maanantai 10. marraskuuta 2014

Talvisella lenkillä

Eilen oli ennen lenkille lähtöä vähän sellainen fiilis, että nyt ei kyllä yhtään huvittais! Ennen lenkkiä ulkona satoi vielä räntääkin ja aattelin, että teen kyllä sitten lyhyemmän lenkin, kun  ei 12 kilsaa viitsi juosta litimärkänä. Onneksi kuitenkin sade loppui ja sain kuin sainkin itseni lenkille :)


Eilen juoksemaan lähtiessä onneksi askel tuntui heti lennokkaalta, koska edessä oli tosiaan sellainen semi pitkis. Viimeksi, kun kävin sen 10 kilsaa juoksemassa, niin tuntui etten päässyt yhtään eteenpäin.  Matelin vaan :S Vitsit muuten kyllä tykkään niin paljon juosta, kun on lunta! On valoisaa ja mun mielestä lumella on kiva juosta. Asfalttikaan ei tunnu paukuttavan jalkoja niin kovasti.

Varsinkin siinä vaiheessa, kun pääsin varsinaiselle juoksukohteelleni niin fiilis vaan nousi. Pääsin metsään ja taimikkoon juoksemaan.  Ja olin edelleen samaa mieltä viime kesäni työkohteen hoitoehdotuksesta ;) Lisäksi maastossa oli vähän ylä- ja alamäkiä. Liikaa tulee nykyään juostua pelkästään tasaisella. Ylämäet myös kasvattavat salaa sitä juoksukuntoa. Vaikka niissä puuskuttaessa ei ole aina niin hauskaa :D


Osasin juosta eilen omasta mielestäni sellaista hyvää 12 kilsan lenkin vauhtia. Ei liian reippaasti, mutta ei liian hitaastikkaan. Oon nyt sitä mieltä, että ennen seuraavaa puolikasta nuo 12 kilsan lenkit tulee olemaan ne mun pisimmät lenkit. 15 ja 17 kilsan lenkit jää pois. Tosin voi sitä 15 kilsan lenkillä joskus käydä ihan huvin vuoksi. Tällä tyylillä harjoittelin Vantaalle ja oon sitä mieltä, että se oli parempi tyyli kuin viime kesän puolikkaille harjoittelu. Hyvähän se on eri tyylejä kokeilla ja siten löytää itselleen se sopiva :) Eli rennommalla asenteella ja vähemmän suunnitellulla treenillä sitten ensi kesään ;)

Yleensä oon sunnuntaisin käynyt bodybalancessa, mutta kun eilen oli siivouspäivä, niin en sinne ehtinyt. Päätin kuitenkin, että se yksi kehonhuolto kerta pitää edes viikossa olla, niin rullailin sitten. No onhan se säälittävää ainoastaan se yksi kehonhuoltokerta viikossa, tiedetään!  Katsottiin Antin kanssa leffaa ja leffan alkuun sitten rullailin. Eikä siinä ollut mitään vaikeata, kun yleensä oon laistanut kehohuollosta jonkun sarjan tai leffan tullessa telkkarista, kun ei silloin muka pysty katsomaan sitä telkkaria samaan aikaan. Hah, pystyipä! Nyt vois ottaa ihan tavaksi, että telkkaria katsellessa rullailisi. Oli kyllä lihaskalvot taas niin jumissa. En voi käsittää, että miten mun lantiokin oli niin tuhannen turkasen jumissa. Tuntui etten saanut sitä yhtään avattua. 


Hihi, sain perjantaina ensimmäisen joululahjan! Lehdessä mainostettiin actionkameraa ja mä innostuin siitä ja Antti kävi sen sitten ostamassa mulle. Sain sen sitten jo nyt, kun tuleehan se käyttöön.  Ainoa mikä tuosta puuttuu on sarjakuvaus, mutta kylläpä ilman sitäkin on ennenkin pärjätty :) Eipä tarvii salilla enää hävetä sitten puhelimen piipittämistä ja kameraa pystyy käyttämään eri tilanteissa pyörä- ja kypärätelineiden ansiosta. Ja ehkä salillakin voisi välillä ottaa videokuvaa! Lupasin lainata sitä Antillekin jos se haluaa kuvailla pyöräillessään :) Tai vaikka lasketellessa.

Kuinka pitkiä lenkkejä juoksette maksimissaan harjoitellessanne puolimaratonille? Onnistuuko teillä kehonhuolto telkkaria katsellessa vai varaatteko kotona tehtävälle kehonhuollolle omaa aikaa?

2 kommenttia:

  1. Mä en juuri koskaan katso telkkaria silleen sohvalla istuskellen. Telkkari toimittaa mulla vaan viihdyttäjän virkaa just noiden kehonhuoltohetkien aikana. :) Eli hyvin onnistuu samaan aikaan! Tosin kai sillä on vähän väliä, mitä katsoo ja kuinka paljon keskittymistä se vaatii, että pysyy kärryillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kunpa mäkin osaisin noin :D Tulee ihan liikaa maattua sohvalla tuijottamassa telkkaria! No jos jotain tosi keskittymistä vaativaa ohjelmaa katsois niin sillon toki kehonhuoltopuuhat saattais häiritä telkun katselua :P

      Poista

Kiitos kommentistasi :)