lauantai 11. lokakuuta 2014

Piitkästä aikaa kaverin kanssa salilla

Viime keväänä treenasin suurimman osan ajasta salilla Freyan kanssa. Aika harvassa oli ne kerrat, kun kävin yksin treenaamassa.  No sitten ei tehtykkään enää molemmat bunkkeritreenejä ja aikataulutkaan ei aina sopineet yhteen, niin valitettavan harvaksi jäi yhteistreenikerrat. Jos luet tätä Freya niin en malta oottaa, et päästäis joku kerta yhdessä salille <3 Alkuunhan tuntui hieman hassulta käydä yksin treenaamassa, mutta kyllä siihen tottuu yleensä aika nopeasti.


Tiinan kommentoidessa mulle, että voitais käydä joskus tekemässä yhteistreeni ja vielä kun huomasin Viilingissä saa kaveri 3 päivän ilmasen treenipassin, niin eikun yhteistreenejä sopimaan :) Saatiin sovittua treenit tän viikon torstaille ja kyseessä oli jalka-käsi treeni. Mun treeniviikon pisin ja raskain treeni ja mulle sopi enemmän kuin paremmin, että juuri sille treenille sovittiin yhteistreenit :D


Jalkatreeni on muutenkin sellainen treeni et toisen läsnäolo tsemppaa ja voi saada sitten apua, jos ei jaksakkaan. Ja lisäksi on kiva, että voi puhua jonkun kanssa sarjatauolla ;) En tarkota, että koko treeni menee lörpöttelyksi, mutta en mä oikeasti kyllä kenenkään kanssa treenaa niin et oltais koko treeni hiljaa kuin kirkossa ja sit pukkarissa vaan puhutaan :D Höpöttää voi, kun vaihtaa toisen kanssa paikkaa tai hakee painoja. Itsellä on se sääntö et itse en ainakaan pysty puhumaan toistoja tekiessä. Hyvä jos pystyn kunnolla kuuntelemaankaan :'D
 

Torstaina jalkojen suhteen olin jotenkin tosi maltillinen painojen kanssa. Tai kun noi toistomäärät vaihtuu viikottain, niin näin alkuun se on hakemista painojen kanssa. Ja kun mä yli kaiken inhoon sitä, et länttään liikaa painoja, että ei onnistu tai tulee tehtyä liian vajaata liikettä, niin otan alkuun mieluummin varovaisemmin. Toisaalta se on myös ehkä järkevämpää :D Mutta pohkeiden kanssa oli kyllä taas yhtä helvettiä. Kuten ilmeestä näkee ;) Tuolla pohjeprässillä oon kyllä iät ja ajat nitkuttanut samalla painolla, mutta kun ne mun pohkeet on vaan niin heikot! Seisten pohkeita tehdessä oon kyllä pystynyt lisäämään painoja, mutta pohjeprässillä ei mitään toivoa! No ehkä se tästä vähitellen. 


Käsien kanssa painojen valitseminen olikin helpompaa. Vaikkakin ranskis tangolla tuli otettua maltillisesti, mutta oikeasti, kun toistoja on 15 kappaletta kolmessa sarjassa, niin ei siinä uskalla ottaa kauheen isoja painoja. Kuitenkin sain pumpattua ojentajat siten, että niissä tuntuu kyllä torstain treeni vieläkin :D Hauikset mulla tulee aika harvoin kipeeks, paitsi viime viikon bodypumpista ne kyllä kipeytyi!
 
Oli kyllä kiva käydä treenaamassa Tiinan kanssa ja toivottavasti päästäis pian taas yhteiselle treenille :) Lupaan ettei muut salitreenit todellakaan oo yhtä pitkiä, kun tuo jalka-käsitreeni! Se on vaan niin ylipitkä :'D


