maanantai 15. joulukuuta 2014

Ilman lisäravinteita

Mä oon ihan älyttömän surkea pakkaaja. Pakkaan aina liikaa tavaraa, vaikka olisi kuinka pienestä reissusta kyse. Toisaalta uskon aina olevani niin sottapytty, että tarvitsen paljon vara vaatteita ;) Niinpä tuli tälle reissullekin pakattua matkalaukku ihan täyteen ja pakkaamista lopetellessa piti tehdä valinta, että mitä jätän pois. Jo pakattuja vaatteita en halunnut purkaa pois, joten valinta kohdistui niihin juttuihin joita en ollut vielä pakannut. Yhdet niistä oli mun palautusjuomajauhe.


Vaikka tiedossa oli, että tällä viikolla vielä ennen joulutaukoa teen yhden kunnon treeniviikon, niin päätin jättää palkkarin kotiin. Mua yleensä ärsyttää pakata palkkaria reissuun mukaan, jos sitä pitää ottaa enemmän kuin yhtä treenikertaa varten. Eihän sitä tarvii kuin ottaa johonkin purkkiin ja mitata, että paljon pitää ottaa. Mutta se purkki ja palkkaripullo vie lisätilaa matkalaukusta, ja sitten pitää pakata siten ettei jauheet leviä laukkuun.  Tai niin helppoahan se on, että pakkaa sen purkin muovipussin sisään. 

Mä olen juonut palkkaria jokaisen salitreenin jälkeen siitä lähtien, kun ostin ensimmäisen palkkaripussini. Voi yhden käden sormilla laskea ne kerrat, kun palkkaria ei ole tullut otettua salitreenin jälkeen. Joten tuntuuhan tää nyt hassulta tehdä saliviikko ilman palkkaria! Siihen kun on vaan yksinkertaisesti tottunut, että treenin jälkeen pääse juomaan herkku palkkaria. Voin kyllä tunnustaa, että huomista varten ostin Pro Feelin, kun salitreenin jälkeen aion pyöriä kaupungilla ja ruokailuun on jonkin verran aikaa. 

Palkkarin ottaminen olisi kyllä tällä viikolla juurikin hyvä juttu, kun sali ei sijaitse kävelymatkan päässä ja oon bussiaikataulujen armoilla ja kotimatkaan menee yllättävän paljonkin aikaa. Tai sitten salilta tulee lähdettyä kaupungille pyörimään.


Tänään kävin tekemässä rinta-olkapäätreenin Fressillä ja taitaa muutenkin kaikki tän viikon salitreenit tulla tehtyä Fressillä, pitää vaan katsella, että mitkä keskukset oli mukana Liikuntapäivässä! Käytiin äitin kanssa aika iltasella ja porukkaa oli aika pipona. Onneksi tilaa on paljon, niin hyvin mahtui treenaamaan :)Tuolla Fressillä treenatessa tuntui jännältä, kun tuntui et melkein kaikkilla on personal traineri treenauttamassa. Viilingissä kun oon tosi harvoin törmännyt salitreenajia treenaamassa personal trainerin kanssa. Siis se kontrasti kotisaliin oli niin suuri, että se melkein huvitti. Vaikkei pt-treeneissä ole mitään hupaisaa.

Hyvän treenin sain tänään tehtyä :) Oli kiva taas päästä käyttämään laitteita mitä kotisalilla ei ole kuten vinoapenkkiä. Tosin tuntui kyllä, että jotkut laitteet on laitettu niin lähelle, että sai mennä kuin labyrintissa, kun piti ihmisiä ja laitteita vältellä, heh. 

Onko täällä muita palkkariaddikteja? Missä tilanteissa teiltä jää palkkari pois vai onko se ehdottomasti se mistä ei voi missään nimessä luopua tai jättää välistä?

