lauantai 24. tammikuuta 2015

Mini mökkiloma

Päätin ottaa perjantaina pienen loman ötököistä, ehkä torstaina yhdestä näytepussista löytynyt sisilisko oikeutti siihen ;)  Oltiin muutenkin sovittu Antin kanssa, että tehdään pieni mökkireissu ja en halunnut juosta koko päivää pää kolmantena jalkana ja haluttiin ehtiä mökille ennen pimeää.
Aamulla kävin salilla heh joo, siihen oli aikaa tekemässä rinta-olkapää-ojentaja treenin.

Treeni oli tällainen:

-Vinopenkki kp 4x6
-Punnerrus 4xmax
-Ristitalja 4x6
-Pystysoutu kp 4x6
-Viparit sivuille taljassa 4x6
-Vipunostot taakse kp 4x6
-Ojentajapunnerrus taljassa pään yli 4x6


Rintatreeni on kyllä itsellä edelleen suosikkien joukossa :) Mä kyllä vaan tykkään treenata rintaa ja oon aina tykännytkin.  Vaikka en aattelekkaan, et haluan tosi treenatut rintalihakset niin tykkään treenata rintaa, koska tuntuma on yleensä tosi hyvä ja mun mielestä salipainot kehittyy aika hyvin mulla rintatreenissä. Perjantaina teinkin tota vinoapenkkiä 12.5 kilon käsipainoilla ja vikassa sarjassa jaksoin tehdä enemmän kuin 6 toistoa eli seuraavalle kerralle pitäisi lisätä painoa. Ainoa ongelma on vaan se, että seuraavat käsipainot on 15 kilon käsipainot! Tai on Viilingissä yksi 13 kilon käsipaino, mut se ei paljoa lohduta, kun tarkoitus olisi tehdä molemmilla käsillä samaa aikaa liikettä… En tiiä ees saanko niitä 15 kilon painoja nostettua ylös lähtöasentoon.  Pitää vaan toivo et saan tai sitten tehdä yksi käsi kerrallaan vinoapenkkiä. Vähän kyllä ihmetyttää, että eikö muka 11, 13 tai 14 kilon käsipainoja saa muka uusia salille? Tai siis 11 kilon käsipainoja kai on ollut joskus, mutta joku on ne rikkonut. Pitäisi vaan kysyä respasta!

Heh, itsestä tuntuu hassulta, että ojentaja-treeniin kuuluu vaan yksi liike, mutta toisaalta eipä se haittaakaan ;)  Tehdäänhän koko kroppa päivänä dippejä. Eikä tässä ohjelmassa painotetakkaan käsien treenaamiseen.


No, salitreenin ja tavaroiden pakkaamisen jälkeen suunnattiin nokka kohti mökkiä. Mökki oli sen verran lähellä, että pystyttiin tekemään yhden yön reissu.  Tarkoituksena oli rentoutua kaksistaan mökillä, ei todellakaan ollut mitään suuria suunnitelmia! Eikä mun mielestä sellaista aina tarvitsekkaan :)

Paistettiin takassa vaahtokarkkeja, saunottiin pitkään ja paistettiin nakkoja ja makkaraa. Okei, katsottiin me läppäriltä myös Salatut Elämät, kun mökillä ei ollut telkkaria ;) Ollaan niin tylsiä ja tavallisia suomalaisia että ;) Mutta ei sentään mennyt koko reissu siihen, että minä istun sohvalla möllöttämässä telkkaria, vaan vietettiin aikaa yhdessä <3




Oli kyllä tosi kiva tehdä tuollainen pieni reissu ja kissojakaan ei tarvinnut jättää pitkäksi aikaa hoitoon :) Olisi kyllä mukavaa, että Antin tai mun perheen mökki olisi noin lähellä, silloin voisin käydä mökkeilemässä useamminkin!  Mä en nykyään tykkää hirveästi matkustaa autolla, kun sitten pitää istua siinä paikallaan ja vessaankaan ei pääse helposti ja parhaimmillaan Jackson pitää yllä maukuoopperaa tai paskoo häkkiin. Autossa iskee aina ollaaaksperilläjo-fiilis jos matka kestää yli 2 tuntia! Ja sitten ku on pitkä matka ja unohdat jotain kotiin, niin sitten se on aika ikävää :( Joskus taas junalla matkustaessa 7 tunnin junamatka tuntuu menevän hujauksessa, jos oon katsonut jotain sarjaa tabletilta ja bloggaillut matkalla! Mitä mä teen sitten, kun valmistun ja junalla ei viitsi enää matkustaa, kun se on sitten törky kallista :'D

Oottekos mökkihöperöitä ;) Mä kyllä taidan viihtyä mökillä maksimissaan sen viikon ja sit haluan takaisin sivistyksen pariin :'D Tai jos vaikka jossain välissä käy jollain kaupungilla pyörähtämässä niin sitten jaksan varmasti olla pitempään :)

6 kommenttia:

  1. Tuli kauhea mökkeilyhimo just nyt! Siellä pääsee rentoutumaan ihan erilailla, varsinkin kun kotona riittää hässäkkää ja kiireitä. Vaikka ei siellä mökillä tosiaan kauaa viihdy, pitkä viikonloppu riittää hyvin.

