sunnuntai 12. lokakuuta 2014

Välillä vaan ottaa päähän

Ärsyyntyminen kaiken maailman terveys- ja liikuntahömpötyksiin iski perjanta-iltana, kun marssin kaupan irtokarkkihyllylle. Oltiin lähdössä mökille ja mun piti ostaa kissoille pellettejä, kun mökiltä ne olivat jo loppuneet. Ärsytti ihan muuten vaan ja kauppaan lähtiessä päätin, että ei siihen auta muu kuin karkki. Karkkiosastollakin alkoi ärsyttää. No voinko mä nyt ostaa noita karkkeja, nehän on niin epäterveellisiä!? Eiks se oo kauheeta rahantuhlausta ja herkkuja saan myös mökillä. No voi v*ttu ihan sama, mä nyt ostan noita ku tekee mieli, pitäköön hömpötyksensä!


Mä olen oikeasti hirveä herkkuperse. Juhlissa en todellakaan kainostele herkkujen syönnissä. Siinä vaiheessa, kun kaikki miettii että kehtaako nyt mennä ekana ottamaan tarjolla olevia herkkuja, niin minä menen onnessani niitä syömään.  Ja nyt puhun sellaisista juhlista, missä ei ole siis mitään sääntöä että kenen kuuluu ottaa ekaksi.  Etkoilla mä oon aina se, joka on ottanut sipsipussin mukaan, koska alkoholia nauttiessahan tulee nälkä! Tämä on todistettu sillä, että kerran syötiin nälissämme yhden opiskelukaverin juusto!  Oon se joka ottaa sen liian ison kakkupalan tai paljon herkkua lautaselle ja parempi puolisko huomattaa, että muillekin pitää jättää. Oon se, joka on tyttöjen iltoja tai kaverien tapaamisia suunnitellessa ehdottamassa et sit jokainen tuodaan herkkuja! Silloin kun oon iloinen tai surullinen niin fiilistä nostaa aina jokin herkku! Söisin herkkuja vaikka joka päivä, mutta sitä en sentään tee, koska tiedän, ettei se ole hyväksi :'( 

Voi ei nyt taitaa turvottaa, ku söin viikonloppuna konvehteja, piirakkaa ja karkkia. Enkä mitenkään pikku määriä!
Sen takia alkaa ottamaan päähän se, kun omaan pikku päähäni hiipii niitä ajatuksia karkkiosastolla, että kannattaako niitä karkkeja nyt sittenkään ostaa. Tykkään olla tällainen herkkuperse, en koe sitä huonona asiana enkä herkkuja vihollisina. Miksi sitä asiaa pitäisi sitten muuttaa? Mä voin sanoa, ettei mulla tuu herkkumaratonien jälkeen et voi yök kun turvottaa, ällöttää ja en syö näin enää koskaan. Tottakai alkaa ällöttää jos vedän suuren määrän karkkia kerrallaan, mut sit tiiän että joo nyt ehkä kannattaa lopettaa se karkin syönti tähän. Tai se mäkkärin jälkeinen olo, no se nyt on vaan osana sitä mäkkärissä käyntiä! 


No miksi sitten mä ees pohdin sitä, että kannattaako niitä herkkuja syödä jos mä niistä niin tykkään? Kaikkialta vaan tuntuu tulevan tuutista ulos, että äläsyöseieiolehyväksi hyihyihyi! Että herkkujen syönnin pitää aina olla spessujuttu ja pitää miettiä, että onko se tapa ja tottumus. No mitä sitten jos perjantai namut on tapa ja tottumus? Joo, eihän ne fyysistä terveyttä edistä, mutta jos se on henkiselle hyvinvoinnille plussaa, niin mikäs siinä! Kyllähän elämässä on muutenkin hemmetisti sellaisia asioita, joita tehdään tapojen ja tottumusten mukaisesti, niin miks juuri ne viikonloppu herkut on niitä joita pitää aina alkaa kyseenalaistamaan? 

Eiku ai niin, eihän mulla muutenkaan ollut sixaria  :D
Ja mökillä oli niin tarkoitus treenata. Lauantaina piti tehdä kahvakuulatreeninä 4 salitreeni, kun perjantaina en salille kerennyt. No enpä jaksanutkaan. Kun luin tenttiin, ulkoilutin kissoja ja vietin aikaa muiden kanssa. Tänään oli tarkoitus käydä juoksemassa, mutta enpä kerennytkään, kun mentiin viemään villisioille omenia. No haittasiko se mua? No ei. Mutta siinä herkkuja syöneenä ja rentoutuneen ja laiskan viikonlopun jäljiltä ei ehkä itseä kaikki terveellisyys ja liikkuminen on ihanaa hehkutukset inspanneet.  Niin, olihan tää nyt tällanen spessu viikko, ku oltiin viikonloppu mökillä. Mutta tarviiko sen olla spessuviikko? Mitä haittaa siitä on jos ei liikukkaan aina niin über usein kuin normaalisti? Eikö vähemmän oo enemmän jne? Kenelle se oma runsas liikkuminen pitää todistaa? Kuka taputtaa siitä selkään tai kuka muka tuomitsee jos ei olekaan aina se super liikkuja? No ei kukaan sormella osottele, mutta syytöksiltä ne tuntuu, kun lukee terveyspostauksia. Onneksi voi kuitenkin myhäillä ja olla tyytyväinen, että se oma selluliittipylly on rakkaudella rakennettu <3

