perjantai 2. tammikuuta 2015

Vuoden eka!

No vihdoin minäkin pääsin vuoden ekalle treenille! Vastahan tässä tämän vuoden toista päivää vietetään ;) Vuoden ekana treeninä tein salilla jalka-käsi treenin. Jos vuoden ensimmäinen treeni kertoo sen, että millainen treenivuosi tästä vuodesta tulee, niin voin todeta, että tän vuoden treeneistä tulee aika kovia :)  Luulot otettiin heti pois jo ekassa liikkeessä eli jalkaprässissä, vikassa sarjassa oli pakko auttaa käsillä, kun kelkka ei vain noussut ilman pakkotoistoja.


Salille tullessani vähän uumoilin, että onko salilla nyt hirveä tunku, kuten tammikuussa yleensä on ollut. En ollut salilla ruuhka-aikaan, mutta tähän aikaan vuodesta ruuhka-aika on melkein koko ajan. Salilla oli kuitenkin melkoisen vähän porukkaa ja ehkä uudet salittajat aloittavat treeninsä maanantaina, koska viikon alussa saattaa tuntua helpoimmalta aloittaa uudet jutut :)  Aikaisempina vuosina mua on ärsyttänyt salin ja jumppatuntien ruuhkat, mutta tänä vuonna oon ajatellut ottaa paremman asenteen! Ei se ole multa pois, jos joku innostuu aloittamaan liikkumisen uuden vuoden kunniaksi :) En toki tykkää treenata tungussa, mutta eiköhän se ruuhka tasoitu ja paremmalla asenteella voi välttää myös tungoksesta ärtymisen. Toivon vaan, että uudet treenarit veisivät painot paikalleen, koska viime tammikuussa salilla tuntui välillä olevan kunnon sekasotku!
 

Sainpa siis tehdä tänään treenin ihan rauhassa ja siinä järjestyksessä missä halusin. Jos muiden lihasryhmien kanssa ei viikon salitauko ole tuntunut missään, niin jalkojen kanssa se ainakin tuntui.  Jalat oli ihan hapoilla jo kahden liikkeen jälkeen ja tuntui, että olisin jo valmis lähtemään kotiin. Tietenkin tein treenin loppuun ;) Oli kyllä kiva saada hyvä tuntuma ja tuntui oikeasti, että treeni meni perille! Tosin pitkästä aikaa jalkoja tehdessä alko yököttämään ja mulle on välillä niin käynyt. Oon miettinyt et johtuuko se siitä, että on niin raskasta vai että juonko liikaa ja liian nopeasti vettä. Mulla on joskus jossain muun lihasryhmän treenissä yököttänyt ja se on mun mielestä johtunut juurikin veden juonnista. Tarkkaa syytä en kyllä osaa sanoa.

Ranskalaisen punnerruksen kanssa oon alkanut saamaan kunnon tuntuman ojentajiin :) Kyllä se on aikasemminkin tuntunut, mutta nyt tuntuu, että se tuntuma on juuri sellainen kuin pitääkin. 

Oon muuten jo aika kauan treenannut ilman salihanskoja! Mun salihanskoissa on isot reiät, eikä niistä oo oikein enää mitään hyötyä. Kun en heti ostanut uusia hanskoja, niin sitten hanskojen osto jäi, kun tuntui ettei niitä edes tarvitse. Ja en kyllä koe edes niitä tarvitsevani. Kyllä joissain liikkeissä ihossa tuntuu, mutta kyllä siihen tottuu :)

Mikä oli teidän tämän vuoden eka treeni? Miten suhtaudutte salille ja jumppiin tuleviin uuden vuoden lupaajiin?

6 kommenttia:

  1. Mäkin luulen, että uudet liikkujat löytää tiensä salille vasta maanantaina. Nyt kun sanon näin, sali on tietysti ihan pullollaan porukkaa, kun tänään illemmalla sinne menen. :D Vähän etukäteen ahdistaa se ruuhka, mutta eiköhän sinne sekaan taas mahdu ja pitää vaan olla malttavaisella mielellä liikkeellä. Se on vaan niin kivaa, kun saa rauhassa treenata salilla...

    Ilman salihanskoja treenaamiseen varmaan tottuu aika nopeesti. Oliko niistä hanskoista sun mielestä apua joissain liikkeissä vaikka otteen pidon kannalta? Kyselen, koska mulla ei oo ikinä ollut hanskoja, enkä siis tiedä, millaista niiden kanssa on treenata.

    Niin joo ja eiks ookin huippu liike ojentajille tuo ranskalainen punnerrus! :) Mullakin kesti vähän aikaa löytää siinä se tuntuma, mutta nykyään se on mun lemppari ojentajille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin epäilen samaa :) Viimeistään ensi viikolla, kun tällä viikolla on loppiainen :D Tänään ei ainakaan ollut ruuhkaa, mut olin kyllä aamupäivästä salilla :) Pitää nyt vaan olla meillä malttia tai sitten koittaa treenata siihen aikaan ettei oo ruuhkaa :)

      Mä oon kuullut, että salihanskat häiritsee pitoa. Ite oon huomannut vaan sen, että jos on hirveen hikiset kädet ja ei oo salihanskoja niin tanko lipsuu käsistä.

      On kyllä huippu liike, kun sen tuntuman löytää :) Mullakin on ollut hakemista ton tuntuman kanssa, mut kun kokeilee niin kyllä se löytyy :)

      Poista
    2. Ai jopa niin päin, että hanskat häiritsee pitoa... Hassua, mä luulin, että se olisi toisin päin! Hikisistä käsistä tanko lipsuu, mutta siihen auttaa onneksi edullinen ratkaisu eli magnesium, jos sen käyttö ei vaan ole salilla kielletty. :) Sitä saa ihan parilla-kolmella eurolla ostettua palan. Mulla kulkee muovisessa pakasterasiassa mukana salikassissa.

      Poista
    3. En kyllä itse oo 100% varma tuosta, mutta niin mulle on sanottu :D Meidän salilla onneks saa käyttää magnesiumia :) Pitäis kyllä sitä ostaa sitten ku on ohjelma, jossa on maastavetoja tms :)

      Poista
  2. Meitinkin eka treeni oli tosiaan se jalkatreeni, niinkuin jo tiesitkin :D
    Onko tästä vuodesta tulossa siis belfievuosi kun sillä aloitettiin :P

    http://outikarita.fitfashion.fi

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)