sunnuntai 21. kesäkuuta 2015

Meidän juhannus

Juhannus on nyt sitten takana ja on kyllä kiva todeta, että tuli vietettyä oikein kiva ja rentouttava juhannus :) Mitään kovin erikoista me ei Antin kanssa puuhailtu, mutta tärkeintä oli, että saatiin viettää juhannus toistemme seurassa <3 Oltiin päätetty, että ollaan täällä mun luona Kouvolassa ja samalla onnistuikin myös mun perheen mökillä käynti.



Aatto vietettiin ihan kaksisteen täällä mun luona toki kissojen kanssa. Olin huomannut, että tässä mun lähellä seurakunta pitää juhannusjuhlat, joissa poltetaan myös kokkoa ja päätettiin, että käydään kokkoa katsomassa. Vähän kyllä mietin, että onko tapahtuma ihan super uskonnollinen, kun se oli kuitenkin seurakunnan järjestämä, mutta päätettiin et jos alkaa häiritsemään, niin lähdetään sitten kotiin.  Kuulun kyllä kirkkoon ja oon isosena ollut monesti, mutta nykyään sellainen hurskastelu ei ole niin mun juttu.



Aamu aloitettiin brunssilla ja juhlistettiin oikein alkoholittomalla skumpalla Antin valmistumista :) Sen jälkeen suunnattiin salille treenaamaan. Tehtiin rinta-olkapäätreeni , kuten viimeksi yhdessä treenatessa. Tällä kertaa tehtiin mun ohjelman mukainen treeni, kun viimeksi oltiin tehty Antin tekemä treeni. Tykkään kyllä tosi paljon treenata yhdessä, koska silloin saa ehdottomasti kaiken itsestään irti, kun toinen on varmistamassa ja tsemppaamassa.  Penkkikin sujui jo paljon paremmin kuin viime kerralla, joten ehkä se tästä vielä vähitellen lähtee sujumaan :)




Katottiin myös vähän tekniikoita läpi ja teen kyllä ristikäistaljan alhaalta tehtynä päin sitä itseään edelleen. Inho mokomaa liikettä kohtaan kyllä nousi takaisin ja se ei kyllä tule olemaan mukana mun seuraavassa saliohjelmassa ärh! Toisaalta sain kans varmistettua, et mulla menee viparit ihan oikein, kun välillä mietityttää, että heiluttelenko niitä liian isoilla painoilla. Hyvä treeni saatiin tehtyä ja olkapäät kyllä muistutteli treenistä seuraavana päivänä ;) Treeniin saatiin kulutettua 2 tuntia, mikä oli kyllä ihan liian pitkä aika… Että ehkä vastasuudessa tehdään enempi niitä Antin salitreenejä!
 

Treenin jälkeen lepäiltiin tai siis Antti lepäili ja itse muuntauduin ihmisen näköiseksi. Koska täällä oli kostea sää ja tukka ei tosiaankaan sellaisessa pysy suorana, niin itse sillä aikaa kiharsin tukkaa, että se pysyisi edes jotenkin siistin näköisenä. Sitten me lähdettiin sinne juhannustapahtumaan. Ekaksi mietittiin, että onko siellä edes ketään, kun vastaan tuli pois käveleviä ihmisiä, mutta porukkaa oli kyllä ihan mukavasti :) Siellä oli visailuja, arvontaa, soitto- ja lauluesityksiä. Päätin osallistua arvontaan, koska onhan sellainen ihan hauska juttu ja viime juhannuksena voitin arpajaisista villasukat. Oli kyllä ihan hauskaa, kun kuulutettiin, että seuraavana palkintona on mukeja ja sanoin Antille, että ois kyllä lottovoitto voittaa ne, kun mulla on vaan täällä pari lasia ja niitä saa olla aina tiskaamassa. Sitten mun nimi kuulutettiinkin niitten mukien voittajana :D Mulla on selvästi juhannusonnea arpajaisissa ;) Aika hyvä tuuri oli, kun ostin tosiaan vaan yhden arvan ja tosi monet osti monta arpaa. 

