keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

Ihana, ihana ystävä!

Joskus sitä tulee puhuttua ystävien kanssa joistain reissuista. Kuinka olisi kiva kyläillä toisen luona, jos ollaan eri paikkakunnilla. Joskus nämä reissut onnistuvat ja joskus eivät. Riippuen molempien aikatauluista.

Viikonloppuna sain viestin Mariliilta, että hän tulee tiistaina käymään mun luona ja lähtee keskiviikkoiltana. Oltiin kyllä puhuttu aiemmin, että mahdollisuuksien mukaan hän olisi tulossa käymään. Mutta sitten hän vain osti bussiliput ja olikin yhtäkkiä täällä :) Keskellä viikkoa, vaikka olisin päivällä töissä. 


Tavatessamme olin edelleen ihan ällikällä lyöty, sillä oli jotenkin uskomatonta ajatella et nähdään täällä! Olen jotenkin niin kuvitellut, että joensuulaisia en kyllä kauheasti tänä kesänä valitettavasti tapaa, koska Joensuussa en aio käydä tänä kesänä työaikojen ja kissojen vuoksi. Kun on päivätyössä, niin ei ole mahdollisesti pitkiä vapaita kuten vuorotöissä.

Ostettiin karkkia, mentiin mun luokse ja puhua pälätettiin.  Katsottiin yhdessä Fitnesspäiväkirjojen viimeinen jakso.

Kuva: Marilii
Kuva: Marilii

Kuva: Marilii

Kun viettää aikaa hyvän ystävän kanssa, niin ei siihen tarvitse loppujen lopuksi mitään suuria suunnitelmia. Tärkeintä on, että ollaan toistemme seurassa. Tosin kissojen kanssa on kyllä aina toimintaa ja Mariliikin pääsi kissoja ulkoiluttamaan. Oon kyllä aina todella kiitollinen, kun saan kissojen ulkoilutusapua :)

Kuva: Marilii


Kuva: Marilii
 
Viikot täällä kuluu töiden jälkeen paljon yksin. Siihen kyllä tottuu melko nopeasti, mutta jotenkin olin eilen ja tänään vaan niin älyttömän onnellinen, että mulla oli ihana ystäväni kylässä täällä. Arki tuntui huuhtoutuvan kauas pois ja olo oli vapaa. Vaikka oon kotiutunut tänne tosi hyvin omasta mielestäni, niin oli todella lohdullista saada tänne pala sitä mitä mulla on Joensuussa. Ystäviä, naurua, luottamusta ja kotoisuutta. 

Kuva: Marilii

Kuva: Marilii

Vähän olin huolissani, että Marilii kyllästyy sinä aikana, kun itse olen töissä, mutta onneksi hän oli keksinyt itselleen tekemistä ja kissat olivat vähän väliä käyneet punkemassa syliin tai haluamassa huomiota :D Itseasiassa viime yönä kumpikaan kissa ei nukkunut mun vieressä, vaan kumpikin nukkui aina välillä Mariliin vieressä! 

Kaikeksi yllätyksekseni kuitenkin kotiin tullessani tajusin, että Mariliii oli tiskaillut ja siivoillut täällä! Enkä todellakaan odottanut sitä ja olin kyllä todella kiitollinen tästä. Vaikka onkin Mariliin mielestä pikku askareista kyse, niin se oikeasti helpotti mun arkea ettei tänään noihin tarvinnut kuluttaa aikaa :)
 



´
Sentään ehdittiin kokemaan jotain paikallista kulttuuria tällä reissulla, nimittäin käytiin läheisessä kesäkahvilassa. Mielestäni on tosi kiva kannattaa paikallista yritystä kaikkialla esiintyvien ketjuyritysten sijaan.  Oon myös vähän sellainen kahvilatyttö, niin oli kiva käydä kahvilassa istuksimassa :)

Hyvästien aika tuli liian pian, mutta mieleen ja sydämeen jäi kuinka mukavaa meillä olikaan <3

Ystävät on kyllä elämän suola ja toivottavasti teilläkin on tällaisia ihania sponttaaneita ystävähetkiä <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)