tiistai 17. maaliskuuta 2015

Puhelu mummolle

Apua, nyt taitaa olla mielikuvitus loppunut otsikoiden suhteen, mutta toisaalta tuo puhelu muuttikin mun aamun ja koko päivän paremmaksi. Eli siis liittyy kyllä postaukseen ;)

Oon perjantaina lähdössä sukuloimaan Poriin, koska en ole nähnyt sukulaisiani yli vuoteen. Tai no tätiä olen kyllä tavannut, kun hän on meillä kotikotona käynyt, mutta muita en oo. Espoossa vielä asuessani mulla oli tapana säännöllisesti käydä Satakunnassa sukuloimassa. Ei nyt hullun usein, mutta kuitenkin silloin tällöin. Varsinkin lapsena tuli vietettyä tosi paljon aikaa mummolassa, varsinkin kesälomilla, kun äiti oli töissä. Satakunta on siis mulle aika merkityksellinen sen suhteen, että mulle tärkeitä sukulaisia asuu siellä ja oon viettänyt siellä paljon aikaa :) Hain jopa Poriin opiskelemaan sosionomiksi, mutta töppäsin yksilöhaastattelussa, kun selittelin jostain ihme metsässä kävelemisestä :'D  Ei musta tullut siis porilaista, mutta melkein porilainen kuitenkin ;)



Matka Joensuusta Poriin junalla on aika tuskien taival. Matkalla on mun makuun liian monta vaihtoa ja paljon tulee matkustusta pikajunilla. Lisäksi vaihtoyhteyksiä joutuu parhaimmillaan odottamaan tolkuttoman kauan, kuten itseä odottaa Tampereella lähes 2 tunnin junan vaihto. Ja matkaan menee keposesti yli 8 tuntia. Vaikka Poriin menoa olen innolla odottanut, niin silti junamatka ei ole kauheasti iloa herättänyt. Soittelin tänään sitten mummolle kertoakseni, että oon tulossa sitten viikonloppuna käymään. Siinä kuulumisia vaihdellessa tuli mieleen kuinka mukavaa on kyllä päästä mummoa ja muita sukulaisia näkemään. Kuinka me kaikki kälätetään kovaan ääneen ja kaikilla on yhtä laadukas huumorintaju. Sukulaisten seurassa on kyllä aina sellanen olo, että kuulun joukkoon :) <3

Aamu oli alkanut mulla vähän väärällä jalalla, jostain syystä oli unien jälkeen surullinen mieli ja perjantain tuleva tentti harmitti. Mutta eipä kuulkaas puhelun jälkeen enää harmittanut :) Junamatkakaan ei tuntunut niin kamalalle ajatukselle, kun ajattelin mitä kaikkea kivaa odottaa määränpäässä! 


 

Hyvillä mielin jaksoin sitten innostua gradun näpyttelystäkin. Ennen salille lähtöä lähdin vielä käyttämään Jacksonia ulkona, koska mun mielestä on mukavaa käyttää kissoja auringon paisteessa ulkona. Korppu pääsi illemmasta ulkoilemaan. Oon nyt aika pitkän aikaa ulkoiluttanut kissoja erikseen, kun se on vaan niin paljon helpompaa. Ei tarvitse pohtia, että kumman kissan haluamaan suuntaan mennään ja voi keskittyä yhteen kissaan kerrallaan. Talven aikaan kissat eivät edes kauhean kauaa ole halunneet olla ulkona. Nyt kun kevät lähestyy ja kesä sen myötä, niin toki ulkoilureissut pitenee ja kiireisimpinä päivinä tulee käytettyä kissoja yhtä aikaa ulkona. Enemmänhän mä oon niitä samaan aikaan ulkoiluttanut kuin tällain erikseen :) Eli tutumpaa myös kissoille niin. Joskushan toinen jää sisälle huutamaan, kun toinen on ulkoilemassa.



Porin reissun vuoksi treeniaikataulut on tällä viikolla aika tiukat, sillä mulla ei oo ainakaan tarkoituksena käydä salilla Porissa. En oo mitään treenipaikkoja selvitellyt ja kun K-kuntokeskus hommeli loppui niin ilmaiseksi ei pääse vierailupassilla enää treenaamaankaan.  Se tarkoittaa siis tuplatreenien tekemistä mulla. Ei nyt mitään kovin raskaita, vaan sitä että esim. tänään flow-jooga päivänä kävin myös salilla. 

