sunnuntai 7. kesäkuuta 2015

Laiskotellessa terveyshehkutus pursuu korvista ulos

Kevyt viikko… Olin suunnitellut kuinka teen kevyitä treenejä ja salillakaan ei kulu arkena paljoa aikaa kevyen viikon vuoksi. Tiistain juoksulenkki nyt ei ollut kovin kevyt, mutta muiden treenien oli tarkoitus olla. Sitten yhtäkkiä kävikin niin, että en käynytkään kertaakaan salilla.

Keskiviikkona salilla käynti olisi venynyt myöhäiseksi ja väsytti. Päätin, että oli parempi mennä aikaisemmin nukkumaan ja jättää sali väliin. Torstaina ei ollut todellakaan aikaa ja perjantaina en sitten viitsinyt ja tein päätöksen, että tää kevyt viikko menee sitten ilman salia. 



Mulle käy yleensä juurikin niin, että jos en treenaa, niin ei kyllä huvita lukea yhtään muiden treenihehkutuksia. Kaikki sellainen ja terveysvinkit tuntuu vaan typerälle, kun itse pitää treenitaukoa. Ja vaikka oikeasti ihan oikeasta syystä pidänkin/pidinkin, koska olin tällä viikolla normaalia väsyneempi. Kevyttä viikkoa myös voi muutenkin viettää monella eri tavalla ja itse vietin sitä kuntosalitta. Mutta siltikään sitä ei inspaa lukemaan treeniblogeja. Eilen koitin katsoa katsomatta jääneitä Fitnesspäiväkirjoja, mutta lopetin jakson katsomisen kesken, koska mua ei kyllä yhtään kiinnostanut katsoa jaksoa pidemmälle. Miksi katsoa muitten intensiivistä treenaamista, kun itse ei ole käynyt viikkoon salilla?



Samalla sitä ei kiinnosta kirjoittaa yhtään omaan blogiin. Kun mun blogi kuitenkin kuuluu treeniblogin kategorian alle, niin ei kiinnosta yhtään tulla huutelemaan:  ”Hei vaan, aattelin olla treenaamatta tällä viikolla!”.  Kuitenkin moni lukija varmasti odottaa blogiin tulevan treenikuulumisia. 

Toisaalta nää ajatukset on hassuja, koska lepo teki oikeasti tosi hyvää. Eikä tääkään viikko oo ollut täysin liikkumaton, vaan oon käynyt lenkillä, suurkanoottimelomassa, aion käydä tänään lenkillä ja oon harrastanut hyötyliikuntaa. Mutta ehkä juurikin siksi lepo viikkoa viettäessään tulee välteltyä treeniblogeja, kun tulee fiilis et pitäisi käydä treenaamassa, kun muutkin on niin reippaita. Edes kevyesti. Silloin koen parhaaksi vain olla lukematta blogeja ja tehdä niin kuin itse haluan :)




Tää viikonloppu on kyllä ollut taas tosi mukava :) Perjantai on siitä hassu päivä, kun kotiin tullessa aina tulee mietittyä et onpa surkeaa, kun vietän viikonlopun alun ihan yksin. Tulee mieleen, että silloin juurikin pitäisi iloita tulevasta viikonlopusta omaan rakkaan kainalossa. No onneksi kissat kömpivät yleensä kainaloon hurisemaan ja ensi viikonloppuna nähdääkin jo Antin kanssa <3

Perjantaina postilaatikossa odottikin perjantain piristys, nimittäin mun tilaamat Aleksin Kivat Korut oli saapuneet! Totaalinen yllätys oli se, että olin tilannut mulle ja äidille yhdet rannekorut ja kirjekuoressa olikin yhteensä kuusi rannekorua.  Aleksihan lopetti noitten korujen tekemisen Suvi virren raikuessa koulujen päättäjäisissä ja varmaan sitten saatiin lisäkorut mukaan siitä syystä, kun niitten tekeminen loppui. Mun on ollut tarkoitus aikaisemmin tilata noita koruja, mutta silloin Aleksin Kivat Korut  facebook sivuista tykätessäni korujen teossa oli taukoa ja sitten sivujen uutiset hukkui mun uutissyötteeseen. Kun kävin sieltä lukemassa et on vikat mahdollisuudet tilata korut, niin pistin vipinään kinttuihin ja ehdin tilata korut ajoissa.  Tykkään erityisesti sellaisista koruista, joissa on tunnearvoa ja näissä kyllä on ehdottomasti <3
 