Heh ja ai niin! Nyt mä oon myynyt sieluni Cocoville! Ou nou ;) No joo, en laske tätä superfoodiksi vaan ihan lisäravinteeksi! Tän myötä en ryntää kauppaan ostamaan kaikkia macamukujauheita :D Oon tosi pitkään pohtinut MSM-jauheen ostamista, koska oon kuullut siitä Mariliilta ja Annalta hyviä kokemuksia.  Että siis se on oikeasti tuntunut toimivan :) Mä oon sellanen, että tarviin kaverien suosituksia ja mietin senkin jälkeen näitä lisäravinnejuttuja kauan, koska en halua rynnätä päätä pahkaa ostamaan mitään, jos se ei sovikaan mulle tai on niin pahanmakuista, että ei voi syödä loppuun asti. Mulle ei siis riitä, et joku/jotkut suosittelee tuotetta blogissa. Mä haluan oikeasti kasvotusten kuulla kaverilta, että tuote on tuntunut toimivan.

 Musta tuntuu, et mulla varsinkin salitreenin myötä kaikki paikat naksuu. Olkapäät varsinkin ja nykyään selkäkin on alkanut naksumaan ja käsitykseni mukaan MSM-jauheen pitäisi siihen myös auttaa. Tuntuu, et nivelet on välillä kovilla salitreenien takia, ja MSM-jauheen pitäisi olla hyväksi nivelille. Toki toivon myös, että se auttaisi tuohon temppuilevaan polveen. Nyt kyllä tuo polvi ei ole vähään aikaan mitenkään oireillut, mutta tuskin MSM-jauheesta mitään haittaa on. Oon monelta kuullut, että se on hirveän pahanmakuista, mutta itse en oo sitä ainakaan huomannut :D Tai siis ei oo maistunut niin kitkerälle, kun oon pelännyt. Toki oon tän ekan viikon alottanut ihan maltillisella annoksella, et kattoo sitten et alkaako maistumaan pahalta, kun ottaa enemmän kerrallaan. 

Puhutteko treenikavereiden kanssa treenin aikana? Vai onko joku oikeasti kaverin kanssa treenatessa melkein koko ajan hiljaa? Ootteko kokeilleet MSM-jauhetta? Innostutteko päätä pahkaa uusista lisäravinteista tai macamukujauheista? Vai tarviiko teidän makustella asiaa kauemmin, jos harkitsette ostavanne jotain uutta?

2 kommenttia:

  1. Mä syötin monta vuotta koiralle MSM-jauhetta ihan päivittäin, se kun oli nivelrikkoinen. Uskon, että siitä oli sille apua. Toki sitten viimeisinä vuosina tarvittiin myös särkylääkkeitä, mutta siltikin.

    Ostin itselleni tuota Opti+MSM-jauhetta joskus kesällä(?), mutta oon ollut aika laiska syömään sitä. Vihersmoothien joukkoon laitoin sitä, mutta nyt ei ole taas tullut tehtyä niitäkään. Joten nyt kun taloudessa on taas nivelrikkoinen koira, niin olen sille syöttänyt sitä.. Ja kyllä, ostin myös toco-jauhetta eilen, kun ajattelin kokeilla tehdä raakasuklaata.

    Mun suhde noihin superfoodeihin on vähän sellainen, että jos niitä johonkin reseptiin tarttee, niin sitten hankin, mutta en rupea pumppaamaan itseeni kaiken maailman pakurikääpiä siinä uskossa, että olisin jotenkin ikuisesti terve ja elimistön ph just oikeanlainen kaiken aikaa.

    VastaaPoista
  2. Mä en tiennytkään, et noi sopiikin eläimille :) Hyvä tietää, jos kissat tarvii joskus esim. niveljuttuihin apua.

    Mä oon kyllä tosi laiska syömään vitamiineita tai mitään, nyt kuitenkin oon aatellu et jos innostusinkin käyttämään tuota ja vois samalla syyä jäjelle jääneet vitamiinitkin pois :D

    Mä en kyllä superfoodeja reseptejäkään varten raaski hankkia :P Tai siis ku en tee oikein mitään ruokaa tai leivonnaisia, joihin niitä tarttis! Mun mielestä superfoodienkin kanssa kannattaa pitää järki kädessä, koska eihän ne tosiaankaan kata et on ikuisesti terve tai et kropan ph on kaiken aikaa oikeanlainen :)
    Eli samoilla linjoilla ollaan :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)