maanantai 27. lokakuuta 2014

Stockan kellon alla

Huh! Nopeastihan se viikonloppu ja Espoon reissu meni! Oli taas aikamoista pyöritystä, mutta en valita sillä näin ihania ystäviä ja ehdin viettää aikaa myös perheeni kanssa :) Yleensä pyrin viettämään pidennettyjä viikonloppuja kotikotona käydessäni, koska junamatka on aika pitkä. Kesän pikareissut etelään olivat mulle melko raskaita, mutta kissojen vuoksi mitä vaan :)

Lähdin tosiaan tänään paluumatkalle ja kun mun lähtö aikataulu ei ollut niin tarkka niin olin ehdottanut ihanille Petralle ja Marissalle, että voitaisiin tänään treffata Helsingissä!
Mä olen yleensä melkoinen jännittäjä, kun tapaan ihmistä joita en ole aiemmin kasvotusten tavannut. Mietin yleensä että kohtaako kemiat ja tuleeko kiusallisen hiljaisia hetkiä. Tänään kuitenkin mietin vaan että kunhan ehdin ajoissa paikalle :D Kun molempien neitokaisten blogeja on tässä tullut pitkään seurattua, niin oli sellainen fiilis että olin tuttuja menossa tapaamaan :) Ja Mariliinkin Helsingin reissuista olen kuullut pelkkää hyvää :) 

 Oltiin sovittu tapaavamme Stockan kellon alla, mutta törmättiinkin Marissan kanssa jo Stockalla, kun säädin tavaroideni kanssa! Yhdessä odotettiin Petraa ja tuntui kun olisin vanhan tutun tavannut :) Ja samaa voin sanoa Petran saapuessa paikalle! Mua ei jännittynyt yhtään! 

Koska mulla oli mun matkatavarat mukana ja ulkona oli huono sää niin päätettiin mennä Stockan yläkertaan syömään. Itse ajattelin ekaksi syödä pastaa, mutta en jaksanut odottaa niin päädyinkin sitten salattiin :) Istuttiin siis lounas rupattelemassa keskenämme! Aika kului kuin siivillä ja juteltavaa riitti :) Olo oli niin luonteva ja sellainen luottava olo :) Pystyin esimerkiksi helposti kertomaan kuinka mua jännitti yksi tuleva tapahtuma, mutta Marissa ja Petra saivat mut luottavaiselle mielelle ettei mitään jännitettävää ole :) Pystyin kertomaan ajatuksiani ilman pelkoa tuomitsemisesta :) 

Mutta kuten aina kun on kivaa niin aika kuluu liian nopeasti ja meidänkin lounastauko tuntui päättyvän liian pian! Tajuttiin sentään olla tunnollisia bloggareita ja otettiin yhteiskuvia et hei me oikeesti tavattiin ;) 

Mä suuntasin seuraavaksi Kampin Fressiin tekemään salitreenin. Toki vaihtoehtona olisi ollut mennä aikaisella junalla ja käydä Joensuussa salilla. Multa junamatkustus vie ainakin ihan mehut ja tiesin että kotiin päästyäni skippaisin treenin. Joten näin päin oli parempi :)
Vierailu kortilla pääsin treenaamaan ja vaikka uudella salilla käyminen tuntuu yleensä siltä että on vähän hukassa niin mulla ei ollut niin hukassa oleva olo. Fressi on mulle tuttu konsepti joten ihan kuin olisin tutulle salille tullut ;) Ison plussan kyllä annan Kampin keskukselle siitä, että pukukaapit oli niin isot että mun matkalaukku mahti kaappiin. Ei tarvinnut treenin ajan pelätä et joku vie mun vaatteet ;) 

Kevyt viikko on siis ohi ja viikko alkoi perinteisesti rinta-olkapäät treenillä! Oli kivaa vihdoin päästä väsyttämään lihaksia kunnolla eikä vaan heilutella painoja salilla! Uudella salilla käymisessä on se kiva juttu että siellä saattaa olla laitteita joita omalla salilla ei ole. Tänään hyvänä esimerkkinä oli vinopenkki! Se puuttuu Viilingistä ja mun mielestä sillä oikealla vinopenkillä saa vaan paremman tuntuman rintalihaksiin kuin smithissä tehtynä. Vapaat painot tietty! Lisäksi oli ihan hauskaa tehdä chest pressiä erilaisella laitteella. 

