maanantai 13. huhtikuuta 2015

Huiput omat treenit!

Päätin nyt siis lopettaa bunkkeritreenien tekemisen ja siirtyä tekemään itse suunniteltua saliohjelmaa. Ihan sen takia, että treenien rytmittäminen tuntuu paljon helpommalta ja voin tehdä salitreenejä ihan omaan tyyliin. Aika pitkään oon tehnyt bunkkeritreenejä ja ne on olleet huippuja, mutta nyt haluun tehdä paluun juurille! Tein itselleni siis 3-jakoisen saliohjelman, jota pyrin tekemään 4 kertaa viikossa. Eli aina jotkut lihasryhmät tehdään 2 kertaa viikossa. Mutta jos ehdin tekemään 4 treenin sijasta vain 3, niin sitten ehdin.


Tietenkään kehittymisen kannalta itse keksitty saliohjelma ei ehkä ole optimaalinen, mutta kyllä mä ennenkin sillä kehityin. Toki olin silloin aloittelija ja olisin kehittynyt vaikka olisin hinkannut liikkeitä parin kilon painoilla. Toisaalta taas salitreenaaminen ei ole rakettitiedettä, että kyllä sitä voi treenata salilla ilman ammattilaisen tekemää ohjelmaa.  Eikä mun itse keksimät treenit oo mitään hällä väliä, sinne tänne vain, noin ja näin treenaten. Toki ne ei oo superammattilaisen ohjelmia myöskään. Suurimpana ongelmana taitaa olla se, että joihinkin treeneihin oon ympännyt liikaa liikkeitä, kun haluan päästä tekemään mun suosikki liikkeitä pitkästä aikaa.


Viime viikolla kävinkin koko ohjelman läpi ja tykkäsin kyllä :) Eilinen selkätreenit oli ihan älyttömän mahtava ja mun teki mieli pomppia ilosta selänojennuksen sarjatauoilla, koska selässä oli sellainen fiilis et se vois räjähtää. Just ku oltiin puhuttu tyttöjen kanssa siitä, että selkätreeneissä on välillä vaikea saada tuntumaan niin eilen se tuntuma oli ihan älytön! 

Tän viikon aloitin rinta-olkapäätreenillä, joten ne tulee sitten treenattua tällä viikolla sen 2 kertaa.

Treeni näytti tältä:

-Penkki 2x10 4x5 1x1
-Vinopenkki kp 2x8 1x6 1x3
-Chest press 2x10 1x13
-Ristikkäistalja ala 2x12 1x10
-Pystypunnerrus istuen kp 3x8 1x7
-Pystysoutu kahvakuulalla 1x15 1x11
Superssarja
-Etuviparit yhdellä kädellä kp 3x12
-Sivuviparit kp 2x10 1x12

-Takaolkapäät laitteessa 3x10 1x12

2013 ja nyt

Tuo ristikkäistalja alakautta rinnalle oli sellainen liike, jota oon aina ennen inhonnut. Yhtenä syynä oli se, että jopa taljan pienimmät painot tuntuivat liian raskaille. Nyt kuitenkin suunnitellessani rintatreeniä, Antti ehdotti mua ottamaan tuon liikkeen käyttöön ja pienen mutinan saattelemana päätin laittaa sen osaksi mun treeniä. Olin tosi skeptinen koko liikkeen suhteen, mutta nyt se toimiikin paljon paremmin kuin ennen! Pystypunnerrus istuen ei oo kanskaan kuulunut mun suosikkiliikkeisiin, mutta kun en oo sitä pitkään aikaan tehnyt, niin teki alkaa mieli tehdä sitä ja kyllä tykkään :)

Pystysoudun olisin mieluusti jättänyt kokonaan  pois, koska en tykkää yhtään koko liikkeestä! Mutta päätinkin kokeilla sitä kahvakuulalla ja tuntuu nyt toimivan paremmin kuin käsipainoilla tehtynä. Takaolkapäitä en oo koskaan ennen aiemmin tehnyt laitteessa (chest pressissä) ja kun sitä kokeili, niin tuntuma oli kyllä älyttömän hyvä. Nyt ei tule treenattua takaolkapäitä pohtien, että meneeköhän perille. 

