sunnuntai 19. lokakuuta 2014

Nyt ne parhaat juoksukelit alkaa

Aivan ihana viikonloppu takana <3 Rakas ystävä tuli Joensuuhun viikonlopuksi ja vietettiin sitten tyttöjenviikonloppu. Tänään aamulla herätessä aattelin, että miksi pitää viikonlopun loppua ja ystävän lähteä. Onneksi ikävää pääsee paikkaamaan ensi viikonloppuna, kun itse suuntaan etelään :)

 ¨

Tanssimisen, höpöttelyn ja herkuttelun lomassa ehdin kyllä toteuttaa myös omat liikuntasuunnitelmani :) Perjantaina tein aamupäivästä vikan salitreenin ja tänään kävin juoksemassa, ennen kuin ystävät tuli meillä käymään. 

Juoksun suhteen mulla on ollut nyt vähän motivaatio hukassa. Tai en osaa sanoa että onko motivaatio, mutta tauot lenkkien välissä ovat venyneet pitkiksi ja nyt kun käyn taas vaan sen kerran viikossa juoksemassa niin tuntuuhan se heti hassulta verrattuna siihen kahteen lenkkiin viikossa. Mutta nyt jumpattaa ja kun koko kevät tuli lenkkeiltyä kesän tulevat tapahtumat mielessä, niin nyt se vähempi lenkki määrä tuntuu paremmalta ja kun haluun sen ”toisen lenkkikerran” käyttää jumppaamiseen nyt mieluummin. Toisaalta myös jos lenkkipäivänä ei huvitakkaan lähteä tai en ehi niin lenkille niin helpommin sitä jättää nyt sen lenkin välistä kun vertaa kevääseen. Mutta kerran viikossa lenkkeillessä se juoksukunto pysyy silti kunnossa ja voi jopa kehittyä! Sen oon jo todistanut rapakuntojuoksijasta juoksukuntoon kerran viikossa lenkkeilemällä :)




Tänään taivaalta satoi räntää ja ilma oli ihanan kirpakka ja raikas. Juostessa mä aattelin, että tästähän ne hyvät lenkkisäät juurikin alkaa! Mun mielestä on kivempi juosta kylmemmällä kelillä. Ilma tuntuu silloin raikkaammalta ja aina voi pukea vaan enemmän päälle. Lämpimällä säällä toki voi pukea mahdollisimman vähän päälle, mutta jotkut vaatteet nyt on silti oltava vaan päällä! Ellei halua sakkoja siveettömyydestä ;)

Kävin tänään juoksemassa noin 5 kilsan lenkin. Lenkin alkuun aattelin, että onpas kunto jo romahtanut kun rintakehässä tuntui se tuttu paine rapakuntojuoksija ajoilta. Jalat kuitenkin kulki ja muuten tuntui hyvältä. Nyt kun lunta ei ole vielä niin paljon, että hiihtolatuja olisi tehty, pystyin käymään lenkillä pururadalla. Läheisen pururadan varrella on ulkoliikuntapiste ja mulle on nyt tullut joku päähänpinttymä et haluan oppia menemään ne monkey barit alusta loppuun. Joskus oon kerran niissä roikkunut mut en päässy ollenkaan eteenpäin. Tänään menin päättäväisesti kokeilemaan, mutta ekoissa puissa roikkuessani mietin etten pääse millään eteenpäin. Miten mun kroppa on näin raskas et jaksaisin sitä käsillä liikuttaa? Heiluin ja räpistelin ja lopulta sain  siirryttyä yhden kohdan eteenpäin ja sitten mun voimat loppui! Kuulostaa äärimmäisen säälittävälle! Eihän mulla oo yhtään voimaa, vaikka muka salimuikkeli oon! Totuus on kuitenkin se, että toi jo yhden kohdan eteenpäin pääseminen oli mulle jo ennätys, koska en ole ikinä koskaan päässyt noissa liikkumaan eteenpäin :D Lapsena kun kaverit meni monkey bareja edes takas niin mä en jaksanut suunnilleen ees roikkua niissä :'D Oon nyt siis aatellut, että kun tuolla pururadalla käyn lenkillä niin käyn noissa monkey bareissa roikkumassa :) Ehkä niissä pikku hiljaa kehittyis.

Tämän pienen pelleilyhetken jälkeen jatkoin lenkkiä ja henkikin kulki heti paremmin :) Kotiin saapuessa olin kyllä sitä mieltä, että juokseminen on niin nastaa!

Mikä on teidän mielestänne paras aika vuodesta juosta? Pääsettekö monkey barit alusta loppuun? Onko teillä vinkkejä niitten kanssa onnistumisessa?

4 kommenttia:

  1. Parhaat kelit on nytten :) Mulla on kans juoksuinto kateissa, mutta huomenna LUPAAN mennä aamulenkille, uusia haasteita pakko ottaa kehiin, jotta reenaisi tarpeeksi ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on :) Mäkin taidan ainakin juoksun suhteen tarvita jotain haasteita, että tulee päämäärätietoisesti ja suunnitelmallisesti juostua viikossa. Toisaalta mulle nyt just sopii, että tulee päämäärättömästi juostua :)

      Juoksuintoa sulle sinne siis kans :)

      Poista
  2. Parhaat juoksukelit on syksyllä, pienessä tihkusateessa tai muuten raikkaassa kelissä, joku +5 :)! Tykkään myös juosta keväällä, kun saa vähentää vaatekerrastoa ja nauttia sitä kautta kevyemmästä askeleesta! Inhottavin keli on isolla pakkasella juokseminen.... :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi on kyllä kans totta :) Ei tarvii ihan pakkasta tai luntakaan, että ois ideaali juoksusää :) Se on kyllä kans totta, että keväällä on ihanaa, kun aurinko yhtäkkiä paistaa, asfaltti tulee näkyviin ja ei tartte liukastella! Mulla on niin alhanen pakkasraja, että isolla pakkasella jätän juoksematta :P

      Poista

Kiitos kommentistasi :)