keskiviikko 22. lokakuuta 2014

Lennosta vaihtoon!

Viime viikolla käytyäni bodyattackissa, pohdin sen jälkeen, että tulisiko siitä mun vakkari jumppatunti. Syy siihen, että en heti tunnin jälkeen sitä päättänyt oli se, että piti kuunnella mitä jalat sanoo. Suuttuuko penikat? Entäpä polvi? Ainut mikä tuntui vähän tuosta ärsyyntyneen oli viime keväänä hiusmurtuman kokenut häntäluu, mutta sekin tuntui vaan vähän hellältä, joten varasin tälle viikolle itselleni attack tunnin!


Olin tänään henkisesti valmistautunut kerähyppyihin, kun sainkin salilta tekstarin, että attack on peruttu ohjaajan sairastumisen vuoksi, mutta sen tilalla tarjotaan bodycombattia. Combat on entinen jumpparakkauteni, joten en hetkeäkään epäröinyt että menisinkö combattiin. Toisaalta tunsin pientä helpotusta, että tälle päivälle ei ollut luvassa kerähyppyjä, mutta sitten muistin ne combatin polvennosto osuudet :'D Kauhein muisto on siitä Alice Cooperin biisistä, kun siinä juostiin hullun kauan polvia nostellen!



Odotin combatista, että sekoilen aivan jäätävästi. Niin mulla käy aina combatin mulle uusissa ohjelmissa! Yllätyksekseni pysyin aika hyvin mukana, vaikkakin ensimmäisessä jalkoihin keskittyvässä kappaleessa olin pari kertaa ihan kujalla ja välillä sekosin täysin askelissa. Tässä nykyisessä ohjelmassa on mukana hyppypotkut ja mä en kyllä edelleenkään tajua niitä :'D Koitin katsoa ohjaajan jalkoja, mutta en kyllä mielestäni edelleenkään osannut ja se tuntuu aivan äärettömän vaikealta! No koitin siinä jotenkin sitten epätoivosesti hypätä ja potkasta, niin kuin aina hyppypotkuissa!

Toisen jalkabiisin alkaessa olin jo huokaista, että en kyllä tuu pysymään tässä yhtään mukana. Niin paljon liikettä eri tyyliin ja huh. No alun sähläämisen jälkeen kuitenkin pääsin mukaan ja itse asiassa jopa tykkäsin siitä! Noi jalkakappaleet ei oo yleensä mun suosikkeja, koska osassa niissä on vaan liikaa liikkuvia osia! Tykkään kyllä potkia, mutta kaikki vasemmalle, oikealle, eteen, taakse, itään ja länteen kyykistys ja askellus tuntuu musta aivan liian vaikealle välillä.
 

 
Viimeksi combat tunnilla ollessani mulle kipeyty jalkapohjat ja jalkapöydät tosi paljon. Nyt tuntui tunnin alkuun kans samalta, mutta onneksi se loppui aika nopeasti. Todennäköisesti johtuu vain siitä, että mulla ei ole jalat tottuneet enää tuohon jumpissa hyppimiseen, kun puurnaan vain salilla tai lenkkipolulla. Pitkän jumppatauon jälkeen mun jalat silloin huusi hoosianna balancen tasapainobiisissä. Sattui silloin tosi paljon se tasapainoilu! 

Ja ainakin nyt combatissa huomasin, että on noista Socin kompressiosukista jotain hyötyä! Pohkeet eivät tunnilla niin kipeytyneet, kun viime combatissa pohkeet oli ihan tulessa ja väsyneet. 



Tän päivän combat oli kyllä sitä taattua combat laatua! Hiki virtasi, sydän hakkasi ja piti antaa aivan kaikkensa! Kerrankin sain tehtyä lyönnit sillain, että ne tuntuivat ihan kunnolla selässä asti :) Vikassa lyöntikappaleessa olkapäät kyllä huusi niin hoosiannaa, kun piti mahdollisimman nopeasti lyödä ja vetää käsi takaisin. Kyllä tuli mietittyä, että jaksanko täydellä teholla loppuun asti. Vatsakappaleen gepardi tai pantteri liikkeestä en kauheasti tykännyt, mutta mä en kyllä tykkää mistään vastaliikkeistä, jotka on mun mielestä kauheen monimutkasia :'D

Ei kyllä yhtään harmittanut, että attack peruuntui, koska bodycombat on kyllä niin huippua! 


