lauantai 30. toukokuuta 2015

Kevyempi olo

Varsinkin tän vuoden puolella on ollut sellainen fiilis, että kroppaan on kertynyt nopealla tahdilla enemmän nestettä ja rasvaa. On tuntunut siltä, että vähän väliä turvottaa. Oon kyllä ihan tarkoituksellisesti pyrkinyt syömään enemmän ja totta kai se nostaa painoa ja kroppaan kertyy sitä rasvaa ja nestettä. Tosin kyseiseen fiilikseen on myös varmasti vaikuttanut epäsäännöllinen elämänrytmi.  Tämä opiskeluvuosi kului pääosin sillein ettei mulla ollut kuin ainoastaan syyslukukauden no ei sitä varmaan yliopistossa sellaiseksi sanota, mutta silti  luentoja ja keväällä pari hassua kurssia ja sitten gradun tekoa.  Kun itse saa päättää milloin menee nukkumaan ja milloin herää, niin itsellä se johti kyllä sellaiseen että kukuin ihan hullun myöhään hereillä ja heräsinkin sitten aina tosi myöhään. Herääminen oli myös ihan älyttömän hankalaa usein, koska pitkistä yöunista huolimatta väsytti!



Nyt kun työt on alkaneet, niin kuvioon on tullut mukaan säännöllinen nukkumaanmenoaika ja säännöllinen ruokarytmi. Eihän sitä töihin halua mennä tuhannen tulimmaisen väsyneenä ja ruokarytmikin säännöllistyy hyvin siinä ohella. Viime  viikolla oli vielä turvonnut olo, mutta tällä viikolla on tuntunut, että kropassa on tapahtunut selvää muutosta. Enkä siis ole tässä todellakaan pyrkinyt siihen ruokavaliolla tai muutenkaan. Aamupalaa en ole kyllä vetänyt niin hullua määrää kuin ennen, ihan sen vuoksi, että haluan työaamuina aampalan olevan helposti ja nopeasti syötävä. Enkä ole myöskään halunnut aamupalan jälkeen kokea sitä överi täysi oloa. 

 
Aamupalaksi oon syönyt smoothieta ja kyllä lusikoin sitä muovikiposta, koska mulla ei ole täällä mukana mitään hienoja isoja laseja :D Tällä viikolla oon kyllä huomannut, että tuohon aamupalaan pitäisi lisätä jotain, koska nälkä tulee jo pari tuntia ennen lounastaukoa ja kiva olla töissä maha muristen. Aattelin lisätä tuohon mukaan pähkinöitä tai jotain siemeniä ja jos se ei auta, niin voisi toki vaikka syödä leivän tuohon kylkeen. Vapaa aamuina oon sitten syönyt puuroa lisukkeineen.
Nyt ja keväältä


En siis tiedä kyllä yhtään onko multa lähtenyt painoa ja kuvatkin on eri kuvakulmasta otettu, mutta tärkeintä tässä onkin se, että olo on kevyempi! Maha ei tunnu olevan jatkuvasti turvonnut pallo :) Syynsä tähän ovat varmasti juurikin se säännöllisempi elämänrytmi ja toki aerobisen liikunnan palaaminen mun treeniviikkoon varmasti on saanut nesteitä lähtemään liikkeelle. Aina ennen oon ihmetellyt, kun ihmiset puhuu et ku käy vaan salilla, ni on semmonen raskas olo jatkuvasti ja ehkä sekin lisäsi tuota aiempaa fiilistä. 

Pitäis muuten varmaan tänä kesänä ostaa vähän isommat shortsit. Mun molemmat shortsit on nimittäin nykyään tosi kireitä ja ovat myös tosi lyhyitä. Toki tykkään käyttää lyhyitä shortseja, mutta ennen mun pantterishortsien lahkeet ei näyttäneet niin lyhyille, kun eivät olleet niin kireet ja ois kivat ettei kaikki ois minishortseja :'D

Korppu jätti eilen kivat naarmun perjantain toivotukseksi mun mahaan. Se oli hieromassa mun mahaa, kun makasin patjalla ja hölmönä jalalla kosketin seinää, että siitä pääsi sellainen suhiseva ääni. Korppuhan pelästyi kamalasti ja ponkaisi hirveetä vauhtia takajalan kynnet esillä mun mahan päältä. Sattu aivan hemmetisti ja vieläkin kirvelee! Toivoisin ettei noista jäisi arpia, kun viime kesän naarmuista mulla on vieläkin mahassa arpi. Mut vahinkoja sattuu kilteillekin kissoille. Tänään furminoinnin lisäksi on kissoilla kyllä kynsien leikkuu edessä kuten kyllä joka viikko :D


Onko teillä jotain smoothie lisukevinkkejä? Eli siis mitä smoothieen kannattaa laittaa lisää, että se olisi täyttävämpää?

4 kommenttia:

  1. On smoothievinkkejä... :) Mun smoothie rakentuu yleensä seuraavasti: marjoja + heraproteiinia + avokado. Avokado tekee tuosta täyttävämmän. Pähkinät ja siemenet toimii varmaan samalla tavalla, onhan niissäkin rasvaa ja kuitua. Ne kannattaa varmaan liottaa vedessä ensin, jos tarkoituksena on soseuttaa ne smoothien joukkoon, mut liottaminen mun mielestä muutenkin parantaa pähkinöiden makua. :)

    Näyttääpä aika hurjalta noi naarmut! :O Eläinten kanssa aina sattuu ja tapahtuu. Mahtaisko joku Bepanthen tms. auttaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi heraproteiini onkyllä tosi hyvä idea! Itse en kyllä niin kauheasti käytä lisäravinteita, kuin ainoastaan palkkaria treenin jälkeen ja todella harvoin proteiinipuddingia mut tuolloin smoothien ruokaisuuden lisänä heraproteiini olis kyllä hyvä :) Just laitoinkin auringonkukansiemenet likoamaan :)

      Joo, oon käyttänyt nyt bepanthenia mut kyllä sattuu vielä vähän nuo :'D

      Poista
  2. Katoinkin, et omaan silmään näyttää kauhean köykäiseltä tuo aamupala. :D Ei mulla mitenkään pysyis nälkä tuolla pois lounaaseen asti! Mä en muutenkaan voi syödä pelkästään smoothieta aamupalaksi, koska mun mielestä se ei vaan yksinään ole riittävän täyttävää. Toki se riippuu ihan siitä, mitä siihen laittaa. Esim. avokadolla ja/tai muulla rasvalisällä smoothiesta saisi varmasti tuhdimpaa. Itse olen kuitenkin todennut, että tarvitsen jotain muutakin siihen smoothien lisäksi. Mulla se usein on puuro, mut leipä varmasti toimii ihan hyvin myös.

    Peukku säännölliselle vuorokausirytmille ja kevyelle ololle! Ja hitsi noita naarmuja! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä se alkuun oli hyvä, mut nyt on tullut enemmän nälkä :'D Mä just ostin lisäksi auringonkukansiemeniä, ku niissä on kivasti proteiinia :)

      Mä oon syönyt niin usein puuroa tässä vuoden aikana etten kyllä nyt jaksa joka aamu sitä syödä ni oon säästänyt puuron sit vapaa päiville :) Pitää nyt koittaa tehä smoothiesta ruokaisampaa tai syyä leipää lisäksi!

      Hih, kiitos ja kyllä on aika ikävät naarmut :P

      Poista

Kiitos kommentistasi :)