Kokkokin sytytettiin ja se oli kyllä hieno, vaikka alkuun kaukaa katsottuna se näytti todella pieneltä. Kun mentiin lähelle katsomaan, niin se näytti kyllä tosi hienolle. Sitä olisi kyllä voinut tuijottaa vaikka kuinka kauan ja sen loimussa oli mukava lämmitellä, kun juhannussää ei ollut mikään lämpimin. Tilaisuuden loputtua suunnattiin kotiin ja grillailtiin ja ulkoilutin kissoja. Illalla katottiin yhdessä leffaa ja syötiin herkkuja.

Aika hauskaa oli muuten juhannusherkkuja valitessa, kun ehdotin et ostetaan myös karkkipussi ja päädyttiin sitten ostamaan 2 pussia, kun Antti totesi, että lakupussin kanssa käy niin, että kun hän kääntää selän, niin mä oon jo syönyt sen. Miten niin oon sokerihiiri ;)

'


Juhannuspäiväksi oltiin sovittu käyvämme mun perheen mökillä. Olin myös sopinut äitin kanssa, että käydään jo melkein perinteeksi muodostuneella juhannuspäivän juoksulenkillä. Nukuttiin aamulla vähän pommiin, kun en ollut laittanutkaan herätystä kunnolla päälle, mutta myöhästyttiin onneksi vain vähäsen sovitusta aikataulusta.

Suunnattiinkin äitin kanssa heti lenkille ja juostiin se 12 kilometriä. Kovin pitkiä lenkkejä en ole tähän mennessä kauheasti juossut, enemmän niitä lyhyempiä. Kyllä vähän mietin, että miten jaksan juosta tämän lenkin. Onneksi äitin kanssa juostaan rauhallista tahtia ja kyllähän se juoksukunto on tässä pikku hiljalleen kohonnut. Lenkki meni hyvin ja sovittiin äitin kanssa siitä Pirkan hölkkään ilmottautumisesta. Itseasiassa sain sen verran uskoa tuosta 12 kilsan lenkistä, että enköhän jaksa ensi viikolla juosta 15 kilsaa yksikseni.

Ilokseni muuten tajusin ettei mua lenkillä eikä lenkin jälkeen koskenut penikoihin tai polveen ja se vasta onkin hyvä ja kiva juttu :)

<3


Lenkin jälkeen syötiin hyvin, veli ja isäpuoli olivat tehneet ihan älyttömän hyviä haukipullia, herkuteltiin, vietettiin yhdessä aikaa ja saunottiin. Mä kävin heittämässä myös talviturkin ja vesi oli aivan järkyttävän kylmää! Ei kyllä hirveästi houkuttele uimaan, tosin ei täällä mulla päin oikein voikkaan, kun ei täällä ole uimarantaa :'D

Illaksi suunnattiin takaisin mun luokse, kun piti mennä kissoja hoitamaan. Ilta meni sitten kissoja ulkoiluttaessa ja taas grillaillessa. Lopulta mä uppouduin lukemaan kirjaa, kun äiti oli lohdutukseksi ostanut mulle jännärikirjasarjan, kun olin unohtanut pyytää isoveljeä ottamaan sen Keplerit mökille mukaan, että olisin voinut niitä lainata. Musta kuoriutuu aina hirveä lukutoukka, jos innostun jostain kirjasta :D

Juhannus oli kyllä tosi mukava ja päästiin viettämään sitä juuri meidän näköisesti. Tehtiin juhannusjuttuja, mutta ei ollut kuitenkaan mikään tiukka ja kiireinen aikataulu. Oli ihanaa viettää aika rakkaan kanssa ja nyt kyllä tulee kova ikävä, kun ei nähdä nyt pariin viikkoon Antin työvuoroista johtuen. Pitää tässä soitella ja viestitellä paljon, kun ikävä pääse yllättämään.

Millainen juhannus teillä oli? Vietittekö sen perinteisesti mökillä vai olitteko jossain ihan muualla?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi :)