sunnuntai 11. tammikuuta 2015

En halunnut muuta kuin kaiken

Huh, Espoon reissusta selvitty! Tällaiset lyhyet viikonlopun reissut ei oo ihan mun juttu ja en kyllä mitenkään käsitä, että miten jaksoin ensimmäisenä opiskeluvuonna kävästä noilla viikonloppureissulla ainakin kerran kuussa kotikotona.  Pikareissulla kävin siis Apulannan Barona areenan keikan vuoksi. Koska kuulun Apulannan Salamoihin (joka on Street Team tyylinen joukko, eikä koostu Pelicansin cheerleadereista, niin kuin Kaikki yhdestä pahasta-kirjassa väitetään MURR!), sain ilosena yllätyksenä kutsuvieras lipun THE keikalle eli lauantain keikalle!


Lähdin viikonlopun viettoon siis perjantaina ja keikkapaikan ovet aukesivat lauantaina klo 18, niin mulla oli hyvin aikaa käydä lauantaina tekemässä viikon viimeinen treeni. Mun saliohjelma on periaatteessa kolmijakoinen, mutta voi halutessaan tehdä extratreenin, joka on koko kropan treeni.

Treeni näytti tältä:

-Jalkaprässi kapealla jalka-asennolla 2x10
-Alatalja leveä vastaote 2x10
-Penkki 5x5 (ei mene oikeasti ohjelmassa näin vaan käsipainoilla ja eri sarjamäärillä, mutta minä haluan tehdä näin)
-Pystypunnerrus tangolla 2x10
-Dippi 3xmax
-Vatsarutistus vinolla penkillä 2xmax
-Hoover 3xmax

Vähän pelotti, että lauantain ja tammikuun kunniaksi Fressillä on ihan hulluna porukkaa, mutta onneksi siellä mahtui hyvin treenaamaan. Ainoastaan penkin osalta jouduin liikejärjestystä vaihtamaan, mutta eipä se haitannut.


Mun mielestä tuo oli kyllä tosi hyvä treeni koko kropalle! Treeni sujui myös tosi hyvin, mutta vähän jäi korpeamaan, että en saanut tehtyä oikeita dippejä! Kun oletin, että saisin, koska viime keväänä kun Antin kanssa oltiin salilla, niin halusin testata dippien tekemistä ja onnistuin!  Alkuun koitin syyttää Fressin dippi härveliä, kun Viilingissä se härveli on sillain, että jalkakoroke on ylhäällä ja sitten vaan ”pudottaudutaan” tekemään dippejä, kun taas Fressin versiossa mun piti ponkaista ylös, että pääsin tekemään dippejä. Ekaksi meinasi kaatua koko härveli ja sitten tuntu, että multa pyörähtää olkapäät ympäri. No karu totuus oli vaan se, että en jaksanut tehdä itse yhtäkään. Kyllähän se kiukutti ja Antille siitä ulisin whatsupissa, mutta ei siihen auta muu kuin treeni!


Salin jälkeen käväisin kotona syömässä ja laittautumassa ja suuntasinkin sitten kohti Barona areenaa :) Rehellisesti sanottuna Joensuusta Espooseen lähtiessäni en ollut niin innoissani keikasta. Olin menossa sinne ilman kaveria ja pelkäsin, että en pääse kauhean eteen katsomaan, vaan joudun permannon takanurkkaan. Mutta kyllähän se fiilis nousi keikalle lähtiessä :) Barona areenalla pienen sekoilun jälkeen löysin oikean oven ja sain mun lipunkin! Permannolle päästessäni olin vähän ihmeissäni, että olikin niin paljon tilaa ja pääsin ihan eturivin tuntumaan.


Keikan alkamisen odottaminen meni yllättävän nopeasti ja ihan mieletön melkein 3 tunnin keikka pääsi alkamaan! Keikka oli ihan mielettömän upea ja oli ihan huippua olla todistamassa sitä spektaakkelia paikan päällä! Biisilista oli mun mielestä melkeinpä paras kaikista niistä Apulannan keikoista joissa oon käynyt. Oli vanhempaa matskua, uutta, hittejä ja ei niin hittejä ja mikä tärkeintä mulle merkityksellisiä biisejä <3 Lavalla nähtiin myös zombeja, tykkejä, pommeja, liekkejä, pienoislentokoneita ja kaikkea muuta jännää! Huippua oli myös se, että Tuukka Temonen oli soittamassa kahden biisin ajan. Mä en valitettavasti käynyt vielä keikoilla, kun Tuukka oli bändissä ja nyt pääsin näkemään herran mielettömän lavaenergian :)


Apulannan keikoilla on kyllä aina ollut todella hyvä fiilis ja mieletön energia. Tällä keikalla energia oli vaan jotain ihan käsittämätöntä ja kyllä itselläkin oli tunteet pinnassa. Kyllä pikkasen tuli roska silmään Maanantai-kappaleen aikana :')

Itse tutustuin Apulannan musiikkiin ollessani 10-vuotias, kun mun täti soitti omistamaltaan Apiksen levyltä Poistuisitko mun elämästäni-kappaleen. Se biisi räjäytti mun tajunnan ja se ilta ”rokattiinkin” sulkapallomailoja kitaroina käyttäen! Siitä lähtien Apulanta on ollut mun suosikki bändi ja varsinkin teini-iän ja koulukiusaamisen aikoina Apulannan musiikki oli mulle todella tärkeetä. Bändin musiikki on kulkenut mun mukana ahdistuksen hetkinä, erotilanteissa ja totta kai myös ihan ilon hetkinäkin. Apulannan kappaleissa on mulle ihan erityinen tunnelataus ja ei tosiaankaan yhdenkään muun bändin musiikki ole tuntunut yhtä henkilökohtaiselta kuin Apulannan musiikki. 

Keikoilla on kyllä käynyt ihan säälittävän vähän. Tää oli vasta mun 4 Apulannan keikka. Teininä en jotenkin uskaltautunut keikoille, kunnes joku kerta innostuin ja käytiinkin mun parhaan ystävän kanssa pari kertaa Nosturissa keikoilla ja kerran Apollossa. Joensuussa ollessa oon aina herännyt liian myöhään siihen, että hei voisin ostaa lipun ja keikka onkin ollut aikoja sitten loppuunmyyty. Mutta onneksi pääsin nyt Baronan THE keikalle ja eihän siitä voi kiittää kuin Apulannan jätkiä siitä, että meitä Apulannan Salamoitakin muistettiin (tai ehkä sitä henkilöä, joka koordinoi Apulanna Salamoiden juttuja).
 

Tänään sitten suuntasinkin takaisin kotiin, koska piti päästä kissoja hoitamaan. Mun bussisynkkaukset nyt ei oikein oo toimineet, koska eilen myöhästyin keikan jälkeen bussista, kun en meinannut löytää oikeaa pysäkkiä ja kännykästä loppui akkukin, mutta onneksi sain ystävälliseltä bussipysäkin ihmiseltä puhelimen lainaan ja sain soitettua äidin hakemaan mut (olin melko näky, kun meikit oli aivan räjähtäneet ja hiuksetkin ihan litimärät) ja tulihan siinä oltua melkein tunti ulkona siellä lumimyräkässä. Tänään sitten juna oli sen verran myöhässä, että bussi meni ja ei kyllä huvittanut odottaa tuntia tuolla pakkasessa bussia. Onneksi keskustassa pubit oli auki, niin menin odottamaan bussia Bar Playihin ja juomaan minttukaakaon :)

Heh, kotona innostuin vielä kynsiä näpertelemään. Ois ihan kiva jos noi blingblingit pysyis kauemmin kuin päivän.

Oliko joku teistä jommalla kummalla Barona keikalla tai kenties molemmissa? Onko teidän lukijoiden joukossa Apulanta-faneja?

  ps. Otsikon sanat ovat Apulannan Maanantai- kappaleesta

8 kommenttia:

  1. Kivalta vaikuttaa tuo keikka! :) Mäkin olisin tavallaan halunnut.. oon tykännyt Apulannasta kans ala-asteajoista lähtien, mutta oon vähän sellainen "vanhan apiksen" diggaaja enemmän, että uus matsku ei uppoa niin hyvin... Vähän on siis hiipunut tämä innostus, mutta aina välillä tulee kuunneltua silti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä uskon, että keikka olis ollut ihan mieletön kokemus jos on kuunnellut vähäänkään Apulantaa :)

