torstai 7. toukokuuta 2015

Mites ne omat treenit on lähteneet sujumaan?

Tein tänään mahdollisesti viimeisen tentin yliopistossa enne lopputenttiä :D  Tai jos se tentti menee läpi, niin sitten se oli vika tentti! Tosin tuntui, että tällä kertaa otin yliotteen regiimeistä ja Eu:n ympäristöpolitiikasta. Ainakin verrattuna viime vuoteen, jolloin tentissä ihmettelin, että mikä ihme on regiimi ;) Pieniä juttuja, mutta vähitellen tässä mennään kohti valmistumista. Tosin gradu on vielä niin alkutekijöissä, että tuntuu etten valmistu ikinä :( Aineiston oikeaan muotoon saamisessa menee 100 vuotta!


Hauska muuten huomata tiedekuntien joo, Joensuussa meillä on metsätieteiden osasto ja en tiedä onko ympäristöpolitiikka oma tiedekuntansa välisiä eroja luentotenttien pidossa. Metsiksen luentotentteissä yleensä aina jokainen saa oman tenttipaperinsa ja mitä nyt oon tenttinyt ympäristöpolitiikan kursseja, niin tosi monessa luentotentissä on heijastettu kysymykset taululle :D Metsiksessä oon vastaavaan törmännyt ehkä kerran! 

No, se niistä opiskelujutuista! Tällä hetkellä viettelen kevyttä viikkoa eli oon saanut tehtyä treenikierrot. Yleensä pyrin pitämään kevyen viikon 3 viikon välein, mutta nyt siihen meni 4 viikkoa, koska ekana uusien treenien treeniviikkona tein 4 treenin sijasta 3. Eli halusin niin sanotusti 3 kokonaista treeniviikkoa. Viime kevyestä viikosta oppineena teen kevyen viikon salitreenit siten, että en vähennä painoja vaan toistomääriä. Ei tunnu niin kauhealta sitten :'D


 
No mitäs olen nyt sitten tykännyt tästä mun uudesta saliohjelmasta, jonka itse tein? No tosi paljon :D Treenit on kivoja ja lihakset saavat mielestäni tarpeeksi ärsykkeitä. Rinta-olkapää ja selkä-kädet treenit on ehkä vähän liian pitkiä, mutta minkäs sille voi, kun halusin ympätä mukaan niin monta suosikkiliikettä! Mutta vähitellen tässä opettelen, että less is more. Jalkatreenistä tuli taas sopivan napakka ja sen tekemiseen meneekin suunnilleen tunti. 

Tykkään tosi paljon tehdä kolmijakoista 4 kertaa viikossa :) Eli siis aina jotkut lihasryhmät teen 2 kertaa viikossa. Kroppa ehtii mielestäni silloin palautuakin ajoissa ennen lihasryhmien toista treenikertaa, kun tekee ekan treenin ihan alkuviikosta ja toisen loppuviikosta. Paljon helpompaa, kun vertaa että viime ohjelmassa se vika treeni oli koko kropan treeni. Silloin oli välillä vaikea ajoittaa treenejä oikein, ettei joku lihasryhmä ollut jumissa. Selvisin myös hyvin 2 jalkatreenin viikosta, vaikka joskus mulla on ollut ongelmia juuri jalkojen palautumisen kanssa. Nyt pidin huolta siitä, että tosiaan teen treenit mahdollisimman kaukana toisistaan, että jaloilla on välissä aikaa palautua :)


Ennen muuten tuli katseltua paljonkin liikevinkkejä eri blogeista, mutta varsinkin bunkkeritreenien aikaan sellaiset vähän jäi. Katselin kuitenkin instagrammista Monnan yhden jalan prässi videota ja kiinnitin huomiota, että se ”prässättävä” jalka oli todella ylhäällä siinä. Huomasin myös salilla tällä viikolla, että joku laittoi jalan ihan tuohon kelkan ylälaitaan tehdessään yhden jalan prässiä. Päätinpä siis kokeilla tuota ja mielestäni siinä sai kyllä pakaraa aktivoitua enemmän, joten tämä jalan asento tulee kyllä käyttöön! Varsinkin nyt kun itse tulee suunniteltua omat treenit, niin ne blogien liikevinkit on enemmän kuin tervetulleita! Eli ainakin mun blogia lukevat bloggaajat huomio, etenkin selkätreeni ja rintatreeni vinkit on tervetulleita ;)


Kyllä se rakkaus kolmijakoiseen saliohjelmaan on ja pysyy <3 Nelijakoinen oli ihan jees, mutta kyllä se kolmijakoinen on mulle kivempi ja helpompi ihan treeniaikataulujen sovittamisenkin suhteen!

Etsittekö blogeista liikevinkkejä? Itse tuli aikoinaan katseltua tosi paljon ja sitä kautta löysinkin itselleni suosikkiliikkeitä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)