua :S

      Poista

Kiitos kommentistasi :)