Mun äiti ja pikkuveli oli täällä eilen käymässä ja oli kyllä tosi mukavaa! Viimeksi nähtiin tammikuussa, joten ei oltu kyllä vähään aikaan nähty. Pikkuveli oli ihan hurmioissaan kissoista ja kissoilla olikin sitten niin paljon puuhaa koko päivän, että olivat molemmat aivan rättiväsyneitä. Tehtiinkin kissojen makuun aika pitkä kävelylenkki porukalla :)

Käytiin kesänavauksessa tässä lähellä ja tutustuttiin ympäristöön. Mukavaa kyllä, kun tää mun asuinpiiri on just tällainen kesäpaikka. Lähellä on myös kesäinen kahvila, jossa tulee varmasti käytyä aina välillä. Mulle on kyllä tosi tärkeetä, että pääsen olemaan edes näin lähellä mun perhettä mitä täällä Kouvolassa oon. Joensuu-Espoo välimatka on kyllä tosi pitkä ja sitä ei tule kovin usein ravattua. Toivon ainakin sitä tulevaisuudessa et jos Joensuuhun ei voida jäädä opiskelujen jälkeen, niin ei ainakaan kauemmaksi omasta perheestä tarvitsisi muuttaa. Ei mun tarvitse todellakaan asua mun perheen naapurissa tai edes samassa kaupungissa, mutta edes sillain ettei jäisi monta kuukautta näkemisestä välistä välimatkan takia. Mutta nyt voinkin nauttia tästä lyhyemmästä välimatkasta ainakin syyskuuhun asti :)




Äiti toi kissoille ”vähän” synttärilahjoja ja tuliaisia ja nyt hukutaan noihin kissojen nameihin :D Niitä kyllä muutenkin pursuaa kaapit täynnä, kun kissat on saaneet niitä paljon lahjaksi ja itse oon vähän huono niitä nameja syöttämään. Olisi ehkä aika opetella uusia temppuja, kun kissat osaa jo istua, antaa tassua, vilkuttaa, tulla luokse, lyödä yläfemman ja katsoa silmiin. Alkaa jo temppu määrä tuntua pieneltä, kun kissoja temppuiluttaa. 



Mutta tällä viikolla ja viikonloppuna kerätyillä energioilla onkin hyvä aloittaa huomenna työviikko ja uusi treeniviikko :) Tänään käyn kroppaa herättelemässä vähän lenkillä!

Mukavaa ensi viikon alkua kaikille <3

Onko teillä samoja fiiliksiä, kun pidätte treeneistä taukoa ettei huvita yhtään lukea toisten treeneistä? Ootteko kokeilleet suurkanoottimelontaa? Se oli kyllä tosi kivaa, mutta kanssa tosi raskasta! Käytin kyllä varmasti liikaa käsivoimia siinä, onneksi paluumatkalla vaihdettiin soutuparin kanssa puolia, niin pääsi tasasesti rasittamaan molempien käsivarsien lihaksia :D

2 kommenttia:

  1. Mä nyt näköjään kommentoin joka tekstiin, mut toivottavasti et ahdistu asiasta. :D Mä olen jo aika hyvin karaistunut toisten liikuntajuttujen lukemiseen oman treenitauon aikana. Mutta siltikään se ei ole helppoa. Välillä kyllä ahdistaa ihan liikaa. Välillä sitten taas osaan suhtautua neutraalisti.

    Kiva, että teillä oli mukava viikonloppu perheen kanssa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en ahistu :D Kiva ku kommentoit :) No sä oot kyllä hyvin karaistunut, ku itse en viittinyt ees lepoviikolla lukea treeniblogeja! Toisaalta siihen varmaan tottuu, varsinkin kun tykkää lukea blogeja.

      Oli kyllä tosi mukavaa :)

      Poista

Kiitos kommentistasi :)