keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Miten tää massakausi onkin näin helppoa?

Eilen puntarilla käydessäni huomasin, että oon päässyt viime kevään suurimpaan ”bulkkipainoon” ennen kuin töiden puolesta koko kevään työ suli pois. Sen kunniaksi ajattelin kirjoittaa postauksen, että mites nyt on mennyt.


Jos muistatte viime keväältä, niin silloin se massan saaminen tuntui ihan älyttömän vaikealta ja ne huimat 3 lisäkiloa mitä sain, niin siihen meni yhteensä 5 kuukautta. Koitin tosi tarkasti syödä ruokavalion mukaan ja noudattaa treenejäkin pilkun tarkasti. No nyt tähän melkein 4 kilon painonnousuun tarvittiin vähän alle 2 kuukautta. Ehkä avain onkin siinä, että en oo ollut niin pirun pilkun tarkka ja oon myös syönyt viikonloppusin herkkuja jos on mieli tehnyt. Eli kaikki on rasvaa ;) 
No voi kuitenkin miettiä, että kesällä tosiaan paino putosi. kun kulutus oli töiden ansiosta niin korkea ja en tosiaankaan jaksanut syödä niin paljon, että paino ei olisi pudonnut. Lisäksi treenasin salilla vähemmin ja lihasmassa varmasti väheni. Eli mitä todennäköisemmin kroppa on vaan ottanut takaisin sen menetetyn painon.

  
Totta kai tätä kirjoittaessa ja osaa varmaan lukiessa saattaa ihmetyttää, että oonko nyt lihottamassa itseäni tai kuka nyt haluaa että paino nousee? Kuten oon aikaisemmin sanonut, niin tarkoitus ei ole vetää mitään bulkkiläskiä ja laihduttaa sitten kaikki ”ihra” pois että sieltä kuoriutuisi se unelmien vartalo. Rehellisesti sanottuna ei mulla tässä ole mitään todellista tavoitetta, että kun olen tässä painossa tai tämän näköinen niin siirryn ylläpitovaiheeseen. 


Oon sitä mieltä, että niin kauan kuin peilikuva miellyttää ja vaatteet sopii päälle, niin näillä mennään. Oon lapsuuden pyöreyden jälkeen ollut melkein aina alipainoinen tai hoikka, ja edelleenkin oon tällainen kirppu. Tykkään nykyään enemmän siitä, että salilla käynti on muokannut mun kroppaa ja on edes pikkiriikkisen lihasta. Salilla käynti ja niin enemmän syöminen on tuonut mun kroppaan myös muotoja, kun alipainoisena niitä ei oikein ollutkaan. En tällä tarkoita, että olisin ennen ollut ulkonäöltäni ällöttävä tai että en ikinä haluaisi näyttää sellaiselta. Silloinkin oon ollut tyytyväinen, mutta nyt oon tähän tyytyväinen. Ja uskoisin, että kropallekin on enemmän terveempää olla enemmissä rasvoissa verrattuna entiseen. 


Onhan se myös ihan parasta, että se rauta nousee siellä salilla aina vaan enemmän ja enemmän. Kesällä kuitenkin painoja piti vähentää vähenemistään.  

Koitettiin otta jotain kuvia nyt tän hetkisestä kunnosta ja onnistuin taas vaan pönöttämään :D Poseeraaminen on hankalaa!

4 kommenttia:

  1. Mulle kävi ihan samoin! Että kun kesällä paino putosi fyysisessä työssä, se paino siis minkä eteen oli ihan oikeasti saanut tehdä töitä, niin se palasi ihan tosi helposti! Mikä on kyllä lohduttavaa, kun varmaan tulee jatkossakin niitä aikoja, kun ei voi syödä näitä määriä tai pysty treenaamaan samaan tapaan, esim. jos on pidemmän aikaa kipeä tai on jokin muu rajoittava elämäntilanne.

    Mä viihdyn kanssa kovasti tässä nykyisessä painossa ja muodoissa, verrattuna siihen aiempaan kirppukuntoon. Ja silti oon edelleen pieni, jos muihin vertaa! Omaan silmään kehitys on kuitenkin aika huikea, kun tietää mistä sitä on lähtenyt. Välillä sitä oikein hämmästelee, että on tämän mallinen kuin nyt on. :) Kyllä painojen nostelu vaan tekee hyvää. :)

    Näytät hyvältä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hyvä etten oo ainoa jolle on käynyt näin :D Ja se tosiaan on ollut lohduttavaa ettei ihan tyhjästä ole tarvinnut aloittaa, ettei se painon nouseminen oo niin tuskallisen hidasta kuin alkuun!

      No meidän ei vaan pidä vertailla omaa kuntoa muiden kuntoihin ;) Ei nimittäin ole niin helppoa kasvattaa sitä lihasta, kun tuntuu että paino putoaa ja lihakset surkastuu nopeasti jos ei pysty syömään tarpeeksi! Painojen nostelu on kyllä parasta!

      Kiitos :)

      Poista
  2. Hyvältä näyttää Pia! :) Onnea kehityksestä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Suvi :) Pikku hiljaa tässä kehittyy!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)