8 kommenttia:

  1. Tarvitko oikeasti palautusjuomaa noilla treenimäärillä ja tehoilla, eikö ne ole ihan rahan tuhlausta? Olen sut muutaman kerran nähnyt yliopistolla, ja aina yllättynyt siitä miten pieni sä oikeasti olet. Aina on tullut mieleen sen jälkeen, että eikö ihan tavallinen kotiruoka ja kunnon annokset monta kertaa päivässä olisi se mitä sä tarvitsisit? Näissä treeniblogin kuvissa sun kokoa ei edes käsitä ja välillä ihan naurattaa lukea, kun kerrot 3 kilon lihomisesta tai painon noususta :)

    Itse en ole palkkariaddikti. Tuloksia voidaan sun kanssa kyllä vertailla, niin salilta kuin juoksukisoista. Treeni, ravinto ja lepo ovat ne mitkä tuovat tuloksia, eivät "latarit & palkkarit" vaikka ne niin muodikkaita ovatkin ja varmasti blogipikkujouluissa olivatkin teidän puheenaiheina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos treenaan salilla neljä kertaa viikossa, niin enkö saisi juoda palautusjuomaa? Kuinka usein tulisi treenata, että voisin ottaa palkkaria? Taidetaan myös käydä samalla salilla, jos tiiät mun treenitehoista noin paljon :) Mielestäni palautusjuoman ostaminen ei ole rahan tuhlausta, sillä otan sen suoraan treenin jälkeen, jolloin se tukee treenistä palautumista :) Onneksi ostin sen 6 kilon säkin ihan tarjoushintaan, niin säästyipä edes vähän rahaa :)

      Mukavaa, että viitsit käyttää aikaa pohtimiseen mun koosta, mun blogi aiheuttaa sulle siis ajateltavaa :) Itseasiassa syön 5 kertaa päivässä ihan sitä tavallista kotiruokaa. En tiedä, että mitä muutakaan voisin syödä kuin kotiruokaa :D

      Harmi, että blogin kuvat hämää sua :( Itse en ainakaan näe niissä, että olisin jotenkin isompi tai lihaksikkaampi. Minä olen niissä kuvissa ihan sen kokoisena ja näköisenä kuin luonnossa olen! Toki kuvat saattavat esimerkiksi pituutta hämätä! Olen minäkin yllättynyt bloggaajien pituudesta, kun olen heitä ensikertaa tavannut :) Mutta valitettavasti en pituutta enää kasva, koska puberteetti on mennyt ohitse jo aika päiviä sitten :(

      Hyvä, että blogi aiheuttaa sulle ilon ja naurun hetkiä, sehän tämän blogin tarkoitus onkin :) Tuoda iloa muiden elämään! Itsekin olen iloinen, kun se paino nousee, koska kovan työn saan aina sen eteen tehdä :)

      Valitettavasti mä en liiku vertaillakseni tuloksiani muiden kanssa, jos se on sun juttu liikunnassa, niin se on ihan ok :) Mun juttu se vaan ei ole!

      Toisaalta musta tuntuu, että et ole mun blogia ainakaan kovin tarkasti lukenut, sillä en käytä lataria ja palkkaria tosiaan juon aina salitreenin jälkeen, kuten tuhannet muutkin salitreenaajat :)

      Itseasiassa me ei puhuttu pikkujouluissa yhtään lisäravinteista :) Kun meidän treenibloggareiden elämä ei ole pelkästään sitä treenaamista, vaikka blogi saattaa antaa sellaisen kuvan. Tiedätkös, että blogit antavat vain pienen osan bloggaajan elämästä :)

      Hyvää joulun odotusta sinulle ja kiva kun viitsit nähdä vaivaa kommenttisi eteen :)
      Kiitos myös hyvästä postaus ideasta :)

      Poista
    2. No hohhoijaa. Pia kyllä itse osasi jo kattavasti vastata tähän (trolli)anonyymin käsittämättömään kommenttiin, mutta itteeni tää jäi nyppimään sen verran, että pakko itekin kommentoida.

      Selvästikään tämä kommentoija ei tosiaan oo Pian blogia lukenut. Jos olisi, niin tietäisi millaista treeniä Pia tekee. Sit taas jos anonyymi on selvillä Pian treeniohjelmasta, niin sillon hän on aika hakoteillä, mitä on tehokas treeni. Neljästi viikossa KOVAT treenit. Anonyymi on hyvä ja kokeilee ihan itse Pian ohjelmaa jos epäilee treenien kovuutta ja arvostelee treenitehoja vasta sitten.