      Musta on hauskaa ku ihmiset puhuu vanhasta ja uudesta Apulannasta, kun eihän ne Tonin sanoitukset tai sävellykset muutu basistin vaihtumisen myötä. Jos tarkkaan mietitään niin se oikea vanha Apulanta oli silloin, kun vielä Antti ja Mandy olivat bändissä. Menipäs tää nyt triviaaliksi ja saivarteluksi mun osalta :D
      Mutta siis itselle Eikä vielä ole edes ilta ja Kuutio oli vähän sellaisia, että niitä piti kuunnella paljon kauemmin, että sisäistin biisit. Kun taas "uusin" Kaikki kolmesta pahasta taas oli sellainen lätty, että siinä oli mulle fiilistelyn kautta paluu juurille :)

      Ja mä siis oon viime aikoina luukuttanut Haloo Helsinkiä, mutta kyllä se sydän aina sykkii Apulannalle :) Että ei oo tullut luukutettua niin paljoa kuin esim. teiniaikoina, tosin nyt kyllä taas ton keikan jälkeen :)

      Poista
  2. Hei voi höh, multa on mennyt näköjään postauksia ohi, kun blogger ei ole niistä ilmoittanut. No mut huomasinpas nyt lopulta!

    Apulanta on mullekin ollut sellainen tajunnan räjäyttävä bändi, tosin mä heräsin siihen vasta yläasteen ja lukion välisenä kesänä, kun radiossa soitettiin Hiekkaa. Apulanta oli pitkään se kaikkein tärkein bändi, ja vaikka uudempaa tuotantoa olen vähemmän aktiivisesti kuunnellut, aina säännöllisesti palaan vanhojen tuttujen biisien pariin. Niin moni biisi on niin tärkeä. Rupesi heti ostikkoa lukiessa Maanantai soimaan päässä... :) Baronan keikalle ois ollut hienoa päästä, noilla on kaikki keikat niin energisiä, että tuollainen spektaakkeli ois varmasti ollut kokemisen arvoinen. Oot tosiaan päässyt aika lähelle lavaa kuvien perusteella. :)

    Kerro, mikä on noiden pitkien kynsien salaisuus? :D Noin pitkiin saa kaikkia kivoja juttuja taiteiltua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis tää mun blogi on jotenkin rikki :( Ei päivitä kaikkia postauksia bloggerin lukulistalle. En tiiä yhtään missä on vika ja miten korjata :(

      Hiekka on kyllä ihan huippu biisi <3 Mä tykkään siitä tosi paljon :) Joo, ihme ja kumma pääsin tosi eteen! Siis oletin et eturivin paikat olisi heti vallattu, mut onnistuin saamaan hyvin paikan ja kävin välissä ostamassa vielä limpparia ja karkkia :D

      Ei oo kyllä mitään salaisuutta :'D Mulla kynnet on aina kasvaneet tosi hyvin! Toki ne välillä katkeilee mut en heti leikkaa niitä lyhyiksi jos pari kynttä katkeaa. Ehkä kärsivällistyys in se salaisuus ;)

      Poista
    2. Kärsivällisyys on varmaan tärkeä, ja on sulla varmasti myös syömispuoli kunnossa, kun kynnet noin hyvin kasvaa. :)

      Poista
    3. Ehkäpä :) Mulla on kyllä kynnet kasvaneet ihan aina tosi nopeasti ja eivät ole olleet herkkiä katkeilemaan.

      Poista
  3. Apulantafani ilmoittautuu ;)
    En ollut keikalla, mutta varmaan ihan sikasiisti oli.
    Mulla oli tässä aamussti myös pieni maraton blogisi kanssa, kun olin jäänyt jokusen postaauksen jälkeen, ehkä huomaat kommenttiboxeissa tämän maratonin :D

    http://outikarita.fitfashion.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee :)

      Oli kyllä ihan huikea keikka :)

      Blogi ei tosiaan kaikkia postauksia päivitä bloggerin lukulistalle :( Mut pienet blogimaratonit on välillä joskus ihan hauskoja ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)