sunnuntai 17. toukokuuta 2015

Kesäkoti

Huh! Nyt on muutosta selvitty, joten ehtii tässä postaillakin :) Perjantai oli viimeinen päivä Joensuussa ennen muuttoa ja oli kuulkaas melko haikeat fiilikset. Salilla mietin, et tää on nyt mun viimeinen salitreeni Viilingissä tältä kesältä. Ruokakaupassa mietin, että mulla tulee ikävä kivoja kassatyöntekijöitä ja joen rantaa pitkin pyöräillessäni mietin, etten näe sitäkään kesällä!

Ja aivan pakko oli myös tehdä tarvittavat ostokset juuri perjantaina ennen muuttoa, koska Kouvolassa vaatekaupoille on pitempi matka kuin Joensuussa ;) Olin menossa ostamaan uuden bikinien alaosan, kun kaupassa törmäsin siihen maximekkoon, jonka olisin viime kesänä halunnut ostaa, mutta se oli sitten loppunutkin. Jouduin taas syömään sanani vaatekappaleen kohdalla, koska olen aiemmin marmattanut, että maximekot on mun mielestä kauheen näköisiä ja nyt oon ihan onnessani tästä mun omasta maximekosta! Helma ei onneksi laahaa maata, joten sen pysyy puhtaana. Antille tuli mun mekosta mieleen hautajaiset, kummitus ja mörkö :'D Että juu kiva!


Muutto sujui aika kivuttomasti loppujen lopuksi :) Saatiin onneksi pesukoneen kantoapua, joten sen kanssa ei jouduttu myöskään tuskailemaan.  Peräkärryn pakkaaminen tuntui loputtomalta suolta, kun piti rampata rappusia ylös ja alas ja pelata tetristä tavaroiden kanssa. Historiallisinta on kuitenkin se, että mä en suuttunut muuton aikana kertaakaan :D Yleensä mua alkaa jossain vaiheessa kiukuttaa ja väsyttää ja sit saattaa mennä hermo, kun vihaan muuttamista. Nyt osasin suhtautua tähän tarpeeksi rennosti ja muistaa, että samassa veneessä ollaan. 

Pitkästä ajomatkasta huolimatta kissojen suhteen ajomatka meni tosi hyvin! Olin keskiviikosta lähtien syöttänyt molemmille Serene umia ja en sitten antanut lauantai-aamuna niille aamupalaa, koska varsinkin Jackson saattaa kakata, pissiä tai oksentaa autossa. Eikä mitään ikävää tullut kummastakaan kissasta ulos ja olivat suht hiljaakin automatkalla eli serene um toimi tällä kertaa loistavasti eli onnistuin varmaan kerrankin antamaan tarpeeksi pitkän kuurin :)

Perillä ollessa molemmat kissa olivat vähän wtf ja Jackson huusikin ihmeissään, kun suljettiin ne keittiöön tavaroiden kantamisen ajaksi. Olivat muutenkin loppupäivän vähän hämillään, mutta tänään ovat selvästi jo vähän edes kotiutuneet. Jackson rukka onnistui eilen jättämään häntänsä keittiönkaapin väliin, kun se sinne punkesi itsensä :( Olin juuri menossa sanomaan, että älä mene sinne, kun se kiljasikin kovasti hännän jäädessä väliin :( Onneksi tänään hännässä ei tuntunut turvotusta, joten säikähdyksellä selvittiin. Tänään Jackson sitten onnistui laittamaan radion täysille, kun meni kikkailemaan sen päälle ja Jäke säikähti sitä sitten kunnolla :'D

Siis mikä muutto?????



Siis jätittekste meidät tänne?




Kissojen kanssa ollaan ulkoiltu näinä parina päivänä ja täällä on onneksi hyvät ”maastot” kissoja ulkoiluttaa. Totesin Antille, että täällä tuskin vapaana kulkee kissoja ja eiköhän me aamulla sitten nähty itsekseen kuljeksiva kissa pihalla. Toivottavasti ei törmätä siihen, kun ollaan kaikki kolme ulkoilemassa, kun silloin Jäkelle ja Korpulle tulee yleensä keskenään kinaa. Muuten mua ei vapaana kulkevat kissat haittaa, kivaahan niitä on silitellä jos huomiota tulevat kerjäämään.