Pienet kissauutiset tähän postauksen loppuun! Oon kyllä niin onnellinen, kun kesän jälkeen on Korpun kiukuttelut Jäksönille loppuneet ja nyt on rauha taas maassa. Tai totta kai välillä tulee kärhämää, kun draama queen tulistuu, kun se ei voitakkaan painissa. Tai Jäksöni tajua, että aina ei toista huvita painia. Mutta siis kesällä meidän ulkoilulenkit päättyi yleensä siihen, että Korppu sähisi ja kiljui Jäksönille ja parhaimmillaan se huusi rappukäytävässäkin :S Eläinlääkäriltä tätä kysyttiin ja hän kertoi, että se johtuu lisääntyneestä valonmäärästä, joka vaikuttaa kissan käytökseen. Imatralla molemmat kissat harrasti tätä sähinä murina draamaa ulkoiluttaessa, mutta Korppu vei tänä kesänä sen astetta pidemmälle. En voinut nostaa sitä edes syliin, kun se kirkui niin kauheesti, että mua suorastaan hävetti. Viikonloppusin käytinkin niitä erikseen ulkona, kun en jaksanut kuunnella sitä huutoa.  Sisällä ollessa kyllä kaikki oli ihan hyvin, mutta ei nuo jotenkin nukkuneet mun mielestä kauhean läheikkäin enää. Saatto kyllä johtua ihan kuumuudestakin. Pesivät välillä kyllä toisiansa, leikkivät ja pusuttelivat :) Mutta nyt on  rauha maassa ulkoillessakin ja toisen vieressä on kiva kölliä tai vaikka katsella maisemia.  <3

Miten te suhtaudutte jos tunti perutaan ja korvataan jollain muulla jumpalla? Mitäs te tykkäätte nykysestä combatin ohjelmasta? Kenelle muulle hyppypotkut on vaikeita? Onko jonkun muun kissan käytös muuttunut kesällä? Muutenkin kuin yleisen mouruamisen lisääntymisenä ;)

6 kommenttia:

  1. Mä oon käyny kauuuan sitten combatissa ja muissa jumpissa ja mulle toi hyppypotku on aina ollut lähellä sydäntä. Muuten saattaa olla jalat ihan solmussa, mutta sen hallitsen :D

    Meillä kyllä nuo kissat ei muuten muutu, muutenkun neidin kiiman aikaan. Eikä sillonkaan muutenkun neidin arkuuus katoaa. Muuten se on aina menossa sohvanalle, kun joku vieras tulee tai jossain rasahtaa. Pojalla taas on ihmeellisiä härkkimisäkausia, se oikeen kiusaa ja puree ja painii neitiä. Nää ei kuitenkaan mee mitenkään vuoteen sidottuna eikä ede päivään.. :D

    Jenna
    http://terksulife.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle se hyppypotku on ihan ylitsepääsemättömän vaikea :"D Siis en tajua vaan sitä! Potkastaanko kans sillä jalalla jolla hypätään? En vaan tajua :D

      Meillä keväällä Jäke aloittaa ulos mouruamisen vaikka on leikattu kolli :D Heti kun keväällä alkaa aurinko paistaa kunnolla ja kesä lähestyy niin Jäke mouruaa ovella! Syksyllä se mourunta sit loppuu :D Ja Korppu kiukkuaa ulkona... Hassuja nuo kissat! Meilläkin Jäkellä on välillä noita Korpun härkkimiskausia ja Korpulla menee hermo. Toisaalta Korppu välillä huutaa silloinkin ku se itse aloittaa painin ja Jäke isompana onki niskan päällä :D Se on aina ollut tollanen äänekäs ja dramaattinen!

      Poista
    2. Kissat ♥

      Sun pitää ponnistaa hyppyyn toisella jalalla ja vastakkaisella potkasta.. vaikea selittää :D

      Poista
    3. Hihi ;)

      Joo niin mä eilen tein mut silti näytti peilistä ihan hölmölle muihin verrattuna :D

      Poista
  2. Mun pitäis varmaan yllättää itseni joku päivä ja mennä oikeasti jonnekin combat-tunnille ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mee ehdottomasti! Kunnon endorfiiniryöppy ja jos joku ärsyttää ni voi kuvitella könittävänsä sen ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)