torstai 26. maaliskuuta 2015

Pientä edistystä tauosta huolimatta

Mun viime tankotanssitunnista on yli kuukausi aikaa. Ilmottautumisessa olin liian hidas, enkä tunneille ole mahtunut. En ole myöskään viitsinyt harrastaa sitä kyttäystä, että onko samana päivänä peruutuspaikkoja, kun oon päättänyt sitten tehdä jonkun muun treenin sinä päivänä, kun en ole tunnille mahtunut.

Vähän kyllä siis taas jännitti tunnille mennessä :P Mietin sitä, että mitä jos muut on päässeet tosi monelle tunnille ja sitten sen takia osaavat vaikka kuinka paljon ja tunnilla sitten tehdään vaikka kuinka vaikeita juttuja. Toisaalta tiesin, että ohjaaja kyllä ottaa kaikkien tasot huomioon tai ainakin viime tunnilla otti. 

Siellä minä olin!
Pelkäsin etten osaa edes sitä perus pyörähdystä, mutta kun aloitettiin palomiehellä, niin se luonnistui ihan hyvin. Osasin myös pyöriä ihan alas asti. Kovin sulokkaalta se ei vieläkään näyttänyt, mutta luonnistui kuitenkin ;) Tehtiin tunnilla myös aurinkoa ja helinää. Auringossa onnistuin mielestäni paremmin kuin viime kerralla tai sain jalat ainakin suoraksi, kun jalat oli eteenpäin ojennettuna. 

Viime tunnillahan rusautin mun vasemman vammaranteen lopputunnista ja nyt onnistuin siinä sitten ihan jo alkutunnista. Pelästyin sitä taas aika paljon, mutta onneksi se ei kuitenkaan sattunut ja onnistuin jatkamaan tuntia. Rusahtaminen johtuu yksinkertaisesti siitä, että oon menossa silloin jotenkin väärällä tyylillä pyörähdykseen ja kun tuo ranne on vammaillut sen sijoiltaan menon jälkeen, niin se ei oikein anna mitään anteeksi. 


Tunnilla kokeiltiin myös kyynerpää ja päälläseisontaa tankoa vasten ja en kyllä siitä tykännyt ollenkaan. A) en todellakaan onnistunut ponkasemaan siten, että saan jalat ilmaan ja b) eikä uskallus riittänyt siihen yhtään. Oon kerran astangassa lentänyt mukkelismakkelis päälläseisonta harjoituksessa ja sen jälkeen päälläseisonnat ja vastaavat on vähän hirvittäneet mua. Toki olisin voinut pyytää ohjaajaa nostamaan mun jalat ylös, mutta koko liike vähän hirvitti, niin en viitsinyt. 

Kokeiltiin taas tangolla istumista ja viimeksi en kyllä onnistunut siinä. Nyt tangolle kiipeäminen oli paljon helpompaa ja onnistuin istumisessa :D Viimeksi, mulla oli ongelmana, että en saanut kiivettyä tarpeeksi ylös ja en saanut jalkoja kunnolla ristiin. Onnistuin  nyt istumaan vielä Peter Pan istunnassakin. Tangolla istuminen sattui muuten aivan helvetisti ja sisäreidet kyllä paloi siinä aika lahjakkaasti. Lähdettiin istunnasta tekemään lankkua ja se tuntui älyttömän vaikealta. Lopuksi taisin juuri ja juuri onnistua siinä, tai no ainakin sinne suuntaan. Tangolla seisomisesta mulla ei tullut yhtään mitään, eikä siihen auttanut se, että olin polttanut sisäreidet jo istuessa.



Tangolla istumisesta tuli kyllä huippu hyvä fiilis ja hihkaisin siitä ohjaajallekin, että nyt onnistuin vaikka en viimeksi onnistunut :D  Olin kuin innostunut pikku lapsi ;) Tunnilla kokeiltiin myös inverttiä ja ohjaaja totesi ettei se ole mikään ekojen tuntien homma, mutta kokeillaan sitä kuitenkin. Se oli älyttömän haastavaa, mutta mielenkiintoista. Sain kerran jalat nostettua tangolle, mutta mun pää ei ollutkaan alaspäin vaan sillain vaakatasossa eli ei mennyt kuin Strömsössä.
Paras fiilis mun mielestä tangolla on se, kun pyörähtelee aina suuntaa vaihdellen ja oli ihan huippua tehdä viuhkaa sillä tyylillä :D

Tykkäsin kyllä taas ihan älyttömästi ja koitan kyllä taas päästä uudestaan tankoilemaan. Ranteen temppuilu ärsyttää, mutta pitää keskittyä vaan entistä enemmän tekniikkaan.  Ensi viikolla aattelin kytätä keskiviikkona peruutuspaikkoja, niitä on nimittäin ollut viime kertoina jonkin verran, kun olen jälkeenpäin katsonut. Eilen meitä oli tunnille vain 7 eikä 10.  Ymmärrän kyllä, että jos tulee kipeäksi, niin tunnille meno on kyllä silloin peruutettava, mutta sellaiset ”nyt ei huvita” peruuttamiset samana päivänä tankotanssin suhteen on perseestä! Tunneille, kun on hirveä tunku ja kaikilla ei ole aikaa jatkuvasti kytätä peruutuspaikkoja, niin onhan se ärsyttävää, kun jonkun laiskuuden vuoksi jää sitten muilta tankoilumahdollisuus käyttämättä. Oon vaan kiinnittänyt huomiota, että useammalla tunnilla on yhtäkkiä sitten vähemmän kuin 10 osallistujaa ja edellisenä iltana tunti ollut vielä täynnä.  Ajatelkaa siis myös muita ihmiset hyvät!


Onko teillä jokin liike, jota hirvittää liikkuessa tehdä? 

2 kommenttia:

  1. Hitsiläinen pakko käyä ite joskus uudestaan tankoilemassa,salitreeni nyt on jotenki nii mälsää :/. Pitää tutkailla netistä miten tollasia kurssei ois vaikka keväällä :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ehdottomasti :) Tankotanssi on kyllä huippu kivaa ja pienestäkin kehityksestä innostuu hirmusesti! Mä oon todennäköisesti syksyllä menossa intenssiivi kurssille et jos sua sillon kans tankoilu kiinnostaa ni lähe ihmeessä mukaan, ku kiva tuolla ois myös kaverin kanssa käydä :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)