Olkapäitä tehdessä oli kiva, kun sivullakin oli peili. Pystyi tarkistamaan, että liikkeitä ei tule tehtyä selällä. Varsinkin etuvipareita tehdessä tulee mietittyä et pysyyhän se keskivartalo kontrollissa. Takavipareiden teko tyyliä oon nyt vaihtanut sillain että istun penkillä ns. ihan normaalisti ja nojaan eteenpäin enkä nojaa penkin selkämystä vasten.
No olihan siellä salilla myös tilanne jota tapahtuu varmaan ainoastaan Helsingissä! Tai Kauniissa ja Rohkeissa ;) Yks mies treenasi ilman paitaa ! Olin ihan että wtf, kyllä salillakin on pukukoodi että vaatteet päällä kuitenkin :D Penkkiä tehdessä piti keskittyä siihen tekemiseen etten saisi tankoa naamaan ku alkoi naurattamaan. Siis tuntu vaan niin absurdille tuo, en siis olisi treenarin ulkomuodolle nauranut.

No jokainen tyylillään tai ehkä henkilökunta viimeistään huomauttaa. 

Hyvän treenin sain tehtyä ja oli kiva tuntea treenin jälkeen se tuttu lihasten tärinä ja hiusten laitto oli ikävää väsyneillä olkapäillä.

Ehdin jopa aikaisempaan junaan, joten en ole yömyöhään kotona :)

Kiitos Marissalle ja Petralle ihanista lounastreffeistä <3 Nyt voi joulukuuta odottaa innolla ja rauhallisin mielin :) 

Mitäs mieltä te lukijat olette kuntosalin pukukoodista? Pitääkö salilla olla säädylliset vaatteet päällä ;) 

8 kommenttia:

  1. Jee go fressi ;)

    Oispa itekin kiva päästä tapaamaan joskus muita bloggaajia :P Vaikka noh Elinaistahan mä näen joka päivä töissä mutta kuitenkin :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Fressi on kyllä kiva kuntosaliketju :) Vaikka oon käynyt monien eri ketjujen saleilla niin kyllä se Fressi on paras ;) Ei liian kliinisen ja modernin oloset salit vaan tavallaan sellaset kotoisen oloiset :)

      Tajuun kyllä! Se on hassua ku bloggaajia on joillakin paikkakunnilla niin paljon ja sit joillakin vähemmän. Mut jos ollaan joskus samoilla suunnilla niin musta olis ainakin kiva tavata sut :)

      Poista
  2. Oli kiva, kun uskalsit pyytää meidät lounaalle <3 Hih, mullakin on Fressille vierailukortti, mutta alkoi kyl vähän mietityttää ainakin toi Kampin piste sun kanssatreenaajien takia :D PS. Mä muuten mietin et muistinkohan ottaa ton sateenvarjon mukaani sieltä Stockalta, mutta siinähän se keikkuu kuvassa! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli <3 Onneksi uskalsin :)

      Heh, ei siellä onneks ollu kuin se yksi paidaton mies ;) Hyvä keskus se Kampin piste oli :) Hahhah, hyvä että löytyi kuvatodiste ;)

      Poista
  3. Hihi, olipa kiva törmätä! Tuli niin hyvä mieli, kun sullekkin tuli sellainen olo, ettei tarvii jännittää. En itsekään ajatellut koko asiaa, koska oot kuitenkin jo blogin kautta luoda itsestäs helposti lähestyttävän kuvan. Ja vaikka oot puhunut siitä, että oot aika suorapuheinen ja sulta löytyy paljon mielipiteitä, niin musta se on vaan tosi hyvä asia. Puhetta riitti ja olis varmaan mennyt nopeasti koko ilta jos siihen ois jääty juttelemaan :)

    Ja hei hyvä kun menit täällä jo salille, oli varmaan kivempi istua rättiväsyneenä junassa ja mennä kotiin sitten rentoutumaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin oli :) Joo, vaikka oonkin suorapuheinen ja mielipiteitä löytyy niin se ei tarkoita et oisin törkeä tai että en osaisi myös muuttaa omaa kantaani tai ymmärtää toisten näkökulmaa :) Ja ystävät onkin mulla yleensä aika lailla kans suoria ja sanovat kyllä mielipiteensä ;) Varmasti olisi :)

      Oli kyllä paljon kivempaa niin päin :) Oon kyllä Turun reissulla mennyt junamatkan jälkeen salille ja treeni sujui hyvin, mutta siinä olikin just sellainen tilanne et olin siihen aikaan perillä, että ystäväni oli koulussa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)