      Kyllähän nykyisin asiantuntijatkin suosittelevat palkkaria heti treenin jälkeen nautittavaksi. Näin palautumisprosessi nopeutuu ja väsyneet lihakset saavat nopeasti oikeanlaisia rakennusaineita. Mutta kyllä ilman palkkariakin voi pärjätä ja nämä ovat ihan jokaisen omia mieltymyksiä, miten haluaa toimia. Ite en enää olisi ilman, mutta en tuolla tavalla ala arvostella ketään, joka ei palkkaria itse halua käyttää.

      Mie sanoisin, että mulla on jonkunlaista kompetenssia sanoa Pian treenaamisesta. Meillä on takana kymmeniä yhteisiä treenejä ja voin kertoa anonyymille, että siellä tää tyttö tekee kyllä täysillä eikä tarvii sinun miettiä, tekeekö hän "tarpeeksi tehokkaasti", jotta "ansaitsisi" palkkarin. Uskomatonta, että tuntematta toista voit tulla tänne kertomaan(!!) miten tehokkaasti toinen treenaa... Hah, minua lähinnä naurattaa tuo, että tyyppi on nähnyt Pian yliopistolla ja sen perusteella tekee johtopäätöksiä :D

      Nojoo. Anteeksi sekaantuminen, mutta en vaan voinut olla puuttumatta...

      Poista
  2. Missä on tulokset?

    Tai kyllähän tietysti selfiekuvat peilistä jaloista ja haukkareista kertovat riittävästi, että eteenpäin on menty. Sitähän se urheilu on nykyään, että miltä näyttää kuvissa ja mitä vaaka näyttää.

    Itse mittaan kehittymistäni, suoritustasoani, tuloksiani ja joukkueurheilussa joukkueemme tulosta mittayksiköiden kuten aika, paino tai pisteiden avulla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän salitreenaajakin mittaa tuloksiaan ihan jollain muulla kuin saliselfieillä. Miten olis vaikka rautalangasta väännettynä lihasvoiman kasvu, joka näkyy ihan suoraan siinä, että jaksaa tehdä isommilla painoilla ja/tai pidempiä sarjoja. Mittayksiköitä kun halusit. Sitä varten monilla ne treenivihkot kulkee salilla mukana.

      Poista
  3. Just just. Voisin ottaa tuon anonyymin joskus salille nii voisin arvioida hänen tuloksiaan ja peilata niitä hänen lähtökohtiinsa. Kylläpäs nyt jotakin kovasti kaivertaa jokin :D

    VastaaPoista
  4. toinen ano täällä! toihan se vasta tylsää on että tullaa puhuu tuloksista ymsyms mittauksista! mä en nyt puhu piin puolesta, vasn itteni! mulla on taas silleen ettei voi veetäkään kiinnostaa kasvaako reisilihakseni kuinka nopeesti isoks vai ei vaan mulla on se ilo ja onni minkä saan liikunnasta!<3 mun päivä on saattanut olla vaikka kuinka paska mut kun pääsen purkaa (suruni)salille/lenkille niin usein olo paranee kummasti! se fiilis/tunne liikunnan jälkeen!<3 tää on tää blogimaailman lapsellisuusk-siks mulla itelleni ei ole ehkä pokkaa/usksllusta pitää blogia vaan pidän tinteeni omassa päässä. kun maailmassa on liikaa ilkeitä ihmisiä! mut sä eka ano, halauisin kuulla lisää susta! käyrkö siis mainitsemallasi yliopsiton salilla vai ihan jossain muualla? asut päätellen jnssä? mitä muuta teet? onko ulkonäkö sulle tärkeä?(ähpoistakaa tää mun komnetti jos tarpeen, rupesi kiuhumaan liikaa pässä:() anteeksi ei ollut tarkoitus tulla tänne pilaa tätä kommenttiboksii

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et todellakaan pilannut kommenttiboksia :)

      Mulla on liikkumisen suhteen sama, että tärkein on se ilo ja onni mitä siitä saa :)<3 Viis siitä reisilihaksen kasvusta tai juoksutuloksista, kunhan pääsen vaan liikkumaan ja nauttimaan siitä :)

      Blogimaailma valitettavasti on sellainen, että jollakulla on aina tarve päästä kertomaan jotain ilkeyksiä tai arvostelemaan toisten ulkonäköä. Sellaiset kommentoijat voisivat miettiä, että saako se bloggaaja hänen kommentistaan mitään tai saako itse kommentoija jättämästään kommentista yhtään mitään...

      Oikein hyvää joulua sinulle :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)