tiistai 9. kesäkuuta 2015

Kivat jalat

Viime viikolla pidin tarkoituksellisesti ja toisaalta tahattomasti tauon salitreeneistä. Tällä viikolla päätin palata treenien pariin ja kyllähän eilen tuli salille lähtiessä mietittyä et onko se nyt oikeasti niin kivaa, kun oon kuvitellut.  Salille meno kynnys saattaa joskus nousta ihan lyhyenkin tauon jälkeen
.
Oon päättänyt nyt et treenaan niillä painoilla, mitkä on sinä päivänä mulle hyvät. Tarkoitan tällä siis sitä, etten mieti et pitäis koko ajan pyrkiä parempaan. Toki haluan ja aion treenata siinä mielessä et salipainot kehittyy, mutta jos sitä miettii aina vähän väliä, että miksi en kehity ja miksi saan tänään vähemmän toistoja kuin viimeksi. Lopulta nää asiat on kuitenkin monen tekijän summa. Jos onkin tullut nukuttua vähemmän, syötyä vähemmän tai on vaikka stressiä, niin se voi ihan hyvin näkyä salipainoissa. 




Oon esimerkiksi huomannut penkissä sen, että alun nopean kehityksen kohti vanhoja penkkipainoja jälkeen se kehitys stoppasi.  Ja sekös vasta alkoi ärsyttää ja penkin tekemisen jälkeen turhautti. Nyt päätin, että en väen vängällä koita tehdä isommilla painoilla, vaan teen nyt niin kauan noilla pienemmillä, kunnes oikeasti tuntuu et voisin kokeilla isompia painoja. Toisaalta aion kyllä varmaan heinäkuussa ottaa sen penkkijakson, jos pääsisi jumitusvaiheesta ohi. 

Jalat kyllä tuntuu olevan tällä hetkellä siinä vaiheessa, että niissä salipainot kehittyy hyvin ja muun kropan kanssa menee hitaammin. Toki oon saattanut nyt tuolla uudella salilla aloittaa laitteissa jalkojen treenaamisen liian maltillisilla painoilla! Et nyt sit tuntuu et jalkojen osalta painot kehittyy hyvin :D


 
Mut kyllä tänään oli huippua päästä treenaamaan jalkoja. Jalkatreeni on nyt kyllä noussut mun suosikiksi! Booty-haasteen aikana oon jalat lämmitellyt booty-haasteella ja se varmasti hyvin aktivoi pakaralihaksen jalkatreeniä varten. Nyt oon kyllä ihan eri vaiheessa, kun kaikki muut haasteen tekijät, kun pidin viime viikolla myös haasteesta taukoa. No tärkeintä, että teen haasteen kuitenkin loppuun asti, vaikka vähän omalla tahdilla. 

Jotenkin edelleen naurattaa tuo salin prässi, kun tänäänkin ihan pää punasena väänsin yhden jalan prässiä 11,25 kilolla ja en edes jaksanut tehdä vikaa sarjaa loppuun asti. Kanssa treenajakin tsemppasi vieressä, että menee vielä pari toistoa, kun tein ihan tuskissani vikaa toistoa. Ei kyllä enempää ois mennyt!  Apua, en tiiä uskallanko tehdä perusprässiä tuossa koskaan, ku se vasta sitten on varmasti kaameeta!
  
On muuten hauskaa taas treenata pienemmällä salilla, kun porukka moikkaa toisiaan vaikkei edes tuntisi  :) Kyllä näissä pikku saleissa on aina sitä tiettyä lämminhenkistä tunnelmaa!



Hyvän treenin sain kyllä tänään vedettyä ja välillä tekee hyvää vaihtaa liikkeiden paikkaa treenissä. Tänään tein suorinjaloin maastavedon toka vikana liikkeenä ja sain siinä tänään ihan älyttömän hyvän tuntuman pakaroihin sillä verrattuna siihen, kun oon tehnyt sitä tokana liikkeenä. Tokana liikkeenä tuntuma on ollut enimmäkseen siellä takareisien kohdalla. Kotiin käveleminen kyllä oli  sellaista tallustamista, kun on pieni ylämäki ja jalat pukkarissa jo kramppasi. Mut siks tää onkin juuri niin nastaa, kun on kaikkensa antanut olo <3

Mut mä alan oikeasti olla tosi tyytyväinen mun jalkoihin. Mun mielestä niihin on nyt tullut kivasti massaa ja muotoa verrattuna vaikka viime syksyyn. Enkä usko et tän kesän ja syksyn juoksutreenit syö jaloista sitä massaa, kunhan muistaa myös sitten syyä tarpeeksi ja toki treenaa jalkoja säännöllisesti.

On kyllä edelleen hauskaa, kun ennen halusin spagettijalat ja nykyään on kivaa, kun reidet on isommat :D
  
Vaihteleeko teillä kovasti lihasryhmien kehitysvaiheet? Itsellä tuntu et pitkään olkapäiden kanssa salipainot kehitty, mut nyt jalat on kyllä ottaneet vallan. Ja joskus jalat tosiaan tuntuu junnaavan samoissa painoissa ja ettei niihin tuu yhtään massaa lisää.

4 kommenttia:

  1. Salilla treenipainoihin vaikuttaa moni asia, niinku sanoitkin. Aina ei pysty lisäämään painoa tai edes käyttämään samoja kuin edellisellä kerralla. Mä en varmasti pystyisi nyt tekemään samoja ykkösmaksimeja kuin sen mun voimaohjelman päätteeksi, koska en oo tehnyt lyhyitä sarjoja raskailla painoilla vaan pidempiä sarjoja kevyemmillä, ja mave on ollut ohjelmasta melkein kolme kuuukautta pois. Voima ja lihasmassa ei kulje ihan yksioikoisesti käsi kädessä, voimatasot heittelee herkemmin ja lihasmassa sitten taas ei heittele niin dramaattisesti lyhyellä aikavälillä. Ellei tee jotain voimatreeniä ennalta lasketuilla treenipainoilla, ei tarvii mun mielestä joka kerta pyrkiä isompiin painoihin vaan pitäis treenissä tehdä just sen hetkinen oma paras suorituksensa, on se sitten millä painoilla tahansa. :)

    VastaaPoista
  2. Ne kyllä varmasti heti vaikuttaa treenipainoihin, että tekeekö bodaus vai voimatreeniä.

    Toi on kyllä totta, että pitäis vaan tehdä sen hetkinen parhaansa treeneissä. Itseä vaan pistää sapettamaan helposti, jos en pysty tekemäänkään samoilla treenipainoilla kuin ennen :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä se helposti ottaakin päähän! :D muakin eilen ärsytti, kun pitkästä aikaa tein mavea ja sarjapainot oli kymmeniä kiloja vähemmän ku voimatreenin aikana. Lemppariliikkeestä meinas tulla uusi inhokki. :D

      Poista
    2. Voi eiii :'D No mulla oli penkin kanssa viime syksynä, kun olin melkein aloituspisteessä penkkipainojen kanssa kesän jäljiltä, ni alko penkkikin jo inhottamaan! Vaikka se on yleensä mun suosikkiliike :D

      Poista

Kiitos kommentistasi :)