Ja heh, oli pakko tsekata omien kuvien joukosta vertailukuvat olkapäiden osalta, kun huomasin että olkapääkuvia on useampi. Ja onhan siinä kyllä ero :) Toki kädet on hieman eri asennoissa, mutta silti! Ja siis molemmat kuvat on olkapäätreenin jälkeen ja tuossa kesän 2013 kuvassa ihmettelin et miten olkapäihin voi muka saada pumpin. Sillon oli vielä vähän hakemista joissain asioissa :'D Tai sitten vaan pullistelussa ;)



Tähän loppuun muuten on pakko mainostaa mun ja ystäväni kirpparipaikkaa Joen jättikirppiksellä! 

Eli kaikki joensuulaiset sinne vaan shoppailemaan paikalle 196! Löytyy mekkoja, toppeja, takkeja, kenkiä ja vaikka mitä! Kokoja löytyy XS:stä L:ään. Ja hinnat ei tosiaankaan päätä huimaa :)

Itse kävin tänään meidän myyntipaikkaa siistimässä ja viemässä  lisää vaatteita myyntiin. Ainakin jotkut olivat paikkoja penkoneet. Olin ennakoinut, että mun hyväkuntoiset Niken kengät ostettaisiin aika pian ja niinhän ne oli jo lähteneet jonkun matkaan. Enkä yhtään ihmettele, sillä 5 eurolla ei mistä tahansa niin hyväkuntoisia kenkiä löydä! Olivat mulle liian pienet, joten aika jo niistä oli luopua.  Myös mun entiset suosikki shortsit olivat näemmä löytäneet uuden kodin. Toivon, että ne on jollekin yhtä rakkaat kuin mulle olivat aikoinaan :) <3

Hhahha, voiko vaatteisiin kiintyä ;)
 
Vaatteiden myynti kirpparilla on kyllä huisin jännää, kun mietti että meneekö vaatteet kaupaksi vai eivät. Tekee mieli suunnilleen mennä markkinoimaan niitä vaatteita sinne muttei nyt sentään itsepalvelukirppiksellä :D Keskiviikkona käyn taas syynäämässä, että mitä on mennyt kaupaksi ja toivottavasti vien myös vikat myytävät vaatteet ettei jostain kaapin perukoilta löydy lisää myöhemmin.

Suunnitteletteko itse yleensä salitreeninne vai tekeekö joku ammattilainen teille teidän ohjelmat? Jakaako joku tätä mun kirppispaikan jännäilyä :D

2 kommenttia:

  1. Kivasti on tullut olkapäihin pyöreyttä, sen näkee kuvista ihan käsien asennosta huolimatta. :) Ja ihana toi kirppiskuva. :D Kirppiksillä on kiva kierrellä katsomassa ja ostamassa, mutta se myymään meneminen aina jotenkin lykkääntyy...

    Mäkin teen nyt uutena liikkeenä takaolkapäitä laitteessa. Se tuntuu! Miksen oo aikaisemmin kokeillut... Ehkä siksi, että nyt on eri ihmisen tekemä ohjelma. Oon saanut ohjelmia salin henkilökunnalta ja yhden bodausohjelman tein ite viime kesänä, eikä se nyt ehkä kauhean huono sekään ollut. Voimaohjelman sain salin henkilökunnan kautta mutta se ei ole heidän tekemänsä. Voimatreeniä en osaisi ite ohjelmoidakaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :) Jep! Ei voi ihan omastakaan mielestä syyttää käsien asentoa erosta. Varsinkin kun muistan tuon 2013 kuvan oton tilanteen, kun en saanut olkapäitä näyttämään millään pyöreiltä :'D

      Voin sanoa, että kirppiksellä vaatteiden myyminen on aikaa vievää vaikka myykin vaan itsepalvelukirppiksellä :'D Voi jestas mikä aika siinä vaatteiden kuntoon laittamisessa ja hinnoittelussa meni! Ja sitten tietenkin kun käy viikon aikana tarkistamassa myyntipisteen kuntoa ja yrittää katsoa, että mitkä vaatteet on ostettu!

      Joo, siis mäkään en oo tota ennen kokeillut vaikka oon kyllä nähnyt kavereiden tekevän laitteessa takaolkapäitä :'D Itse en kyllä myöäskään itse tekisi voimaohjelmaa, kun en todellakaan osaisi!

      Poista

Kiitos kommentistasi :)