    Ihanaa sunnuntaita Pialle! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on niin totta. Kotona tulee aina hösellettyä jotain, kun mökillä pääsee rentoutumaan. Ja oli muuten kivaa, kun oltiin kahdestaan mökillä :) Yleensä mökkeillään jomman kumman perheen kanssa, vaikka ei siinäkään mitään vikaa oo :)

      Ihanaa sunnuntaita sinulle Marissa <3

      Poista
  2. Mä luulen, että viihtyisin mökillä pitkiäkin aikoja, jos siellä toimisi netti ja järkevän matkan päässä olisi ruokakauppa - niin ja ehkä myös sali. :D En ole päässyt testaamaan mun mökkihöperyyttä kunnolla, kun ei ole ikinä ollut omaa mökkiä, mut satunnaiset mökkivierailut on olleet kyllä kivoja.

    Sun gradun aihe on hirmu mielenkiintoinen! Ei mitään paineita, mutta sitten kun saat gradun valmiiksi, mä mielelläni lukisin sen, jos se tulee nettiin luettavaksi. :) Oon opiskellut vähän aikaa kestävää kehitystä amk:ssa ja ihmisen toiminnan vaikutus ympäristöön kiinnostaa paljon. Jos olisin ne opinnot jatkanut loppuun asti, olisin tykännyt tehdä just jostain tuollaisesta opinnäytetyön, jos mahdollista. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Netti kyllä auttaa aika paljon mökkihöperyyden torjumiseen :D Itsellä maksimiaika taitaa olla se viikko, kun se jatkuva sama ympäristö alkaa kyllästyttää ja pahimmillaan lopulta sitten toiset ihmiset :'D
      Mutta samalla mökkiviikonloput on tosi ihania, kun pääsee pois arjen kiireestä <3

      Mä en taida tietää gradujen julkaisusta mitään, mutta voin ilmoittaa sitten jos ja kun se tulee nettiin. Kun teen yliopistolle niin ei siinä ole mitään yrityssalaisuuksia :D Heh mikä sattuma! Mä hain lukemaan kestävää kehitystä, mutta en päässyt :( Mun aivot löi ihan tyhjää pääsykokeen matikkaosuudessa. Mutta tosiaan ilmoittelen kun tiiän tosta mun gradun julkaisusta enemmän :) Munkin mielestä tuo hakkuiden ja ötököiden syy ja seuraussuhde on tosi mielenkiintoinen :)

      Poista
  3. Mä olen mökkeillyt nuorempana aina silloin tällöin, kavereiden perheen mukana. En kyllä ole mökki-ihminen ollenkaan :'D Koska mökkeily tarkoittaa mulle automaattisesti ulkovessaa, ei juoksevaa vettä ja peseytymistä vain saunan yhteydessä. Joko olen sen verran mukavuudenhaluinen että ainakin sisä/vesivessan haluan, tai sitten vaan sain tarpeekseni siitä että elämäni ensimmäiset 15vuotta kävin ulkosaunassa pesulla koska oli pakko (meillä ei ollut suihkua/pesutiloja talon sisällä ja itse asiassa sisävessakin ilmaantui vasta ensimmäisinä vuosinani). Saunominen ei kai tästä syystä ole mulle mikään mukava elämys vieläkään.

    Jos mä haluan mökkeillä, niin se on sitten luksusmökkeilyä kaikilla herkuilla jossain lomakeskuksessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä lopetin 15-vuotiaana perheen kanssa mökkeilyn, kun silloin sai jäädä kotiin. Oli teini-ikäselle mökillä käyminen ihan hirveen tylsää :'D Nykyään kyllä mökkeilen perheenkin kanssa ihan mielelläni :) Mutta edelleen jos joutuu kauemmin olemaan mökillä ni mä en kestä!!!

      Itse huomasin nyt, että itsestä on tullut ihan kermaperse mökkeilyn suhteen! Oon nykyään niin tottunut, että mökillä on sisävessa ja juokseva vesi, että kun tuolla oli ulkohuussi niin vessaan meneminen oli hirveen kynnyksen takana :'D

      Luksusmökkeily kyllä ois kans ihanaa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)