torstai 22. tammikuuta 2015

Viikon paras treeni!

Onpas pakkanen paukkunut viime päivinä! Vaikka monet nyt jauhaa sitä, että se pakkanen on vain pukeutumiskysymys, niin ei se ihan kaikessa niin ole. Vaikka puen ulos mennessä hulluna päälle, niin mieluummin olisi vähemmän pakkasta. Tuntuu, että pyöräiltyä tulee kuin hidastetussa filmissä. Paukkupakkasilla ei vaan pysty liikkumaan niin nopeasti. Tai no Lapin ihmisille nää pakkaset ei tunnu miltään! Tänään pyörämatka yliopistolta salille tuntui ihan loputtoman pitkältä ja liikuin kuin täi tervassa! Ja vaikka vaatetta oli tarpeeksi niin olin vielä lämmittelylaitteeseen siirtyessäni kohmeessa.


Salitreeneistä mun suosikiksi on nyt kyllä ehdottomasti noussut jalkatreeni. Itse oon kokenut jalkatreenien suhteen niin ylä- kuin alamäkiä. Pitkään jalkatreeni oli ehdottomasti mun suosikein treeni ja välillä totaalinen inhokki. Nyt se on taas noussut suosioon! Ehkä tässä nykysessä ohjelmassa on vaan niin paljon sellaisia kivoja liikkeitä ;) Ja tykkään kyllä tosi paljon keskittyä treenaamaan pelkästään jalkoja, ettei tarvitse soheltaa muita lihasryhmiä!

Tän päivän treeni näytti tältä:

-Leveä kyykky Smithissä 4x6
-Askelkyykky tangolla 4x6
-Jalkaprässi yhdellä jalalla 4x6
-Polven koukistus yhdellä jalalla 4x6
-Jalkojen loitonnuslaite 3x12
-Pohjenostot jalkaprässissä 5x6

 
Tällä nykysellä ohjelmalla oon saanut jalkatreeneissä tosi hyvän tuntuman pakaralihaksiin :) Toki jalkatreeni on ehkä enemmän niihin ja takareisiin keskittynyt, mutta yleensä mulla jalkatreenistä hittiä on ottaneet etureidet ja takareidet. Viimeisimpinä aikoina enemmänkin takareidet.
 Pakaralihaksiin tuntuman saaminen on ollut yleensä vähän hankalempaa.

 Tänään hankaluudesta ei ollut tietoakaan, kun tuntuma oli siellä missä piti! Ja oon kyllä nyt tykästynyt tuohon jalkojen loitonnuslaitteeseen, sillä saa kyllä oikeasti tosi hyvän tuntuman, kun ei heiluttele vaan. 

Tää onkin näitten viikkokiertojen viimeinen viikko ja ensi viikolla alkaa taas 15 toistojen viikko. Pääsee ainakin ottamaan enemmän optimaalisemmat painot, kun on kerran vetänyt nää 3 viikkoa läpi tätä ohjelmaa ja tietää sitten et missä liikkeissä täytyy lisätä painoja! 

Tuntuu muuten, että pakkanen oli tänään eksynyt salillekin, koska viime viikolla kun tein jalkatreenin Vesikon salilla, niin hikoilin kuin pieni possu ja tänään tuli vaan pikkuinen hiki :P

Mihin kategoriaan jalkatreeni teillä kuuluu? Suosikkiin vai inhokkiin? Ja hei kertokaapa suosikki jalkatreeni liikkeitänne tai voi kertoa myös mistä liikkeestä ette yhtään tykkää!

2 kommenttia:

  1. Toinen suosikki olkapäiden kanssa <3 Nam! (...ja sitten sitä kehitystäkin tännepäin, kiitos ;D)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli ennen olkapäätreeni ihan super suosikki, mut tässä nykysessä ohjelmassa se ei ookkaan mun mielestä niin kiva :'D Mut jalat rulaa! Hih, täälläkin toivotaan kehitystä, kun siellä salilla todellakin huhkitaan ;)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)