Päätin tehdä treenin taas Areenan salilla, koska flow-jooga paikka on kätevästi salin yläpuolella. Oon nyt aika usein käynyt tuolla Areenalla treenaamassa, jos oon ollut yliopistolla. Silloin pääsen päivällä treenaamaan eikä tarvitse sitten iltapäivästä tai illasta mennä Viilinkiin. Lähdin vähän liian myöhään salille, joten treeni oli tehtävä aika ripeään tahtiin, että ehtisin tunnille ajoissa. Salilla oli taas aika mukavasti porukkaa, mutta onneksi sinne mahtui hyvin joukkoon.

Treeni alkoi smihtissä kyykkäämisellä ja ai vitsit ku mua niin sanotusti nolottaa mennä kyykkäämään toisen kyykkääjän eteen. Areenalla kyykkyräkki on smithin takana ja sen takia mua vähän nolotti, kun menin sitten sen kyykkääjän peilin eteen. Toki koitin vähän kattoa, että pidin sarjataukoa, kun toinen teki omaa sarjaansa, mutta kiireen vuoksi ei mulla ollut aina aikaa odottaa toista.  

Jos viime viikolla ei meinannut jalkatreenissä hiota yhtään, niin tänään jo askelkyykyissä hikoilin ihan julmetusti. Kunnon hikipossu .D Aikataulusyistä jätin pohkeiden treenaamisen pois, teen sen vaikka huomenna. Muut liikkeet ehdin onneksi tehdä ja reiden loitontajaa käyttäessäni katselinkin, kun muut joogaajat alkoivat siirtymään tatamille.

 Tuntuu muuten tuolla Areenalla jotenkin härskiltä tehdä sitä reidenloitonnusta, kun se on juoksuradan varressa se laite ja siinä haarat aukee sillain tosi näkyvästi tai siis en osaa selittää, mut mitä oon noita eri loitontajia kokeillut niin toisissa se ei tunnu niin härskille. Heh. Sen verran reippaat loitonnussarjat tein, että sarjatauolla oli pidettävä tuesta kiinni, kun pakaroita poltteli niin kamalasti. 

Sain treenin tehtyä juurikin alle tuntiin ja ehdin joogatunnille ajoissa. Pirun sheikkeri alkoi sitten temppuilla ja mun huomaamattomasta palkkarin ravistelusta ja juomisesta ei meinannut tulla mitään, kun palkkaria lensi ravistellessa sinne tänne! Raivostuttavaa. Jalat oli kyllä aika puhki jalkatreenin jäljiltä ja varsinkin kun tehtiin kyykkyjä ja pari kertaa pitoja, niin mietin pari kertaa et kohta luovutan. Onneksi koko tunti ei kuitenkaan ollut kauhean jalkapainoitteinen kuin joskus :D
Mun mielestä kyllä tällaiset kevyemmät tuplatreenit on välillä kivoja, ainakin ajatukset on parin tunnin ajan pelkästään treenaamisessa ja on levollinen olo treenien jälkeen, kun on saanut mielenkin puhdistettua :)

Mutta nyt jatkan alotan tän meidän miniminimökkiloman, kun tuntiin Antin kanssa tänne saunomaan ja yöpymään.
 
Asuuko teillä sukulaiset kaukana? Sukuloitteko usein? Jos teillä on vinkkejä junamatkan kestämiseen, niin antaa kuulua :D Tällä hetkellä mulla on 2 tunnin ajaksi ohjelmien katsomista tabletilta, mutta se on aika vähän. Nukkuminenkin on aika hyvä vaihtoehto, mutta pelkään nukkuvani aseman ohi! Eväsehdotuksia otetaan myös vastaan!

2 kommenttia:

  1. Tein kerran jalkapunttia ennen balancea, siis lyhyen mutta napakan treenin, ja mun jalat oli niin väsyneet, ettei balancesta meinannut tulla mitään :O Eli jatkossa en kyllä yhdistä punttia balanceen, kun menee balacen nautinto pois.. kevyt lenkki ja balance/jooga on sit parempi yhdistelmä :)

    Kivaa viikonloppua sukulaisten luona! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans käynyt balancessa jalkatreenin jälkeen ja jalkojen voima ei todellakaan oo silloin kivaa :'D Pahin muisto mulla on ku on rintalihakset ollut aivan tajuttoman jumissa (en muista olinko tehnyt rintatreenin ennen balancea vai edellisenä päivänä) ja alkulämmittely jo oli ihan hirveää, kun rintalihaksiin koski ihan kamalasti :s

      Kiitos Hanna :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)