Iskeekö teille joskus totaalinen kyllästyminen terveysintoiluun? Tuleeko morkkis lukiessa sokeri on vaarallista-postauksia? Onko teille vähemmän liikutut viikot spesiaaliviikkoja, vai onko se välillä ihan ok, kun ei vaan jaksa?

10 kommenttia:

  1. Omalla fiiliksellä mennään, ja syön kyllö herkkuja ;)

    VastaaPoista
  2. Kyllä on täälläkin ollu kyllästymistä havaittavissa viime viikkoina. Ei huvita liikkua, ei huvita syödä salaattia eikä huvita yhtään mitään muutakaan :D Sen sijaan oonki vetäny karkkia, vetäny sipsiä ja vetäny lonkkaa. Enemmänkin olisin varmasti maannu, jos ei olis velvollisuuksia salia kohtaan. Mutta eiköhän tääki möllötyskausi mee hetken päästä ohi kun kyllästyy omaan laiskuuteensa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä sullekin tekee varmasti hyvä välillä ottaa rennosti :) Tai siis en tarkota, että eläisit muuten tiukasti, mutta siis välillä on varmasti hyvä rötvätä :) Mulla ainakin tuntuu et lepäämisen jälkeen treenit kulkee taas sujuvammin :)

      Poista
  3. On iskenyt kyllästyminen. Siis noihin teksteihin. Siksipä en ole enää tuollaisia tekstejä lukenutkaan. Ja muutenkin syön ja liikun just niin kuin haluan ja miten kroppa kestää. :) Ainakin pyrin siihen.. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on se kyllästyminen juurikin noihin teksteihin ja siihen että itse miettii liikoja terveyshömpötyksistä :D

      Ja se oman fiiliksen mukaan syöminen ja liikkuminen kropan mukaan onkin tärkeintä :)

      Poista
  4. Hehee, mä olin aiemmin ihan samanlainen kuin sä. Mun muinoin eräissä ristiäisissä ottamasta kakkupalasta puhutaan edelleen. :DD En mä edes tajunnut, että se on kamalan iso, kunnes näin, mitä muut otti. Hitto mua oksetti koko loppuillan, taisi se olla sittenkin ihan valtava. :'D

    Mähän en oo syönyt mitään herkkuja nyt jotain kolmeen ja puoleen vuoteen. Mutta sehän ei oo mikään sen suurempi kieltäytymiskysymys, vaan kun ei oo tehnyt mieli. Hiljattain leikiteltiin miehen kanssa ajatuksella, että jos söisi irtokarkkia, niin mitä sitä nyt ottaisi. Ja voi surku, että aika monessa entisessä lempparissa on liivatetta. :( Saati sitten, että missä kaikissa on viljoja. Suklaissa vissiin ainakin monessa.

    Nyt meillä mietitään, että pitäiskös jouluna leipasta pellillinen joulutorttuja ja syödä se kahteen pekkaan. :D Harkitsen sitä vakavasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tungin osan siitä kakkupalasesta Antin lautaselle, ku alko hävettää et jos muut kattoo et otinpa kauhean ison palan xP No kakkua olikin niin paljon varattu juhliin, että hyvillä mielin pystyin menemään santsikierrokselle ;)

      Tärkeintä on mun mielestä se, että tekee siten mikä tuntuu parhaalta :) Jos herkut ei maistu niin se on ok, mutta jos maistuu niin mun mielestä on turhaa kituuttaa ilman niitä jos se tuntuu ihan hirveen vaikeelle. En tietenkään kannusta ylettömään mässäilyyn, mutta sellaiseen sopivaan herkutteluun ja on se mässäilykin välillä ok ;)
      Liivatetta on ikävä kyllä aika monessa irtokarkissa :( Mä kyllä syön niitä liivatekarkkeja :'D Oon kyllä niin paskavegetaristi että :'D

      Joulutortut <3 Yks perhetuttu toi mulle kerran pussillisen joulutorttuja, ku tiesi että ne on mun suurinta herkkua :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)