maanantai 22. syyskuuta 2014

Kohti treenisyksyä!

Tiedättekö sen fiiliksen, kun oottaa ihan täpinöissään, että pääsee treenaamaan taas ihan sata lasissa? Mulle oli koko kesän selvää, että kun työt loppuu ja Tukholman puolikas on ohi, niin salilla pääsee taas treenaamaan ihan kunnolla.  Kesällä kun salipainot tippu ja en todellakaan metsässä rämpimisen jälkeen jaksanut treenata niin täysillä kuin normaalisti. Viime viikko oli puolikkaan suhteen palautumisviikko ja tällä viikolla alkaakin mun täystehoinen treenisyksy!


Viime keväänä noudatin Tuukka Heikkisen  bunkkerivalmennusta.  Söin suunnilleen (koska oon pescovege niin en punaista lihaa enkä kanaa syö) ruokaohjeiden mukaan ja salilla noudatin treeniohjeita ”täydellisesti” eli en soveltanut mitään omiani paitsi penkin osalta.  Itse koin tuon todella hyväksi. Enemmän syöminen tehosti salitreenejä ja tähän kukkakepin vartaloonkin tuli lisää massaa (eikä edes haittaa vaikka olisi ollut pelkkää läskiä).  Joten nyt syksyllä salitreenit jatkuu bunkkeritreenien malliin ja ruokavalio myös!

Uskoisin, että te lukijat mut jo aika tarpeeksi tiedätte, että syömisten suhteen meen aika rennolla otteella. Pyrin noudattaamaan ruokavalion raameja, mutta en kuitenkaan pilkun tarkkaan tai liian tosissaan. Jos herkkuja tekee mieli niin sitten herkkuja syön.  Dieettiviikot jää pois kokonaan, koska kun keväällä sellaisen pidin niin ei se mulle sopinut yhtään. Popsin vähän väliä herkkuja, koska kunnon ruuan nälkä ei sovi mulle yhtään. Eiköhän niitä vähemmän kaloreiden viikkoja tai esim. viikonloppuja tule välillä ihan esim. mökkireissujen tai vastaavien myötä :)


Vaikka siis tavoitteena on kasvattaa massaa, niin millekään sikabulkille en tässä oo ryhtymässä.  Eikä mitkään sikabulkit oon mun mielestä tavalliselle kuntoilijalle järkevääkään (en ala puimaan, että onko se kenellekään järkevää, ei ole mun asia) vaan mieluummin lihasmassaa tai mitä nyt haluaakaan kasvattaa hitaasti mutta varmasti vuosien mittaan.  Onhan tässä aikaa tavoitella unelmiensa kroppaa ;) No miksi ees siis koitan syödä plussakaloreita? No omiin silmiin se toi viime keväänä tulosta kropassa ja salipainotkin tuntuivat kehittyvän hyvää tahtia. 

Enkä ala sievistelemään tai valehtelemaan etten salilla treenaisi osaksi ulkonäön takia (tai varsinkaan koittaisi syödä treeniä tukevasti). Ei se ole mulle päätavoite, koska turhautuisin varmaan kuukaudessa, kun tulokset on niin hitaita. Mutta kyllä mä iloitsen siitä, jos ja kun salitreeni muokkaa mun kroppaa siihen suuntaan, mistä tykkään.  Treenit voi olla kivoja ja monipuolisia, vaikka ulkonäkö on yksi motivaattoreista. Pitäis ottaakin nyt alotuskuvat, vaikka niitten ottaminen ei jotenkin inspaa. Mutta jos en niitä ota niin sitten harmittaa myöhemmin, jos mietin et onko jotain tulosta tullut.  Blogiin en aio niitä nyt alkuun laittaa, kun ei niissä oo mitään uutta. Vai haluuko joku sellaset nyt nähdä?

.Mulla tää massakausi ei kyllä tarkota kanskaan sitä, että rajoittaisin aerobista liikuntaa. Ehen! Mä tykkään siitä ja liikun aerobisesti sen mukaan mitä tykkään!



Tänään korkkasinkin treeniviikon rinta-olkapää treenillä. Oli ihan mahtavaa päästä tekemään kunnon treeniä ja en myöskään ollut ihan mikään tyhjä taulu, vaan kyllä niitä vanhoja voimia sieltä löytyi! Eikä eka treenikään ollut mikään ihan painojen hakemista vaan kyllä suurimpaan osaan liikkeistä sain valkattua ihan sopivat painot! Suurin yllätys mulla oli tänään, että jaksoin punnertaa ihan ookoosti. Kesällä punnertaminen oli toivotonta räpeltämistä! Treenin jälkeen oli kyllä loistava fiilis ja palkkaria juodessa kyllä kädet tärisi kiitettävästi. Tästä tää treenisyksy potkastaan mun osalta käyntiin :)

Käsitykseni mukaan aika moni on nyt syksyn alettua aloittanut uuden elämän tai jonkun uuden projektin liikunnan suhteen :) Onkos siellä suunnalla jotain tällaista tapahtunut?

9 kommenttia:

  1. Sata lasissa reenaaminen on vaan sitä parasta ikinä :)!

    VastaaPoista
  2. Hyvä piia :)! Vois sopii joskus yhteistreenejäki :)?
    Mieki oon nyt saanu kipinää enemmän takasin,suurin ongelma on taas ruokailu. Siihen vielä potku perseele :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin vois :) Hei, 25.10 on Liikuntapäivä ja sillon pääsee ilmaseks ainaki Evolle, Kaislalle ja Viilinkiin Joensuussa, sieltä saa myös 2 lippua et pääsee ilmaseks näille kyseisille saleille :)! Jos kävis siellä ni ois mahdollisuus pariinkiin yhteistreeniin ;)

      No mulla kans on suurin ongelma ruokailu :'D Eilen en ehtinyt syyä iltapalaa ja tänään söin liian pienen aamupalan ja lounaan :P Mut pikku hiljaa ;)

      Poista
  3. no hei bulkki päälle tiätty... :D talvivarastoja kuin karhut ikään! Eivaan, kesä meni niin huidellessa aivan muissa asioissa niin nyt ihan mielellään ottaa tiukan tavoitteen keskittyen kovaan salitreeniin ja josko sitä sit samalla kasvaiskin vähän ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tietty ;) Niinhän ne eläimetkin tekee :D

      No kyllä sitä kasvaa, oot ihan jäätävä muskelimimmi kohta :)!

      Poista
  4. Hyviä treenejä, Pia! Veikkaan et ei aikaakaan kun ne siun muskelit taas pullahtaa esille :) Sen verran hyvää tulosta sait viimeksikin bunkkeritreeneillä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Mäkin uskon kyllä, kun treenejä pääsee tekemään täysillä :)

      Poista
  5. Kuulostaa hyvältä! Tsemppiä treenikauteen!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)