Meillä on siis oikein mukava 39 neliön asunto täällä :) Omasta mielestä tilaa on melko ruhtinaallisesti ja kissoillakin on tilaa temmeltää.  Mun eka asunto Joensuussa oli noin 27 neliötä ja kissojen kanssa hyvin pärjätttiin siellä, joten tää tuntuu aika lukaalilta yksiöksi :)

Antin tänään lähdettyä kävin tutustumassa juosten maisemiin. Itselleni sopivaa lenkkireittiä en valitettavasti löytänyt, mutta tutustuinpa ainakin paikkoihin. Haluaisin siis löytää jonkun pehmeämmän alustan kuin asfaltin, koska ei mun jalat kestä jatkuvaa asfaltin paukuttamista. Pitää varmaan netistä koittaa etsiskellä lenkkeilyreittejä. Ruokakaupat täällä on mukavan matkan päässä ja löysin myös juna-aseman, josta sitten pääsee Kouvolan keskustaan. Hyvä meillä on siis täällä olla ja isolle kirkolle pääsee helposti jos haluaa päästä kaupunkiin ;)

On muuten niin hauskaa huomata, kuinka oma asenne on muuttunut juoksun suhteen niin paljon. Ennen olin just sillein et pitää juosta se tietty matka ja pitää pyrkiä juoksemaan koko lenkki. Eli ei pysähdyksiä ja sen sellaisia. Nyt pysähtelin katselemaan maisemia ja kävelin välillä sopivaa reittiä ihmetellessäni ja oikeasti nautin paljon :) Kyllä se juoksukesäkin tästä lähtee ja mulla on onneksi pitkiksille lenkkikavereitakin valmiina :)
 



Tajusin muuten kaupassa, että mä en ole enää Pohjois- enkä Etelä-Karjalassa vaan oon Kymenlaaksossa! Millasia ne ihmiset on täällä päin :'D No eiköhän se selviä tässä kesän aikana ;)

Mukavaa ensi viikkoa kaikille :)

4 kommenttia:

  1. Hienoa, että muutto sujui hyvin! Missäs sä nyt sitten asutkaan, kun kerran junalla menet Kouvolan keskustaan? Se on nykyään niin iso paikka se Kouvola. Siis itse kun asuin siellä suunnalla ennen kuntaliitosta, niin itse Kouvola oli vielä paljon pienempi alue. :) (Tai siis silloisella Anjalankoskellahan mä asuin.)

    Ihan mukavia ne ihmiset siellä ovat! :) Joitain eroja keksin kyllä verrattuna pk-seutulaisiin, mutta en tiedä, mitä eroja on verrattuna joensuulaisiin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asun samoilla suunnilla missä oot ennen asunutu ;)

      Kyllä uskon, että ihmiset on täällä mukavia :) Ainakin ovat nyt olleet mitä täällä on tullut oltua ja muutenkin mitä on mökillä käydessä Kouvolassa ja muutenkin Kymenlaaksossa pyörinyt niin ei oo jäänyt mieleen törkeä käytöksisiä ihmisiä :D Tosin ajokulttuuri on aivan kamala! Tai siis kun pääsiäisenä sillon vuosi sitten tultiin Kouvolaan, niin oli vaikka kuinka monta vaaratilannetta kun autot ajoi 3 rinnakkain, joku ajoi suoraan meitä vastaan jne.... Toki osa tilanteista oli Etelä-Karjalassa ettei kaikesta voi Kymenlaaksolaisia syyttää :) Mutta tänne muuttaessakin oli ihan kaistapäisiä ohituksia ihmisillä :o

      Poista
  2. No nyt alkoi kiinnostaa todenteolla! ;)

    En olekaan koskaan miettinyt tuota liikennekulttuuria! Siellähän on paljon mutkaisia teitä, joilla ne ohitukset tosi helposti ovat enemmän tai vähemmän riski. Ja aina löytyy kiireisiä kuskeja.. Muuten mä kyllä sanoisin, että ei täällä pk-seudulla ainakaan yhtään sen nätimmin ajeta. Riskiohituksia näkee täälläkin ja tavallista on myös erittäin vanhoilla vihreillä valoista ajaminen. Ja vilkkukin on tosi monesta autosta ilmeisesti rikki. :D

    VastaaPoista
  3. Vastailen sulle kohta ;)

    No ei siellä pk-seudulla kyllä kauheen nätisti ajeta :D Oon vaan kiinnittänyt huomiota, ku ollaan Antin kanssa aika paljon ajeltu eri puolille Suomea ja aina Kouvolaan mennessä on ollut paljon noita vaaratilanteita aiheuttavia kuskeja.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi :)